Disken full?

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Min backupdisk är full. Jag vet det. Men idiotwindows känner att det måste berätta det för mig varannan minut. Den genuint svinpuckade funktionen måste gå att stänga av.

Hur?

Enkelt.

Öppna registereditorn. Leta upp HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Explorer. Det kan hända att Explorer i slutet inte finns, skapa i så fall en ny Key med det namnet, under Policies

Skapa sedan ett nytt DWORD under Explorer.

Namn: NoLowDiskSpaceChecks
Data Type: REG_DWORD
Value Data: 1 (0 = visa meddelanden)

Sånär som på att sätta värdet till 1 gick det bra..... Hur gör man det?

Edit, det gick bra.... nu skall vi se om det funkar...

Last edited:
Nja, jag kunde bara skriva hextal, och inga ettor. Typ. Hittade doch en annan nyckel som man kunde köra ctrlv på. Mission accomplished iaf,

Tack.

Fö ett fantastiskt bra argument till att köpa en mac i morgondag. Vilken fullkomligt hjärndöd funktion. Speciellt eftersom det var sånt meck att stänga av den.

t-rex skrev:
Fö ett fantastiskt bra argument till att köpa en mac i morgondag. Vilken fullkomligt hjärndöd funktion. Speciellt eftersom det var sånt meck att stänga av den.

Om jag känner Apple rätt så har de nog en liknande funktion. Skillnaden är nog att den inte ens är möjlig att stänga av.

McB skrev:
Om jag känner Apple rätt så har de nog en liknande funktion. Skillnaden är nog att den inte ens är möjlig att stänga av.

Faktiskt inte, min maskin hör av sig när den inte får plats med back-upen & undrar om man ska lagra den på någon annan nätverksdisk.

Så lirar det i OSX iaf

piece skrev:
Faktiskt inte, min maskin hör av sig när den inte får plats med back-upen & undrar om man ska lagra den på någon annan nätverksdisk.

Så lirar det i OSX iaf

Jaja, visst. Maskintorsk. :gnissla

t-rex skrev:
Nja, jag kunde bara skriva hextal, och inga ettor.
Hörrudu, den hexadecimala räkningen går ju från 0 till F, så då borde du allt kunnat trycka in en etta :mattias

Spiken skrev:
Hörrudu, den hexadecimala räkningen går ju från 0 till F, så då borde du allt kunnat trycka in en etta :mattias

Jag inser att det kunde massuppfittas. Anyway, 1an skall lixom in efter den serie på, tror jag, en serie med 4 hextal. Det var där jag inte fick in det, jag kunde bara skriva de 4 hextalen=inge bra.

Som sagt, jag hittade ett annat värde i en annan nyckel som var rätt, och klippte och klistrade lite. In ya face gates!

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda