Directx

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Installerade Rainbow Six - Lockdown (demo) igår, för att se om det är värt att lägga pengarna på.

När jag installerade så blev jag tillfrågad om jag ville installera directx 9.0c, och det gjorde jag förstås... suck.

Nu när jag startar spelet så hör man musiken, men skärmen är svart. Tänkte uppdatera drivarna till grafikkortet, men hittade under tiden att kortet inte är kompatibelt med directx9. HUR avinstallerar jag nu den här skiten? Verkar omöjligt...

Kan det vara nåt annat fel?

Har en HP pavilion zv5200, med nVidia Geforce4 440 Go 64M och kör 1280 * 800 i 60 Hz.

Vad göra? :confused:

Lugn skrev:
Installerade Rainbow Six - Lockdown (demo) igår, för att se om det är värt att lägga pengarna på.

När jag installerade så blev jag tillfrågad om jag ville installera directx 9.0c, och det gjorde jag förstås... suck.

Nu när jag startar spelet så hör man musiken, men skärmen är svart. Tänkte uppdatera drivarna till grafikkortet, men hittade under tiden att kortet inte är kompatibelt med directx9. HUR avinstallerar jag nu den här skiten? Verkar omöjligt...

Kan det vara nåt annat fel?

Har en HP pavilion zv5200, med nVidia Geforce4 440 Go 64M och kör 1280 * 800 i 60 Hz.

Vad göra? :confused:

Vad jag har läst så går det inte att avinstallera directx, så du får nog ha kvar den version du har nu.

Angående spelet så kan du försöka ändra på upplösningen på skärmen och se om det blir bättre av det.

går inte å ha nån "commandline" kommando som tvingar dx 8 läge?

Finns ett program som heter: Directx happy uninstall.. vet inte vad det är men tro det kanske kan funka :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg