Vad är det som gäller för motardracing då det gäller hojen?
- behöver det vara en serietillverkad hoj?
- måste den vara av offroad/cross/enduro typ?
Enligt reglementet finns det finns det enbart en motortyps- och slagvolyms begränsning, övriga begränsningar?? som minimivikt, överladdning etc.verkar saknas.
Bankonstruktionen med ett 1m högt hopp ställer ju vissa krav på fjädringslängden så en liten fundering vore ju en dirttrackstuckad hoj med något förlängd fjädringsväg för att klara en ganska flack landning. som förslag till framgaffel vore ju en uppside down gaffel med en rejäl distans för att minska "utdragslängden" och en hårdare fjäder.
e ja helt ute å cycklar??? :kocko vad tycker ni ??
kolla på länken för att se hur crf o yzf motorer ser ut i dirttrackramar.
http://www.rotax.net/RW450.htm :kocko
- behöver det vara en serietillverkad hoj?
- måste den vara av offroad/cross/enduro typ?
Enligt reglementet finns det finns det enbart en motortyps- och slagvolyms begränsning, övriga begränsningar?? som minimivikt, överladdning etc.verkar saknas.
Bankonstruktionen med ett 1m högt hopp ställer ju vissa krav på fjädringslängden så en liten fundering vore ju en dirttrackstuckad hoj med något förlängd fjädringsväg för att klara en ganska flack landning. som förslag till framgaffel vore ju en uppside down gaffel med en rejäl distans för att minska "utdragslängden" och en hårdare fjäder.
e ja helt ute å cycklar??? :kocko vad tycker ni ??
kolla på länken för att se hur crf o yzf motorer ser ut i dirttrackramar.
http://www.rotax.net/RW450.htm :kocko