Dirtbike Orion (Ducar) 150cc

denna går rätt bra när man har fräst bort strypningen som sitter i kröken, rensat ljudämparen på flamskydd, bytt luftfilter och ställt in förgasaren riktigt.. en prisvärd hoj med tanke på vad de är för grejjer som sitter på den:)

denna går rätt bra när man har fräst bort strypningen som sitter i kröken, rensat ljudämparen på flamskydd, bytt luftfilter och ställt in förgasaren riktigt.. en prisvärd hoj med tanke på vad de är för grejjer som sitter på den:)

Jag har betällt en sån nu så vi får se vad det är för skit.
Återkommer med kvalité rapport.

Jasså det sitter strypningar på dem här?
Det måste ju nartuligtvis bort!

Fick hem 3 st idag!

Måste bara säg att det måste ha jobbat prao elever i china verkstaden, för att gaffelkronan? satt upp och ner .....hehe.
Det är det enda jag kan säga nu.

Just ja sen var bakdämparen lite "gungig",
men inte så farligt.
Ramen såg klenare ut än tex vissa 20000:- kr hojjar.
Men jag har inte tänkt hoppa med min så det är skitsamma.

Ska hem och provköra den snart, ni får en bättre rapport imorgon.
/mvh jonas

jag funderar på den lite "stora" moddelen av dom 2 125:erna som finns på hemsidan.

är det nått att ha tror ni?

jag skulle satsat på en riktig fiddy istället!
men du gör som du vill den är ju inte så dyr...

Riktig fiddy?

Du menar som en Pitpro? Jag tror EmCom klarar sig bra med en orion, köper han dessutom 150cc så blire riktigt drag :)

Med riktig fiddy menar jag en hoj som passar in i reglementet för en fiddy, det gör inte den där så de är ingen fiddy!
jag skulle satsat på en fiddy och fått bättre fjädring och så, och sen en hoj som de går o tävla med om man vill det, men köp den Emcom :)
Och bara för att det är 150cc så är det inte mer pulver i den än i en riktig fiddy motor!

Med riktig fiddy menar jag en hoj som passar in i reglementet för en fiddy, det gör inte den där så de är ingen fiddy!
jag skulle satsat på en fiddy och fått bättre fjädring och så, och sen en hoj som de går o tävla med om man vill det, men köp den Emcom :)
Och bara för att det är 150cc så är det inte mer pulver i den än i en riktig fiddy motor!

Jasså? En "riktig" fiddy har väl ca 12 hk, det är precis vad 125cc orion har. Och då utgår jag ifrån att 150cc har mer när dem görs av samma märke. Den Fiddyn som David funderar på är absolut en fiddy, och den verkar helt okej. Bra chassi och kompetent motor:tummenupp

Last edited:
Jasså? En "riktig" fiddy har väl ca 12 hk, det är precis vad 125cc orion har. Och då utgår jag ifrån att 150cc har mer när dem görs av samma märke. Den Fiddyn som David funderar på är absolut en fiddy, och den verkar helt okej. Bra chassi och kompetent motor:tummenupp

jo okej, men de är ingen fiddy, den har för stora hjul (14"-12") och för stor motor!
Den passar in som en midsize om man utgår från det amerikanska reglerna där max motorvolym är 169cc.

Men köp den David:tummenupp

jo okej, men de är ingen fiddy, den har för stora hjul (14"-12") och för stor motor!
Den passar in som en midsize om man utgår från det amerikanska reglerna där max motorvolym är 169cc.

Men köp den David:tummenupp

För stor motor, tror du missuppfattade lite:)

David vill köpa 125cc modellen, då är det ju inte för stor motor, sen tycker jag inte heller man måste vara så petnoga. Jag tycker helt klart den räknas som fiddy, eller det är åtminstånde vad jag kommer kalla den för eftersom jag inte vet något annat namn för en minimodell av en crosshoj :)

Du får ta din Fiddy ut till Latorp nån gång när david köpt sin så kan vi rejsa:yoparty

För stor motor, tror du missuppfattade lite:)

David vill köpa 125cc modellen, då är det ju inte för stor motor, sen tycker jag inte heller man måste vara så petnoga. Jag tycker helt klart den räknas som fiddy, eller det är åtminstånde vad jag kommer kalla den för eftersom jag inte vet något annat namn för en minimodell av en crosshoj :)

Du får ta din Fiddy ut till Latorp nån gång när david köpt sin så kan vi rejsa:yoparty

jaha okej till mej sa han att han var intresserad av orion 150cc så trodde de var det han menade hela tiden :)
men annat ord som du kan kalla det är ju t,ex. minicross hehe ;)
Och jo skulle ju vara kul o köra ihop nån gång, du får du ta o sätta fart din honda xr också så har vi ju alla någe o åka på:tummenupp

2801264 jaha okej till mej sa han att han var intresserad av orion 150cc så trodde de var det han menade hela tiden :)
Och jo skulle ju vara kul o köra ihop nån gång, du får du ta o sätta fart din honda xr också så har vi ju alla någe o åka på:tummenupp
jaha nej förlåt PB, jag menade 125cc men det var just det att dem var lite större än en "vanlig" fiddy, hade för övrligt ingen aning om att det handlade om hjulen. men ju vet jag. men jag kommer nog oxo kalla det för fiddy :)
tack för infon :tummenupp

jaha okej till mej sa han att han var intresserad av orion 150cc så trodde de var det han menade hela tiden :)

Hehe, men minicross tar så lång tid att säga:tungan Fiddy tar typ 0.001 sekunder att säga.

Ja vafan, eller så säljer jag härket och köper en Fiddy jag med:yoparty

*/ ?>
Back