Din sämsta investering/köp?

Måste nästan vara BMW turbon, rasade efter 2 veckor, stod sedan ett par månader...

Nu när allting går är den iofs skit skoj, men inte går den att sälja för det....

Tror de tvångsinlöstes och avnoterades till slut, jag försökte hålla kvar dem så länge som möjligt och varvade med otrevliga mail om hur de förstört mitt liv.

Är det bara jag som har lite flyt eller i dom senaste köpen.
Köpte en honda civic type r för 140,000kr, sålde den 2 månader senare för 160,000kr och då hade jag inte lagt ett öre på den.
Köpte en volvo för 60,000kr sålde den 5 månader senare för 69.000kr, rekond invändigt/utvändigt gjort av mig själv.
Yamaha r6 köpt för 54,000kr såld 2 månader senare för 60,000kr.

Bostadsrätten jag har nu ligger säkert 200-300k över vad jag har lån på.

Annars är nog mina sämsta köp, kläder och impuls köp av massor med skit jag aldrig använder. Tex gymkort 4500kr tränade typ 10 gånger.

Är det bara jag som har lite flyt eller i dom senaste köpen.
Köpte en honda civic type r för 140,000kr, sålde den 2 månader senare för 160,000kr och då hade jag inte lagt ett öre på den.
Köpte en volvo för 60,000kr sålde den 5 månader senare för 69.000kr, rekond invändigt/utvändigt gjort av mig själv.
Yamaha r6 köpt för 54,000kr såld 2 månader senare för 60,000kr.

Bostadsrätten jag har nu ligger säkert 200-300k över vad jag har lån på.

Annars är nog mina sämsta köp, kläder och impuls köp av massor med skit jag aldrig använder. Tex gymkort 4500kr tränade typ 10 gånger.

Nej då, du är inte ensam om att göra bra affärer, det är bara det att den här tråden handlar om dåliga affärer. Skryt-trådar finns det annars gott om! :hej

1 st skitsnygg stickad tröja inköpt på NK Trend för ett antal år sen. Jettedyr. Krymte till dockstorlek i första tvätten trots följt tvättråd. Kvittot gick inte att hitta sen såklart.

1 st Fuji Finepix digitalkamera, på mäktiga 1,3 mp. Inköpt ca 2000-2001, jag använde den kanske fem gånger innan den askassa batteritiden dödade mitt intresse. Pillade sönder den i vintras för att se hur den såg ut inuti, vilket var roligare än alla bilder jag tagit nånsin med den kameran.

Ecta Resurs B
Köp: 80 kr/st
Sälj: 0,3kr/st

-99,625%

När Jag var som mest aktieaktiv 98-01 så gick i princip allt Jag hade sjukt bra bortsett från en rackare. Jag ville vara smart och medan Framfab basonerade ut förträffligheten med bredband så snokade Jag reda på "Utfors" som under tiden i det tysta grävde ner fiberoptik vilket alla juppies senare skulle vara beroende av. Sagt och gjort lyckades Jag köpa 500 st för 79 (39.500:-) innan de ens blivit börsnoterade. 3 veckor senare noterades de till 205 spänn om Jag minns rätt. Kannon tänkte jag, då får de ligga och gro så kan Jag dra mig till baka sen och fokuserade på övriga aktier.
Utfors steg som en raket och var uppe i 500 på vara ett par månader. Efter att ha toppnoterat på 505 (252.500:-)så dalade de lite men Jag tänkte att de kommer nog igen...
De dalade vidare och dumsnål som Jag är så väntade Jag på returen (man har inte förlorat något för ens man säljer :40-talistfloskel), aktien dalade, dalade och sen tröttnade Jag och sålde för 16 spänn eller något.

:mad:

Det är bara realiserade förluster som räknas förresten!

/Hebi-ägare sedan år 2000

:rofl:rofl:rofl

Last edited:
Biltemas takräcke för rejls.
Hur många plåtbitar som helst som ska ihop med skruvar som rostar. Vinkeln på skruvarna är förstås innåt, så takboxen är ivägen när man står och svär för att man är för snål för att köpa Thule eller liknande.:mad:
Handlar gärna på Biltema men dessa tar priset.
Ja, ja vet, det finns Biltematrådar.:huvet

Bilar och hojar som jag kraschat utan försäkring.

Mängder av pengar las på RR och om man tänker på hur kul jag hade per krona så blir jag illamående. Visst hade jag kul men 10k för en helg är inte ok om man har en relativt normal lön.

Den där RR-grejen har jag börjat inse nu med :gnissla

Går det att leva utan RR? Hur är livet efter RR?

Köpte en splitterny BMW 320 touring 1999 och beställde i stort sett all utrustning som gick att få. Inklusive färgat skinn vilket gjorde att leveransen tog 6 månader extra för att den gick på bandet bredvid det vanliga monteringsbandet.

Jag tror bilen i sig kostade ca 290.000 och jag köpte utrustning till bilen för 200.000.

bytte jobb i slutet av 2000 och var då tvungen att sälja bilen för hela 320.000

Det var nog min livs sämsta affär!

Det som irriterar mig mest numera är dock att jag köpte en 320 och inte en 325 :arsele

Det är bara realiserade förluster som räknas förresten!

/Hebi-ägare sedan år 2000
:lol

Min sämsta affär var att sälja Technology Nexus för 10k när de var nere och nosade vid 1sek :gnissla

Idag är TN uppe i 11sek. Det gör fortfarande ont.

Last edited:
Köpte ett par slitna och trasiga jeans som kändes och såg väldigt bra ut i butiken. Väl hemma kändes det sådär och efter en månad fick de tjänstgöra i garaget vid mek.

Pris: 4295kr :mad:

Haha, jag har gjort precis samma sak, mina kostade 4595, slitna vrålsnygga och must have. 2 veckor senare hade jag dom när jag va ute och red.
Jävla kläder.

skitkass mp3 spelare från thomson 3900 spänn. SKRÄP stor som en tegelsten med ett minneskort i tändstickask storlek på 24 mb, Varför vänta jag inte och köpte jensofsweden:mad:

minidiskspelare :mad: 4000 kr använd fåtal gånger

Mitt ex. Den sämsta investeringen hitills.
Till exempel ville hon att jag skulle köpa nå jävla bantningspiller åt henne för hon hade slut på pengar. Hon tjatate o sen när hon fick dem sa hon:"Tycker du jag är tjock eller? Varför köpte du dem?!"

Last edited:
Hojen, komplett svart hål för pengar, som dessutom inte går att åka på pga ras..

1st Alfa 164 v6. Inköpt för 17000, lagad för ca 25000, såld för ca 5500 totalt (sålde hjulen separat). Trots massor av pengar på service så var det alltid massa krångel.

Lärdom: Köp inte en sån som en 18-åring har haft. De har inga pengar till service och de kör som biltjuvar.

Ehh, Du köpte den inte i Arboga? Jag sålde nämligen en Alfa 164 till överpris för några år sedan, stackaren tog tåget till Arboga och åkte hem 17 000:- fattigare men en skitbil rikare... Dock visste jag inte då att bilen var så dålig som den var, om det nu var den :D

Själv så var nog min sämsta investering en Nissan Primera som jag köpte för att det var brådis med bil då multiremmen gick av på tjejens dåvarande Saab. Jag gav 20 000:- för den och sålde den 4 år senare för 4000:-. Förvisso så gjorde jag inte ett skit med den men jag hatar att gå back på affärer och därför brukar jag se till att inte göra det.
Nu är jag ägare till en Saab 9-5 som inköptes för dryga 75k och nu, lite mer än ett år senare så är den knappt värd 40k gissar jag på om man ser till hur mycket de har rasat i värde.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8