Förstår vad du säger men samtidigt , Vägverket bryr ju sej inte ens om att sätta upp varje säg skyltar eller varna för Tjärl skador , Pott hål osv på vägen... Och dom är ju minst lika farliga som en Virkes hög utmed vägen....
Blir lite luddigt allt detta och man kommer ingen vart i Disskusionen , men det jag säger är att en Virkes hög är ett farligt " hinder " som ligger upplagt oftast under en begränsad Tid , Precis som både rull grus , och Pott hål.
Att anlägga en Rund slinga från vägen där skogsmaskinerna skall göra ett avlägg på mellan 500-1500 Kubik med timmer/massaved , det kommer kosta en bra bit över 50 000 kr , vem skall stå för den kostnaden ? Mark ägaren ? Då gör han Plus minus noll på virket han säljer , Skogs industrin ? Dom vägrar för dom vill göra så stora vinster som möjligt..
Och oftast så ligger virket på mindre vägar , men Finns inga närliggande Mindre vägar Då Anser jag att man skall varna för virkes upplag längs med vägen .
Jag är en sån människa att jag ser jag en ovanliga skylt längs vägen ( Ex Varning för tjälskador ) eller liknande då blir jag extra observant..