Din sämsta investering/köp?

Känner igen det där. Nu har jag ju iofs inte rest jorden runt eller börjat hoppa fallskärm, men annars så stämmer det rätt bra.

Visst finns det ett liv efter RR, även om man såklart saknar det en hel del. Jag köpte en billig gathoj och kör några bandagar per år i stillsamt tempo för nöjes skull, känns rätt soft faktiskt. Allra skönast är att slippa skatta och försäkra rejsbussen, samt allt jä*la packande och fixande inför tävlingarna.

Ärligt talat så fattar jag inte hur jag hade råd förut...:confused:

Slutade du efter kraschen på A-torp?

När jag 1983 köpte en HONDA.....fy fan..:huvet...värre vobbelhög fanns inte...en CB 650 med nudelramrör.

Jo kanske när jag hade en KTM Duke 2 åxå...vilken skräphoj.

:lol

Min sämsta affär var att sälja Technology Nexus för 10k när de var nere och nosade vid 1sek :gnissla

Idag är TN uppe i 11sek. Det gör fortfarande ont.

Det framgår inte om det var en dålig affär eller inte. Definitionen på en dålig affär du gjort bör inte vara: en god affär du missat.
Frågan är alltså din procentuella vinst eller förlust vid försäljning.

Det framgår inte om det var en dålig affär eller inte. Definitionen på en dålig affär du gjort bör inte vara: en god affär du missat.
Frågan är alltså din procentuella vinst eller förlust vid försäljning.
Silly me, det blev en 60% förlust på investerade pengar när jag sålde.

Att köpa/äga fordon är vanligtvis ovanligt dåliga affärer. Att sedan somliga påstår att milkostnaden är "inte mer än 10 kronor/milen, den drar inte mer soppa än så" får stå för dem..:dummer

Sedan finns ju de som köper och säljer mer eller mindre oavbrutet men då vill jag påstå att det mer handlar om att göra affärer än att köpa/äga ett fordon.

För egen del är den sämsta affären en BMW jag köpte 1991. Den var 3 år gammal och jag gav 98.000:- för den. Efter drygt 1 år och 2.000 mil sålde jag den för 66.000:- Förutom att den var törstig, slö och dyr att försäkra så hade den kostat en hel del på verkstad också :näsblod .

Köpte en ny Triumph T595 Daytona 1997 för 114.000:- också. Sålde den 2006 för 43.000:- men eftersom jag trots allt hade kört 9 säsonger/4.700 mil med den så tycker jag inte det var så mycket att klaga över.

Värre är det för de som köper fabriksny bil av dyrare modell, DET kostar stora pengar..

Skulle ha köpt 100:a trisslotter istället. :huvet

Det är roligare att spela när det finns en chans att vinna.

:rolleyes:

Bifogat

• GetAttachment.aspx5.jpg
    GetAttachment.aspx5.jpg
    39.4 KB · Visningar: 205
Silly me, det blev en 60% förlust på investerade pengar när jag sålde.

Man ska ge fan i aktier. :mad: Kan lika gärna spela på hästar. Var det inte apan Ola som fick kasta pil på börsnoteringarna och slog alla tuffa daytraders med råge?

Jag tyckte precis som alla andra att man var kung när man köpte och sålde It-aktier runt 99-00 och gick plus hela tiden. Sen satt man med några poster Framfab bla när kraschen kom och tänkte att det vänder snart upp, bäst att köpa litet till. :rolleyes: Blev ett par stycken 99%:are där för mig också.

Man ska ge fan i aktier. :mad: Kan lika gärna spela på hästar. Var det inte apan Ola som fick kasta pil på börsnoteringarna och slog alla tuffa daytraders med råge?

Jag tyckte precis som alla andra att man var kung när man köpte och sålde It-aktier runt 99-00 och gick plus hela tiden. Sen satt man med några poster Framfab bla när kraschen kom och tänkte att det vänder snart upp, bäst att köpa litet till. :rolleyes: Blev ett par stycken 99%:are där för mig också.
Mina aktieaffärer sponsrar mitt studentleverne, men så lever jag i misär också. :va

Sämsta köp

Varit Fordägare 5 gånger i mitt liv.

Motivering överflödig...

Skulle ha köpt 100:a trisslotter istället. :huvet

Det är roligare att spela när det finns en chans att vinna.

:rolleyes:

Ja, det där måste vara ett av dom meningslösaste köpen helt klart, ett lotteri utan dragning...

Har du tur vinner du en dammig relik när du sitter på hemmet!

För många år sedan klirrade det till i kassan (behöver inte nämna varför), så jag gick ut på stan nu när man äntligen hade lite pengar att röra sig med. Kom hem med:

Laptop för 8000kr som jag sedan sålde efter 3 månader för 4000kr (behövde pengar)
En Ibanez Elbas för 6000kr som såldes i samma veva för 4000kr (behövde pengar)
En värstingkamera (på den tiden) för 8000kr som såldes för 5000kr (behövde pengar)

Allt inom loppet av MAX 3 månader. Pengarna tog ju slut! :va

Aktier tjänar man på över 10årsperioder rent statistiskt.

Daytraders tjänar småsummor.

Ja, det där måste vara ett av dom meningslösaste köpen helt klart, ett lotteri utan dragning...

Har du tur vinner du en dammig relik när du sitter på hemmet!
Att den karln inte sitter i fängelse är för mig ett under, hur många olika gånger har han inte lurat folk på pengar?

Förlorat många % på Switchcore och Ledstiernan.
Ang. Ford så är min snart 5 år gamla Focus ett under av ekonomi och tillförlitlighet (ägd sen ny).

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien