Disciplin! Ordnung!

2-3 mobiler utspridda i rummet som tvingar en att gå upp på morgonen brukar fungera.. Kanske även en äggklocka på det. Senaste dagarna har jag dock bara använt mig av en mobil, och det har ju gått som det har gått. Minns inte att jag varit uppe och stängt av den? :tummenupp

heimdal skrev:
sånt e sååå kul..

de roligaste e när man sedan vaknar.. för i samma sekund som man kommer till medvetande.. så känner jag iaf på mig att.. hmm.. nått e fel.. GAAAHHH... försovit mig!!!
Ha ha, skönaste med det där tycker jag är att jag vaknar...känner hmm...någonting är fel...hmm...jag känner mig alldeles för pigg! Shit, och det är alldels för ljust ute också! :hihi

Jag är också morgontrött, är mer en kvällsmänniska så det krävs lite för att orka kliva ur sängen på morgonen. Två väckarklockor är bra att ha.
Fast på helgerna är det ännu bättre. En liten 4åring springer in i rummet och ska väcka mig, sambon och hunden ca 8 på morgonen. Har man tur sover han till 9. Allt som oftast är det svårt att somna om då för han ska titta på film och vill äta frukost men fasiken så mysigt det är!

Gör som jag, flytta hem till mamma och pappa. Det hjälpte. Förhoppningsvis iallafall :) Har bara bott hemma i en månad än så länge.

Jag hörde nått på radion om folk som var morgontrötta. Det fanns visst en del studier på området och i nån studie hade dom kommit fram till att våra inbyggda klockor är ställda olika helt enkelt.
Jag frågade mamma om jag har vart morgontrött hela mitt liv och fick till svar att hon var tvungen att klä mej sovande när jag skulle till dagis och sen sov jag i bilen åxå...

Last edited:
DR_Gonzo skrev:
Jag frågade mamma ...

Jag var tvungen att skaffa en riktigt otäck väckarklocka för att vakna när jag gick på gymnasiet... blev en äkta "god morgon sverige klocka".. Ställde den på andra sidan rummet i hopp om att vakna när jag gick dit för att stänga av dem... Resultatet blev att min gode mor hittade mig halvägs mellan sängen och byrån varje morgon, sovandes på golvet i en sacko(?)-säck som fanns på vägen...

korvgubbe skrev:
Jag var tvungen att skaffa en riktigt otäck väckarklocka för att vakna när jag gick på gymnasiet... blev en äkta "god morgon sverige klocka".. Ställde den på andra sidan rummet i hopp om att vakna när jag gick dit för att stänga av dem... Resultatet blev att min gode mor hittade mig halvägs mellan sängen och byrån varje morgon, sovandes på golvet i en sacko(?)-säck som fanns på vägen...

:rofl

Jag vet att min morbror använde sånna där gamla mekaniska väckarklockor som han ställde på kakburkar i plåt för att vakna. Han jobbade extra som baxare och gick upp vid fyra snåret. Han väckte dessvärre grannarna innan han själv vaknade....

Fluffig skrev:
Tjenix
Du gör det för att du kan och för att du tillhör oss i "detordnarsigalltid" ligan.
.

Måste skaffa rejäl kakburk med mekanisk klocka, så man blir riktigt riktigt arg varje morgon. Bäst vore kalleankaklocka, den i husvagnen på jul.
Innan jag flyttade in till :tuttar hade jag 8st veckarklockor utplacerade på strategiska ställen,
det funkade ganska bra. När jag flyttade in till henne hade hon synpunkter om att det lät tick-trrrrick-tick varje sekund, så jag slängde dom. Så visst, :tuttar i närheten är bäst. Sedan flyttade jag ut och då tappar man ordnung. Kom på mig själv med att lägga en odiskad lunchlåda i frysen igår för att "diska den sen, det ordnar sig". :kocko
Skönt att höra att det finns så många likadana! "Somna på golvet på väg till byrån".
Skall önska mig en "bli en mogonpigg och noggran människa"bok av :tomten

Vi äro många som borde lära oss bättre morgondisciplin. Jag sprider oxå ut mina två mobiler, väckarklockan och klockradion. Dock, brukar jag snabbt och lätt gå hämta dom och lägga på sängbordet så att det inte ska bli så jobbigt att snooza vidare nån timme :huvet

Bästa medicinen för att orka upp på morgonen är tyvärr ganska trist.

GÅ OCH LÄGG DIG I TID!!!!

Ska man upp kl. 07.00 och somnar 23.00 är det oftast ganska lätt att kliva upp. Men hur ofta händer det då :va

Mark skrev:
Ska man upp kl. 07.00 och somnar 23.00 är det oftast ganska lätt att kliva upp. Men hur ofta händer det då :va

Precis, det är ju tråkigt att gå och lägga sig, vill göra massa annat kul.

Ja, inte blir det bättre av att man inte har nån att dela den ensamma sängjävuln med heller...då kan man iaf motivera en tidig sängång med lite jufsa.

Jag bodde hos en pollare i sommras. Vi kom på ett skit bra sätt när hans peron va borta.

Ska väckar klocka som man spellar in ljud på, Spela sen in ett FET distat gittar solo. kopla veckar klockan till förstärkaren ställ den på max.

Kan säga att samtliga fyra personer i 2 olika rum vaknade med ett ryck. Plus hans grannar. :D

Skaffa en lampa som kopplas till ett timmat väguttag som bländar dig.

saltvatten skrev:
Bowfly
Kanske kan vara något?

Det här är oxå en bra variant! En klocka som hoppar ner på golvet och sen gömmer sig på olika ställen varje morgon!
4002.jpg

http://www.pchemma.se/news/news.jsp?n=4002

Ptja.. man får väl en virtuell knogmacka för det jag ska säga..
Jag har inte vaknat till klockan på över 2 år :) jag jobbar heltid o har inte en massa knäppa arbetspass så som natt/dag+natt whatsoever...

Det handlar om att anpassa sig efter dygnet. vem faan vill gå upp 5:20 o börja sitt jobb 06:30 som t ex byggfolk?? En vän till mig som är röris sitter o nickar när vi e ute o krökar o detta vid 21:30 tiden.. ja det fattar man väl om jeppen varit uppe sen 5-tiden... En viktig fråga han fick när han sökte jobbet var "kan du passa tiden??" eh.. det är väl vedertaget eller? Så även undrar jag hur i helvete kan man komma försent för att man försov sig om man börjar 10:00

god hjul :)

Helst skulle man ha alltihop. Lampor som det amerikanska husets julbelysning, gitarriff och gastuta, chefen som ringer och väcker samt väckarklockor som ligger still, flyger och hoppar omkring.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg