Diod baklyse

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Jag har problem.......köpte ett diodbaklyse av lelles 050325 som efter 4 månader :4skrika har kommit, jag var nu nere och skulle montera det på hojen en GSXR 750 -00 och upptäcker att det lyser som om du bromsar hela tiden, alltså ingen skillnad på om du bromsar eller inte. Måste man ha något motstånd eller så ? Naturligtvis så har lelles stängt nu :huvet , men när jag snackade med dom när jag beställde det så skulle det inte behövas något motstånd. Vad ska jag göra någon som har något tips ?

Tjena,

köpte diodbaklyse till min hoj (Clear Alternatives) och det ska inte behövas något motstånd eller ngt sånt för det satt tydligen redan i lyset. Jag hade samma problem som du men jag fick flytta runt kontakterna för de satt inte som original. Lite svordomar, sen fick jag till det, så prova lite olika kombinationer..

/M

Marcus74 skrev:
Tjena,

köpte diodbaklyse till min hoj (Clear Alternatives) och det ska inte behövas något motstånd eller ngt sånt för det satt tydligen redan i lyset. Jag hade samma problem som du men jag fick flytta runt kontakterna för de satt inte som original. Lite svordomar, sen fick jag till det, så prova lite olika kombinationer..

/M

Villka kontakter syftar du på....dom som sitter i sockeln ???

Jag hade med lite strul, löste sig dock tillslut, den här bilden var lite hjälp för mig iallafall.

attachment.php

Vad har du för färg på kablarna till det nya bakljuset?
Det låter ju som att bromsljus och bakljuskablarna är förväxlade.
Har du ljusswitsh så du kan släcka belysningen?
Prova isf att släcka ljuset och tända bromsljuset, lyser det svagare då?

Tack för alla svar men nu har det löst sig, bytte plats på kablarna i sockeln och varde ljus och det blev ljus, på rätt sätt oxå. Tack Marcus74 och er andra för hjälpen

Pewo

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...