Diodblinkers = rensad bakdel äntligen klart!

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Nu har jag äntligen fått det klart, förutom att ett par motstånd skall sättas in så man slipper för snabb blinkning.
Det började med att jag hade en idé som inte alls innefattade några dioder, men det visade sig ganska snart att den idén inte var särskilt smart :)
Efter kört nu ett par månader med miniblinkers och lagligt kände jag ändå att jag måste göra ngt åt bakdelen.. men jag vill ändå att det skall synas om man svänger. När jag såg Zmurf´s alternativ med diod fick jag idé 2.. efter många långa nätter och samtal med några erfarna teknikhjältar på forumet så kom jag fram till att det skall bli dioder!
När själva monteringen började idag så fick jag ny idé då jag inte först visste hur dioderna skulle se ut när de leverades... med eller utan fästen osv.
Nu blev det så att de sticker ut lite och de är svarta.. kanske inte var min idé från början men jag tycker ändå det blev bra, nu är de ju dessutom vattentäta till 100% och SYNS..

Hoppas jag kan vara till hjälp om någon mer får för sig att borra lite i sin Retta :)

Tack än en gång till: Ozzian, Zmurfen

Bifogat

• IMG_0892.jpg
    IMG_0892.jpg
    56.2 KB · Visningar: 142
  • DSC00025.jpg
    DSC00025.jpg
    121.8 KB · Visningar: 201
  • DSC00027.jpg
    DSC00027.jpg
    127.1 KB · Visningar: 215
  • DSC00028.jpg
    DSC00028.jpg
    100.4 KB · Visningar: 223
  • DSC00029.jpg
    DSC00029.jpg
    87.8 KB · Visningar: 134
  • DSC00031.jpg
    DSC00031.jpg
    88.3 KB · Visningar: 128
Skitsnyggt verkligen, var köpte du diodrarna? Hade velat göra något liknande själv, har inte ens några blinker bak nu :näsblod

Riktigt snyggt ihoppillat.

Undrar bara... vad säger polisen om man kör med bara lysdioder som blinkers. Är det bara när man ska besikta som man måste ha E-godkända?

Jag skulle också gärna vilja veta vart du köpte dioderna...Har letat som ett fån men hittar inga. Kollat på Elfa osv men jag fattar ingenting av vad som står :)

J*vligt snyggt btw!

Nu har jag äntligen fått det klart, förutom att ett par motstånd skall sättas in så man slipper för snabb blinkning.
Det började med att jag hade en idé som inte alls innefattade några dioder, men det visade sig ganska snart att den idén inte var särskilt smart :)
Efter kört nu ett par månader med miniblinkers och lagligt kände jag ändå att jag måste göra ngt åt bakdelen.. men jag vill ändå att det skall synas om man svänger. När jag såg Zmurf´s alternativ med diod fick jag idé 2.. efter många långa nätter och samtal med några erfarna teknikhjältar på forumet så kom jag fram till att det skall bli dioder!
När själva monteringen började idag så fick jag ny idé då jag inte först visste hur dioderna skulle se ut när de leverades... med eller utan fästen osv.
Nu blev det så att de sticker ut lite och de är svarta.. kanske inte var min idé från början men jag tycker ändå det blev bra, nu är de ju dessutom vattentäta till 100% och SYNS..

Hoppas jag kan vara till hjälp om någon mer får för sig att borra lite i sin Retta :)

Tack än en gång till: Ozzian, Zmurfen

O dra åt helvete va snyggt det där blev! Riktigt jävla snyggt.

Riktigt snyggt ihoppillat.

Undrar bara... vad säger polisen om man kör med bara lysdioder som blinkers. Är det bara när man ska besikta som man måste ha E-godkända?

Det är Tvärtom:
På besiktningen kollar dom bara så blinkersen syns tydligt bakifrån, MEN Polisen däremot kan vara j*kligt kinkiga, allra helst om man åker på en flygande besiktning eller om man åkt dit för en annan typ av förseelse tex. fortkörning..

fyfan va vackert det va ..
jättesnyggt....:tummenupp :tummenupp

Lite komiskt är att jag inte var nöjd med det hela så jag borrade upp mer för att försänka kromad historia vilket resulterat i att hålen blev för tajta och det ena ledde till det andra så jag blev tvungen att köpa en helt ny bakkåpa :( 6.800 Kr...
Så nu kör jag med Clear Alternatives i baklampan istället, får se om jag får ngn bättre idé framöver men just nu så slår flickvännen ihjäl mig om jag gör ngt så onödigt dyrt igen hehe

Du har tydligen missat relationsexpertens regel #1 :
Konfronterad av 'inrikespolisen' kostar allt hobbyrelaterat en tiondel av verkliga priset !
:fakta

- Ser den dyr ut? Neejdå älskling, den här fina plastbiten fyndade jag på en skrot i Jukkasjärvi för bara 680 kronor !

Det är Tvärtom:
På besiktningen kollar dom bara så blinkersen syns tydligt bakifrån, MEN Polisen däremot kan vara j*kligt kinkiga, allra helst om man åker på en flygande besiktning eller om man åkt dit för en annan typ av förseelse tex. fortkörning..

Eh?? :va

Besikningen var super noga med att mina blinkersar var godkända. Fick ju fan tjata en kvart och visa att de lyser bättre än orginalen...
Slutade ändå med en 1:a... :rolleyes:

Lite onödigt att köpa ny? Plasta igen, slipa ner och lacka om? :yoparty

Jo det var det första vi tänkte tills vi kom till att dekalerna kostar 200 kr/st samt lackeringen inte går få fram om man inte vill köpa 10 liter från Yamaha :)
Det är en candyfärg med silver i grunden... fick rabatt på den nya kåpan så den hamnade på 5.300 istället, men det är sura pengar :rolleyes:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman