Dioder!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Jag vill veta var man hittar lysstarka dioder för ett bra pris. Finns det på tex Classe eller?

Hur vet man om en diod är en högpresterande diod eller om den är en gammal vanlig diod...?

Funderar på att köpa ett diodextrabromsljus från biltema och modda det, men det kostar ju ändå 150:-....

Jag vill ha såna där dioder som är transparenta men lyser med rött sken... Dom lyser ju så jävla grymt bra, då behöver man ju inte använda 35 stycken som man behöver med traditionella lysdioder....

Tacksam för intressanta svar!

/Zana

Ring och prata med nån tekniker på elfa i solna, de vet garanterat. De har hjälpt mig med diodbyggen förr....
Om du vill ha vanliga röda så kan du få köpa billigt av mig, har ca 1000stycken ligger hemma i en påse, nya i december. Kan ta reda på specen om du vill.....

Kliv in på Elfa, det gjorde jag. Där får du snacka med folk som kan produkterna och du får se hur starkt de olika lysdioderna lyser.

Hör av dig till mig så ska vi nog kunna ordna något! Vill inte lägga ut jobb-mailadressen öppet så skicka ett mess. Jobbar på ELFA i solna...

Linuxs skrev:
Hör av dig till mig så ska vi nog kunna ordna något! Vill inte lägga ut jobb-mailadressen öppet så skicka ett mess. Jobbar på ELFA i solna...

Är det kanske dig man pratar md när man vill ha hjälp med tekniska lösningar? Brukar telefonterrorisera er ibland :D

Antagligen inte mig (som tur är :) ) Jag står i butiken och telefonsamtalen går till huvudkontoret. Däremot har massa andra "terroriserat" mig med diverse diodlysen så jag börjar bli van. Jag får ju dessutom lön ;-)

Linuxs skrev:
Antagligen inte mig (som tur är :) ) Jag står i butiken och telefonsamtalen går till huvudkontoret. Däremot har massa andra "terroriserat" mig med diverse diodlysen så jag börjar bli van. Jag får ju dessutom lön ;-)

Aha, då kanske man har träffat på dig ändå då.... Jag ska inte tjata nåt om diodbaklysen iaf :D

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8