Diskussion/förslag om regplåt fram uppe igen

Det ger ju ingenting att införa skylt framtill. Man ser ju ändå inte vem det är som kör (om man har visir). Möjligheten att kunna straffa ägaren av hojjen gillar jag inte heller. Det bästa hade kanske varit att placera ut kamerorna där de gör nytta tex, vid skolor, dagis dolda korsningar, etc.

kolla bara hur många blir fällda i usa på deras bakåt vända kameror so gnäll inte, bara anpassa er för det som kommer :död

sen kan ju swe göra om grundlagen hur som helt ju via på tryckningar av EU (ev dåligt exempel)
men vad vet ja i dag :D men sak samma , ägaransvar finns ju i finland redan sen länge,

Ang ipred lagen så e den inte helt skottsöker den heller och det vet dom om me, kolla i dag ----> http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2921657.svd

Den som lever får se :tungan

Och detta med regg nr fram spela roll bara o ta bort ju i detta fall o betala 1600 kr om den saknas , HUR många bila ser ni utan regg nr framm :D har sett massor men det bryr ja mej inte om heller,

Sen va ja tror så kommer dom som kör bana kommentera denna tråd mest mina 1/2 cent :glömdet

orka skriva mer nu, i denna tråd :slicka

Förvirrade kommer ni alltid o va hehe :tummenupp

//Robin

vi får hoppas de inför en lag om rygskydd istället :7peta:7peta

Jag har ju inte ens nån kåpa att sätta den på, så jag är safe :arsele.

Jag tjör ju striiiitfajjtär!

Wow, va heftigt....:rolleyes:

Jeteheftigt att komma till insikt med att de silar mygg och sväljer elefanter! Poängen är att det är meningslöst. De som idag tycker att det är kul att brassahelvett vid kameror bara för att de kan, kommer fortsätta med det.. Skyltkrav eller ej!

Last edited:
så att staten går miste om all extra inkomst? tror inte de va? ;)

...men....det är ju livräddare? Det måste räddas OFATTBART många liv på alla dessa raksträckor, eftersom det står en sådan kamera på de flesta vägar, just i slutet av rakor lämpliga att använda för omkörning.

Jag gissar att trafikdöden är extrem just där. :hihi

Jajääädrar...båg är det, lögn, förbannad lögn.

/J

om dom nu måste, är de inte bättre o köpa in kameror som tar från båda håll?
finns ju bilar som åker utan skylt fram oså för o slipa kameror när dom ska åka långt...

Mäter kamerorna om man lägger sig längst ut på mötande körbana? Jag har aldrig blivit fotad när jag legat där.

För jävla löjligt av trafikutskottet att grina om detta, vad är problemet egentligen..? Jag svarar själv, utskottet och annat löst folk skriver meningslösa lagar som vissa kan bryta utan bestraffning, tough shit!!

Tycker detta börjar likna Ryssland... jävla sverige va?

Om det skulle komma en sådan här lag om att ha reggskylt där framme oxå så kan man ju bara brassa helVET!!!11 förbi kameran på slangen så syns ju inte skylten ändå :va
Sen finns det ju andra lösningar, finns ju sådan här sprej som däljer siffror/bokstäver om kameran bestämmer sig för att ta lite actionpics på just dig :) Sen kan ma ju göra ett snöre och binda i skylten och bara dra upp den :yoparty

Ibland känns det bra att vara en jävla outLAW!!11...

Och hur skall skylten monteras?
Finns ju så mycket med plats om inte en klisterskylt på kopglaset!!
1215109616_resized[1].jpg

Hur många kan åka på slangen av alla mc förare i Sverige? och dessutom släppa en hand och visa fingret?

Känns som de straffar alla mc förare för några enstaka lärt sig slanga och även släppa ena handen. Och inte hjälper det att sätta fast en skyllt framför deras hoj när den ändå är uppe på ett hjul och skylten får en så pass vinkel att kameran inte ens ser den?

Röstade på moderaterna och inget positivt har kommit sen dess de vann valet. Jävla politiker pack som ger sig fan på att stoppa in en penis attrapp i ens röv för vi inte passar in i deras vardag. Finns människor som avskyr allt som inte är deras vardag, bara för de åker bil så ser de inte problemet med bilar på samma sätt.

Bara se på skandalerna med tv-licens, svarthemhjälpt/städare, och det roligaste av allt han som "grundade" detta med fartkameror och var med och placerade ut alla men ändå lyckades bli fotad av en själv.

En sak är säkert, oavsett vilka sida man står på så kommer allt tillbaks till en själv för eller senare.

jag har lösningen på alla problem. Alla bör köra lugnt och hålla 30-50 för att inte väcka ont blod i onödan och dessutom tror jag dem flesta har en hjärna. Vad det gäller kamerorna - kör hur fan ni vill.. Varför lägga ner energi på det? blir det krav på reg skylt fram så blir det. då tvingas man skruva på den 30 minuter innan besiktning och av direkt efter.?! Större chans åka i en poliskontroll än av en kamera skulle jag tro och då kvittar väl reg skylt fram? Då är det allt eller inget :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back