diodbakljus

tyson

byter hoj oftare än kalsonger
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ZX10R -04 med skrubbsår
var köper man det? vill ha ett smalt till min husa. skulle även vilja ha tag i något mindre blinkers.
/mvh erik

En kompis till mig tog en diodlampa, en sån man har i stället för glödlampa och stoppade i en kamerafilmburk med klart lock.
Det blev ju runt förstås, men jäkligt fränt.
Hursomhelst ett mkt billigt alternativ.
Sorry, har inga bilder...

jra_racing skrev:
EMX säljer diodlampor som du monterar i befintlig lamphållare.
www.emx.se

Vad är det för mening med det??? Visst det blir bättre ljus och drar mindre ström men...det är ju utseendet man är intresserad av att ändra om man ska byta bakljus...lr är jag helt ute och cyklar på en rex :confused:

Dainese skrev:
Vad är det för mening med det??? Visst det blir bättre ljus och drar mindre ström men...det är ju utseendet man är intresserad av att ändra om man ska byta bakljus...lr är jag helt ute och cyklar på en rex :confused:

meningen är att man slipper byta lampa en gång i veckan.

jesseboy skrev:
En kompis till mig tog en diodlampa, en sån man har i stället för glödlampa och stoppade i en kamerafilmburk med klart lock.
Det blev ju runt förstås, men jäkligt fränt.
Hursomhelst ett mkt billigt alternativ.
Sorry, har inga bilder...
Skitfrän lösning ju :tummenupp

Fasen att man just skaffat ny bakstänka....

@tyson: kolla det här. Finns att köpa hos din ÅF. Kräver lite varmluftspistol men blir klart snyggt. Vll man ha diodlampa i är det bara att sätta i en sån som jesseboy snackar om :tummenupp
73-73871780273.jpg

Dainese skrev:

Dioder skakar inte sönder som de flesta andra lampor på en stånka.

Emmi skrev:
Dioder skakar inte sönder som de flesta andra lampor på en stånka.

Okej...då vet jag det. Kanske ska slå på stort och beställa en sån då :tummenupp ....fast jag planerar på att bygga om hela bakstänkan så det kanske blir ett helt nytt lyse...har lite beslut ångest :(

Supermoto skrev:
Skitfrän lösning ju :tummenupp

Fasen att man just skaffat ny bakstänka....

@tyson: kolla det här. Finns att köpa hos din ÅF. Kräver lite varmluftspistol men blir klart snyggt. Vll man ha diodlampa i är det bara att sätta i en sån som jesseboy snackar om :tummenupp
73-73871780273.jpg

supermoto, är det ufos lyse och nrplåtsläpp för typ 400 spänn det där, måste man kapa bort "fästöronen" för blinkarna?

Hemskesven skrev:
supermoto, är det ufos lyse och nrplåtsläpp för typ 400 spänn det där, måste man kapa bort "fästöronen" för blinkarna?
Det är KTM original EXC -04 och nyare.Det räcker att böja in fästöronen ca 1 cm per sida.Kostar 200:- komplett ungefär....

Diodlmapor har dom på Mekonomen för 120:-

Mvh (MARCUS)

Busaberg skrev:
Det är KTM original EXC -04 och nyare.Det räcker att böja in fästöronen ca 1 cm per sida.Kostar 200:- komplett ungefär....
Lite mer än så lär väl behövas ?!
Typ kapa bort 50% av den stora plastblaffan och massera lite med varmluftpistolen. Jag har inte monterat min ännu (den är inte ens inreggad så gatåka lär dröja lite) utan bara hållt upp den lite bredvid och då ser det lite knöligare ut än så. Kan återkomma när jag verkligen monterat den...

Jag har sånt baklyse på min 450.Det stämmer att man måste kapa av en hel del av plasten,men man behöver inte böja in fästöronen på ramen som dom visade i Husabergs nyhetsbrev.Det var ju det frågan gällde :) Gör två uttag i tvärförstärkningen och skruva fast lika som originalskärmen istället.Mycket stadigare än att dra fast med buntband :tummenupp

Bifogat

• Husamotard-copy.jpg
    Husamotard-copy.jpg
    67.7 KB · Visningar: 160
Last edited:
jag passar på att tjata vidare på er nu innan ni tröttnat, vad har ktm för artikel nr på den där skylthållaren tänkte jag skulle in å webshoppa lite hos karlström?

edit: tack för hjälpen med pm busaberg

Jag skulle också vara mycket intresserad av att få Husaberg´s nyhetsbrev... Kan någon hjälpa mig hur man lyckas få det? :rolleyes:

Edit: TACK!

Last edited:
Back