Disciplin! Ordnung!

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Hur f-n skall jag göra för att komma i tid?
Hur gör man för att inte tappa bort räkningar?
Anledningen till att viktiga papper ligger överallt istället för i mina tomma pärmar?
Varför dushar jag 20min istället för 10 min när jag vet att jag missar vagnen pga det?
Varför snoosar jag i tills mobilen slutar ringa?

:va :mad: :brinnerup :gnissla :4skrika :huvet :kocko :tomten :huvet

General E skrev:
Anledningen till att viktiga papper ligger överallt istället för i mina tomma pärmar?
Varför dushar jag 20min istället för 10 min när jag vet att jag missar vagnen pga det?

För att du är en slapptaska ?

General E skrev:

Anmäl dig till nästa omgång av Gay Army så får du lära dig lite disciplin! Dessutom kommer du nog att sova räv hela nätterna och vara först upp ur sängen varje morgon. Duschandet kommer att gå fort!

General E skrev:

Kommer du på ett botemedel så kan du väl meddela? :tomten

För

General E skrev:

Tjenix

Du gör det för att du kan och för att du tillhör oss i "detordnarsigalltid" ligan.

Tappar du bort en räkning dyker fyra till upp så det är inga problem.
Viktiga papper måsta vara framme så att man snabbt kan få tag i dem.
Duscha är både skönt och hygieniskt så fortsätt med det.
Ligga å snusa när klockan snoosat är ju sååå mysigt.

Fortsätt på den inslagna vägen för alla kan ju inte vara pedanter.

Har samma problem, ställde klockan idag på 7:45, nu sitter jag här vid datorn och får inte ett skit gjort...missade nog nån redovisning idag i skolan och imon har ja omprov på naturen som ja inte vet ett skit om...snooza är de goaste som finns....=)

Jag snoozade mig glatt förbi dagens 2 första arbetstimmar (försover mig mer eller mindre 4-5 dar i veckan). Mitt råd är att skaffa ett jobb där du kan fördela 40 veckotimmar hur du vill .

Sp3 skrev:
Jag snoozade mig glatt förbi dagens 2 första arbetstimmar (försover mig mer eller mindre 4-5 dar i veckan). Mitt råd är att skaffa ett jobb där du kan fördela 40 veckotimmar hur du vill .
Haha, du skojjar? Oj...

Jag är uppenbarligen väldigt redig, försover mig aldrig, 100% koll på alla papper och duschar precis så länge som jag hinner hahaha...

General E skrev:

Jag känner igen mycket av det där faktiskt.
För att jag över huvud taget skall kunna komma upp på morgonen så måste jag sätta klockan på en timme innen jag går upp, annars snoozar jag förbi det istället.
Räkningar har jag inga ännu :tungan Men jag tar slut på alla mina pengar trots att jag vet att jag borde spara allt till en massa olika saker. DET skulle jag behöva hjälp med, jag är verkligen köp-beroende.
Samma sak för mig som med dig med duschandet också. Det är ju så hiiimla gott att stå där i värmen, hehe :hihi
Och jag har inte koll på några papper eller skolböcker och har sällan med rätt grejjer till lektionerna. Jäääeffla skit är det att hålla koll på allt. :huvet :huvet :huvet

General E skrev:

man sätter räkningarna på kylskåpet.. så skaffa massa magneter..

skaffa ne stor låda till viktiga papper å ägna nåra frustrerade minuter åt att leta när de behövs

föratt de behövs oftast 20 minuter innan man orkar öppna ögonen

skaffa flera väckarklockor.. jag kör med metoden: mobilen ringer, då e de bara snoosa den 2ggr.. sen ringer vanliga telefonen.. då e de dags å gå upp.. men ringer väckarklockan.. då är de bråttom

2fast4hjo skrev:
Heimis o Generalis

Skaffa en :tuttar så blir det ordning

eller nja det kan ju bli ännu värre :hihi men det är ju en risk man får ta

jo.. de blir ju jättemkt lättare när fruntimmret har velat ligga å babbla halva natten, så man fått 2 - 3 timmars sömn när kl ringer vid 06 :peta

fruntimmer borde ´lära sig att munnen inte bara e till föratt prata med :hihi

2fast4hjo skrev:
:fattartil avslöjad.. :7peta du har alltså en :tuttar hemma o därav att du är så :trött

nää.. jag är född trött

de e nog ganska bra å vara ungkar.. för då behöver man inte va så distraherad av tuttar å sånt hela näterna.. utan kan koncentrera sig på sånt i sömnen :hihi

2fast4hjo skrev:
Heimis o Generalis

Skaffa en :tuttar så blir det ordning

eller nja det kan ju bli ännu värre :hihi men det är ju en risk man får ta

Blir ju onekligen problem om :tuttar är lika morgontrött..

snoosa en timma är ju inga som helst problem, kan man ju göra utan att ens vara medveten om det

Skrutten skrev:
Blir ju onekligen problem om :tuttar är lika morgontrött..

snoosa en timma är ju inga som helst problem, kan man ju göra utan att ens vara medveten om det

sånt e sååå kul..

de roligaste e när man sedan vaknar.. för i samma sekund som man kommer till medvetande.. så känner jag iaf på mig att.. hmm.. nått e fel.. GAAAHHH... försovit mig!!!

Jag har oxo detta problem.. dock så håller jag ordning på mina räkningar men att snooza e det bästa jag vet... Tyvärr har det gått så långt att chefen har börjat ringa hem om morgnarna lite pinsamt ja jag vet... men jag gör det ju inte med mening så snälla kom med ett konkret svar om vad jag ska göra! Vill ju inte få sparken direkt...

Kör med indianmetoden: drick ett par glas vatten innan ni går och lägger er. Då kan man inte snooza hur mycket som helt, till slut ligger man bara och tänker på hur mycket man skulle behöva gå upp och pinka.

Inte stå i duschen allt för länge: inget problem för mig. Farsans värmepump har ingen vidare stor vattenkapacitet. Efter 15-20 min i duschen börjar det bli hyfsat kallt.

Räkningar... Hmm... Betalar asap, men ibland kan det vara bra att lägga in att mobilen ska pipa lite innan datumet går ut om jag inte har pengar på kontot när räkningen kommer.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg