Diskmaskin med bredden 40cm?

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Jag skulle vilja få tag i en ny eller bättre begagnad diskmaskin som är 40cm bred. Detta var tydligen ett vanligt mått för ett par år sedan men nu hittar jag bara i 45cm. Nån som kan tipsa om nåt bra?

Håller just på att titta efter smal diskamaskin, och för egen del har jag att anpassa mig efter 50 cm. Standardmåttet för smala maskiner är 45 cm. Om du behöver ännu smalare tror jag du får fortsätta handdiska, om du inte hittar en udda bänkdiskmaskin som är smalare.

Köp en 45cm diskamskin och ställ den längst in i garaget, sen ber du en tjej att köra in bilen.

Voilá, en 40cm diskmaskin!

Håller just på att titta efter smal diskamaskin, och för egen del har jag att anpassa mig efter 50 cm. Standardmåttet för smala maskiner är 45 cm. Om du behöver ännu smalare tror jag du får fortsätta handdiska, om du inte hittar en udda bänkdiskmaskin som är smalare.

I IKEAkök så sätter man in 45cm-maskinen och en 50cm lucka på det.

Om du bara har 40 cm så är du nog hänvisad till bänkdiskmaskiner. Finns många bra och fina modeller. Både fristående och för inbyggnad. :)

Jag har 2 diskmaskiner hemma.
Den ena är AEG 60cm bred och kan bara diska.

Den andra är en modell som verkar finnas i både smala och breda varianter. Och den kan även städa, tvätta och laga mat.
Kostar klart mera och verkar kräva mera underhåll. Den gnisslar även i bland :D

Jag har 2 diskmaskiner hemma.
Den ena är AEG 60cm bred och kan bara diska.

Den andra är en modell som verkar finnas i både smala och breda varianter. Och den kan även städa, tvätta och laga mat.
Kostar klart mera och verkar kräva mera underhåll. Den gnisslar även i bland :D

Gnisslet brukar komma mer åren... för att slippa gnissel...you do the math :brynad

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park