Disabla autorun

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Sitter här och rippar MP3. Innan jag installerade XP SP2 kunde jag trycka vänster shift för att disabla autorun på CD:n och på så vis laddades inte CD-skivornas kopieringsskydd in i Windows. Men nu fungerar detta inte längre. Jag har stängt av autorun i registret och i policy editorn, bootat om, men det hjälper inte. Autorun verkar vara disablat på så vis att skivor som skulle starta automatiskt inte gör det, men det där j-a kopieringsskyddet laddas ändå.

Någon som har en aning hur jag ska göra? Jag vill INTE sitta och måla på mina CD-skivor.

Mr K ... ha-ha :gnissla

Mojje, tyvärr fungerade det inte att köra omvända inställningar.

Får väl sitta och måla med tusch över spåret med kopieriskyddet ändå. Fan va drygt.

Microsofts egna PowerToys program Tweak UI har den grejen under "My Computer->Auto Play". Där kan man även ange vilka diskar som ska ha autoplay eller inte. Annars är det väl bara att zonka MP10 och alla nycklar i registret som heter nåt i stil med Media. Min XP Pro har ingen MS Media Player längre - och inte heller någon DRM-funktionalitet. Mickeysoft har sagt att det är "för tajt integrerat med OS'et" för att kunna göra ett avinstallationsprogram. Manuellt satt jag och hackade i 20 minuter innan allt jox från MP var borttaget.

Har inte läst hela tråden men

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom =0

--> Autorun funkar inte

Uppdatering.

Att sätta följande nycklar
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom\AutoRun=0
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoDriveTypeAutoRun=b5
som det står om i länken Mojje postat måste fungerat lite åtminstone.

Jag satt och testade med skivan "Paola - Stockcity girl". Registerhacket hjälpte inte. Installerade AnyDVD. Det funkade lika illa. Fick för mig att testa lite andra kopieringsskyddade skivor. De funkar! Har testat "Kent - Vapen och ammunition", "Foo Figheter - One by one" och "Eric Gadd - Life support". Jag löste problemet på Paolas skiva med att måla bort spåret med kopieringsskyddet. Resten verkar ju funka. Är det bara enstaka skivor man behöver måla på så är det ju ingen fara.

Tack för hjälpen!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...