Din sämsta investering/köp?

Ehh, Du köpte den inte i Arboga? Jag sålde nämligen en Alfa 164 till överpris för några år sedan, stackaren tog tåget till Arboga och åkte hem 17 000:- fattigare men en skitbil rikare... Dock visste jag inte då att bilen var så dålig som den var, om det nu var den :D

Nej, det var ännu jävligare. Jag åkte upp till Hudiksvall för att köpa skiten :mad:

Men men, jag körde skiten i drygt 2 år och 5000 mil iaf.

Den där RR-grejen har jag börjat inse nu med :gnissla

Går det att leva utan RR? Hur är livet efter RR?

Underbart. Jag körde typ 3 säsonger så jag är ju ingen superrookie. Men sen jag slutatade 2007 har jag varit på andra sidan jorden 2 gånger, köpt fin tv och fin stereo samt nyare bil, samt börjat hoppa fallskärm. Hojen tar jag ut och kör lite då och då med men det är ju faktiskt inte lika roligt som bana, men jag orkar inte med det där skiten på ett tag. Blir nog comeback och ekonomisk ruin om några år om jag inte hittar på något värre.

SLUTA tävla!

A5, 500kkr. 1.5 år senare, inbyte 330.000kr. 170.000 pix på 1.5 år = snudd 10.000 kr i månaden då ej räknat drift osv på ca 3000 kr i månaden (allt inräknat). Iofs plus två servicar a 3000 kr st.

Så bilen har kostat mig över 200.000 kr att äga... wow. Snyft... puckat. Men jag kör inte en gammal risig Volvo 240.

Bilar är ett mög till pengahål. Men bra o ha. Min nästa bil ska jag behålla tills den inte är värd mer än skrotningsvärdet. Den kommer i Januari... :gnissla

Köpte Sony ericssons "kamera" till en T68...den man tryckte på underfrån.
Skiten kostade 700:- ...man kunde spara max 5 bilder och kvaliten var så dålig att man knappt såg vad motiven var. Gammeldagsa svart-vita skokartongskameror var till o med bättre.

Sämsta vet jag inte men...en insparkad dörr på en taxi kostade mig 18000:- just då var det jävligt skönt men inte sen...

Jag kör numera en risig 240. åker max 2 mil om dagen och fixar allt själv på den = snorbilligt.

Inköp 5.5k

:P

Jävla miljöbov kan tänkas dock...

A5, 500kkr. 1.5 år senare, inbyte 330.000kr. 170.000 pix på 1.5 år = snudd 10.000 kr i månaden då ej räknat drift osv på ca 3000 kr i månaden (allt inräknat). Iofs plus två servicar a 3000 kr st.

Så bilen har kostat mig över 200.000 kr att äga... wow. Snyft... puckat. Men jag kör inte en gammal risig Volvo 240.

Bilar är ett mög till pengahål. Men bra o ha. Min nästa bil ska jag behålla tills den inte är värd mer än skrotningsvärdet. Den kommer i Januari... :gnissla

Vad blev det?

En förbannad DKW till?

Blazer till sambon: 75000:- , hon skulle minsann inte ha någon jävla volvo.
Nu 18 månader senare står bilen trasig på firma sen 5 månader utan att något fel hittats (skiten vägrar starta). Sambon har lämnat mig och tagit min VOLVO med sig. Suck!!
Är inte det definitionen på "A total loss" så vet jag inte vad det annars skulle vara.

En Q7 körd i torktumlaren. Gubb-bil! ;) (eftersom Cittra C5 är så jävla sportigt... :))

/ Jens
Störtschön! Automat o växelpaddar... dock valde jag inte 3.0TDI... gick på totalekonomi. Grymt vuxet! Ska göra av med skåpbilen o vill ha en schyst bruksbil med dragkrok. =)

Underbart. Jag körde typ 3 säsonger så jag är ju ingen superrookie. Men sen jag slutatade 2007 har jag varit på andra sidan jorden 2 gånger, köpt fin tv och fin stereo samt nyare bil, samt börjat hoppa fallskärm. Hojen tar jag ut och kör lite då och då med men det är ju faktiskt inte lika roligt som bana, men jag orkar inte med det där skiten på ett tag.

Känner igen det där. Nu har jag ju iofs inte rest jorden runt eller börjat hoppa fallskärm, men annars så stämmer det rätt bra.

Visst finns det ett liv efter RR, även om man såklart saknar det en hel del. Jag köpte en billig gathoj och kör några bandagar per år i stillsamt tempo för nöjes skull, känns rätt soft faktiskt. Allra skönast är att slippa skatta och försäkra rejsbussen, samt allt jä*la packande och fixande inför tävlingarna.

Ärligt talat så fattar jag inte hur jag hade råd förut...:confused:

Say no more... de filurerna drog sedan igång IP-only och firma ruffel och båg. Mycket osund affärsetik. Fast det gick ju att tjäna pengar på deras aktier ett tag.

Sämsta affären jag gjort, är den jag inte gjorde ( :va ) - under bankkrisen för en sådär tjugo år sedan, skulle jag ha köpt SEB m.fl. så som jag planerade (men fegade ur). När de sedan tack vare statligt stöd gick upp igen, gick det att dra in storkovan på det hela (om man nu hade varit med).

Nyare bilar är annars i särklass det sämsta man kan köpa. Den vi har nu som finbil, förlorar lika mycket i värde, som vi amorterar av. När vi säljer, så gör vi ingen vinst alls. Kan ju också ha att göra med att det har körts en del och den gått 21.000 mil på fyra år.

Barn lär också kosta en del har jag hört :rolleyes: Mat, husrum, leksaker, kläder osv drar nog iväg totalt några miljoner innan de flyttar ut. Men det är ju enda sättet att få evigt liv - att leva genom sin avkomma :D

den där sketna gula båten jag köpte med 2 polare
2veckor senare pajar motorn renoverar den sen drar polaren en fullgasrepa te björkö där den packar ihopp för gott :huvet jag hatar den jävla båten :näsblod

sen e det väl bara att fylla på med mina 2 första bilar och allt jag äger utom min hoj

en rc helikopter för 9k flög nog säkern någon sekund eller 2 innan den där stolpen hoppade fram :D

Nyare bilar är annars i särklass det sämsta man kan köpa. Den vi har nu som finbil, förlorar lika mycket i värde, som vi amorterar av. När vi säljer, så gör vi ingen vinst alls.

Kapitalvaror köper man inte på lånade pengar. Sen är det nog inte många som gör vinst på bilaffärer för den delen.

F.ö. var nog min Alfa 156 -99 som jag hade för 1-4 år sen min minst sämsta bilaffär. Eller vad sägs om endast 13.000Kr i värdeminskning per år? Sjukt nöjd. :)

Annars är kläder ett gissel. Sitter fint i butiken sen andra gången man tar på det känns det bara fel. :huvet

Kom på att katterna inte är en bra investering, om man ser ekonomiskt på det hela!
Jag har dessutom 3st, varav två är små och vältränade MEN äter som en fullstor Schäfer känns det som. Dessutom kostar försäkringen 1000:-/år per katt och jag har nog lagt ut 10 000:- på veterinärkostnader trots försäkring.
Köpte en säck med mat igår, 10kg helfoder för 599:- och dessutom så får de lite finmat varje morgon också men det blir kanske bara 200:-/månad.
Kattsand är inte heller billigt, tillverkarna lär skratta gott varje gång de går till banken och ser att de får pengar från idioter som köper just SAND!
Nu hoppas jag dock att kunna para den minsta katten så man får tillbaka lite av pengarna det kostar att ha hårbollarna omkring sig.
Men trots allt så kan det ju inte mätas i pengar, då skulle folk inte skaffa barn antar jag för det är ingen lyckad investering i de flesta fallen?

Mitt sämsta köp någonsin måste vara Daim. Jag var en snoris som sprang till servicebutiken på skolrasten för att köpa snask. 2 Daim för 10:-. Fan, jag har ju bara en tia men vill ju ha något annat än bara Daim. Jag frågar tanten i kassan vad det skulle kosta att bara köpa en Daim. Svaret är 9:-. Min totala oförmåga att förstå matte och ekonomi ledde till att jag, med hopp om olika sorters godsaker i min gom och endast en Daim i handen, glatt skuttade bort till tuggummihyllan och plockade på mig 2 st Bugg á 50 öre. Mitt livs sämsta affär.

En sak till. Usb-modem från 3.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back