Diodlyse, så här blev det

Chris Husky skrev:
Måste vara ett likadant som jag har.
Är kontrasten mellan färd- & bromsljus bra på dom lamoprna då?

BTW. Ngn som vet om Acerbis universal fortfarande finns kvar & vart man skulle kunna hitta det? Mitt börjar bli smått sunkigt.

Njet, det var tyvärr inte så stor skillnad. Färdljuset lyser ganska starkt och bromsljuset lyser lite starkare, märkbart men inte så tydligt som man kanske hade önskat.

Lelles verkar ha, 375spänn. Kolla i deras cross katalog, sid 59 långt ner.

//@

edit: nu hittade jag det i en gammal tråd... Lamporna kostar 129:- för en 21/5W. art.nr. 40-cp1510056 (mekonomen)
 
Last edited:
d1ce skrev:
Njet, det var tyvärr inte så stor skillnad. Färdljuset lyser ganska starkt och bromsljuset lyser lite starkare, märkbart men inte så tydligt som man kanske hade önskat.

Lelles verkar ha, 375spänn. Kolla i deras cross katalog, sid 59 långt ner.

//@

edit: nu hittade jag det i en gammal tråd... Lamporna kostar 129:- för en 21/5W. art.nr. 40-cp1510056 (mekonomen)

Tackar! :tummenupp
 
Till er som skapat egna diodljus så ökar livslängden om ni öser på med en limpistol över elektoniken och eventuellt för att fästa och stadga upp dioderna mera.
Gjort många "kretskort" till bökiga miljöer på liknande sätt. :tummenupp
 
Brodde skrev:
Till er som skapat egna diodljus så ökar livslängden om ni öser på med en limpistol över elektoniken och eventuellt för att fästa och stadga upp dioderna mera.
Gjort många "kretskort" till bökiga miljöer på liknande sätt. :tummenupp

Tanken har slagit mig, tackar för tipset! :tummenupp
 
d1ce skrev:
Lelles verkar ha, 375spänn. Kolla i deras cross katalog, sid 59 långt ner.

//@

Vilken katalog har du? Varken i -03:ans kanalog eller -04:ans finns det med :confused: Om du inte tänker på "Enduro bakskärm" med lyset på? Ser iofs ut att vara samma glas på det som på min, och det är ju det som fått mest stryk.
 
Chris Husky skrev:
Vilken katalog har du? Varken i -03:ans kanalog eller -04:ans finns det med :confused: Om du inte tänker på "Enduro bakskärm" med lyset på? Ser iofs ut att vara samma glas på det som på min, och det är ju det som fått mest stryk.

Allt var fel :) ja just de, enduroskärmen på sid 58:a i 04:ans crosskatalog. Det är iaf lyset jag har... tror jag?

//@
 
Brodde skrev:
Till er som skapat egna diodljus så ökar livslängden om ni öser på med en limpistol över elektoniken och eventuellt för att fästa och stadga upp dioderna mera.
Gjort många "kretskort" till bökiga miljöer på liknande sätt. :tummenupp


Ja, just det... Kom ju på att jag har "gjutit" in hela mitt kretskort i silikon... Det är bättre än limpistolen, då limpistolens lim inte är riktogt lika elastiskt och vidhäftande...


/Z
 
Zana skrev:
Ja, just det... Kom ju på att jag har "gjutit" in hela mitt kretskort i silikon... Det är bättre än limpistolen, då limpistolens lim inte är riktogt lika elastiskt och vidhäftande...


/Z

Ja silicon borde fungera borde fungera minst lika bra...
Bara det att man skyddar grejjorna från väta, dam, och vibrationer...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top