Dirt Bike Racing

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
KTM
Någon som vet vad som har hänt med Dirt Bike?
Har försökt att nå de i snart 1 vecka utan framgång.

08-18 66 40/50, inte en jevel som svarar på det numret.

Gått i konkurs eller? Någon som har hört något? :va

Tack!

Vet att de hade flyttat från Västberga till andra sidan essingeleden mot Östberga, har tom. varit där och kollat deras nya butik. Såg väldigt fräsht ut, men det finns alltså chans att de har gått i konkurs iallafall. Hm sugigt...

Jag förstår vad ni menar. Har själv fått dålig service på hojen för ungefär 1 år sen efter ett inbrott. Hade DÅ ingen aning om vilka de var bara att butiken låg 5 min från lyan.

Nu på senare tid så beställer jag endast delar.
Och nu så behöver jag en 20 ohm säkring till 625.
De där jevla österrikern kör bara deras egna produkter
så en vanlig säkring köpt på OKQ9 passar inte!

Jag förstår vad ni menar. Har själv fått dålig service på hojen för ungefär 1 år sen efter ett inbrott. Hade DÅ ingen aning om vilka de var bara att butiken låg 5 min från lyan.

Nu på senare tid så beställer jag endast delar.
Och nu så behöver jag en 20 ohm säkring till 625.
De där jevla österrikern kör bara deras egna produkter
så en vanlig säkring köpt på OKQ9 passar inte!

Mmm du menar 20 A säkring antar jag! Har du kollat med mekonnomen?

Dirtbike Racing AB
Organisationsnummer: 556187-2077

Företaget är försatt i konkurs det senaste året
Konkursdatum: 2008-02-11
Konkursförvaltare: Nyström Bridal Widemar Advokatbyrå
Tingsrätt: Huddinge tingsrätt

Adressuppgifter
Adress: Västberga Allé 1
Postnummer: 126 30
Postort: Hägersten
Län för säte: Stockholms län
Telefon: 08-18 66 40

Verksamhetsfakta
Verksamhet: Handel med och service av mc ink reservdelar och tillbehör
(Huvudnäring enligt SCB, SNI2002:45400)
Inregistrerat: 1974-04

Köpte min 1:a endurohoj av gammelgubben som startade Dirtbike, efter att han sålt företaget har det bara gått utför!

Last edited:
Va fan konkurs......... han vara lltid supertrevlig mot mej.
Hade dock inga seriösa ärenden med dom !

Största skojarfirman, verkligen på tiden att de konkat!

Sug. Nu är det ju värdo att hitta nånstans att serva hojen i Stockholm.

..eller har någon ett bra tips? Pallar inte åka till Lelles för en jefvla service. :mad:

Sug. Nu är det ju värdo att hitta nånstans att serva hojen i Stockholm.

..eller har någon ett bra tips? Pallar inte åka till Lelles för en jefvla service. :mad:

snart rekommenderar någon mcpsort i arlanda. Jag lämnade in min 625 på 100mila där då jag inte litade på de andra firmorna.
Mitt största misstag någonsin, de skruvade sönder flera saker, i 100milapappret stod att den läckte olja från utgående drev, bakstötdämparen slut och en hel radda andra saker. Inget stämde, inte nåt man vill visa när man säljer hojen... Fick vara påstridig för att ens få en stämpel i boken.
De dumförklarade mig när jag ifrågasatte vad de kommit fram till. Han höll en lång historia om att jag kört med för spänd kedja, vilket jag inte hade. Nu hade de "åtgärdat" detta. När jag ska åka är kedjan som en fiolsträng så JAG får fixa det på plats... Jag är inte långsint, men fan vad jag avskyr de klåparna, haft och göra med dom ett flertal gånger.
Vad jag ville ha sagt är, vänd dig till Lelles, de är tyvärr bästa valet.

snart rekommenderar någon mcpsort i arlanda. Jag lämnade in min 625 på 100mila där då jag inte litade på de andra firmorna.
Mitt största misstag någonsin, de skruvade sönder flera saker, i 100milapappret stod att den läckte olja från utgående drev, bakstötdämparen slut och en hel radda andra saker. Inget stämde, inte nåt man vill visa när man säljer hojen... Fick vara påstridig för att ens få en stämpel i boken.
De dumförklarade mig när jag ifrågasatte vad de kommit fram till. Han höll en lång historia om att jag kört med för spänd kedja, vilket jag inte hade. Nu hade de "åtgärdat" detta. När jag ska åka är kedjan som en fiolsträng så JAG får fixa det på plats... Jag är inte långsint, men fan vad jag avskyr de klåparna, haft och göra med dom ett flertal gånger.

När hände detta? När hade du att göra med deras verkstad senast?

Servade faktiskt min 950 där och var inte helt nöjd heller. Surt att det verkar vara Lelles kvar..

snart rekommenderar någon mcpsort i arlanda.

Jag var på MC Sport i oktober någon gång, och gjorde 500-mils service, bestyckning av förgasare och andra gjejer och kan säga att jag aldrig i mitt liv stött på en så trevlig meckare. Var där och lämnade hojen, han gav mig prisförslag. Ringde mig ett par dagar senare och sa att allt var fixat. Betalar killen och försvinner därifrån med en nyservad 625. Han tog inte ens betalt för att fixa baklyktan som lyste i "broms"-läge hela tiden + lite annat småtjafs.

Helt klart grym service!

Men jag förstår din frustration. Skönt att de har styrt upp allt där borta!

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...