Din sämsta investering/köp?

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
701 Adv bygge & 450 EXC Six Days
Klurade lite på alla dåliga köp/investeringar jag gjort genom åren. Kanske inte alltid en stor summa pengar som avgör det dåliga köpet. Kanske varan/tjänsten utnyttjas extremt lite, eller inte alls efter köpet. Jag har några exempel jag kommer på så här på rak arm:

1. st gymkort, 1.800:- för ett halvår. Besökte gymmet 3 ggr det halvåret. 600:- kronor per träningstillfälle anser jag som en dålig investering.

1. st köp av en Ford Maverick V6, nypris ca: 250K. Ett år senare sålde jag den för 150K. 100K för 1 års bilägande gör detta till min sämsta bilaffär. Jag tyckte min ford var dyr att tanka och fick för mej att byta till en soppasnålare bil. Så här i efterhand inser jag att jag kan tanka ganska många gånger för 100K. :3freak

1 st av en bärbar mini-disc spelare. Minns ni dom? Tror jag använde den 2-5 ggr innan jag råkade tappa den i backen. Var aldrig nöjd med köpet från första stund. Mao en jävligt dålig affär.

Otaliga inbyten av gitarrer på den tiden då jag var ung och skulle bli rockhjälte. Köpte aldrig drömgitarren på en gång utan bytte upp mej i X antal steg. Skriver x eftersom jag inte minns hur många dåliga byten jag gjorde. Dvs köpte en gura, fick ett dåligt inbyte och köpte en ny. Hade säkert kunnat köpa en Jackson i renaste guld om jag investerat rätt första gången...

Har säkert gjort en uppsjö riktigt sopiga affärer, men det här var ett axplock. Nå, vad har ni andra för dåliga affärer i bagaget?

Alla mina investeringar och köp går back. Spelar ingen roll vad jag gör.

Så jag försöker förtränga det.

Brorsan är tvärtom. Han har äcklig tur när det kommer till affärer, och är inte ens intresserad.

1. Aktier i Labs2 och Mobyson. Blev bara förlustavdraget kvar.

2. En Rover P6.

3. En Audi 100.

4. En bostadsrätt. Köpt 1990, såld 1996.

5. Manchesterjeans.

3st olika gymkort... men det dyraste njöt jag mest av men aldrig i närheten av vad det kostade (12.000:-).

Finns otaliga fler och precis som vissa andra här så är jag kass på affärer men börjar bli bättre i alla fall, numera går jag inte tokförlust utan snarare vad jag räknad med att det jag köper går ned.

Köpte ett par slitna och trasiga jeans som kändes och såg väldigt bra ut i butiken. Väl hemma kändes det sådär och efter en månad fick de tjänstgöra i garaget vid mek.

Pris: 4295kr :mad:

Gymkort på Sats, ca. 530kr i månader under 1 år och tränade sammanlagt 35 ggr under hela året.

Hemmabio med surrundsystem för 25k, använde det väldigt sällan och sålde det gör 3k några år efter

:va kommer faktiskt inte på något *klurar*. Brukar inte köpa saker jag inte har användning för(skor hatar jag att köpa, onödigt ont). Innan köp så jämför jag gärna butiker för att få bästa köp. :)

Mini-discen som ovan nämndes hade jag för x antal år sedan och den användes flitigt på tåget varje dag tills den fick slängas pga slitage.

Bostadsrätten gick jag + på. Kapitalförsäkringar såldes innan IT-bubblan.

*klurar vidare* Skulle vara trisslotter man inte vinner något på :huvet

Last edited:
1st Alfa 164 v6. Inköpt för 17000, lagad för ca 25000, såld för ca 5500 totalt (sålde hjulen separat). Trots massor av pengar på service så var det alltid massa krångel.

Lärdom: Köp inte en sån som en 18-åring har haft. De har inga pengar till service och de kör som biltjuvar.

min saab.
köpt för 30 tusen. och just nu efter ägt den i 2 månader har jag lagt ut ca 18 tusen på den.

1: Sambo!!!

Fi fan va allt kosta nu, bilar, hus ungar och allt som tillhör :D

Annars är det mina bilaffärer som är dom dåligaste investeringarna.

Köpte en folka caravelle tillsammans med mindraper. Vit, lång och hög. Två hojar och fem pers fick plats. 2.5 bensinare med automatlåda. Tipp-topp :tummenupp

Inköpspris ~30.000:-
Efter ca 200 mil rasade lådan och motorn, vi fick ett par tusingar och lite reservdelar till en annan folkapickis vi hade av en lokal skrotsamlare.
Milkostnad: 150:- exklusive soppa, skatt, försäkring, transport av skrotet från norr-om-uppsala till Örebro och vissa återupplivningsförsök :huvet

Förlåt Linus, det var mest min idé :(

Cybershot kamera...fyyfaan vad dålig den var!!

x antal gymkort

x antal kläder

x antal DYRA läppglans/mascaror (tro mig..totalt snackar vi nog bortåt 20 000 kr)

MC kläder

CP Viasat paket med lång bindningstid

Det finns så mycket mer men nu slutar jag här för paniken stiger med varje grej :skrämd

Bilar och hojar som jag kraschat utan försäkring.

Mängder av pengar las på RR och om man tänker på hur kul jag hade per krona så blir jag illamående. Visst hade jag kul men 10k för en helg är inte ok om man har en relativt normal lön.

a4 tqs-97 för 45k i våras (mint condition) Nu har den rasad motor och stenskott..

En bostadsrätt 1:a i ystad (behöver det förklaras :tungan) För 350k

Tm 125a köpt för 25k renoverad för 25k på 5 kör timmar såld för 16k

annars brukar det lösa sig för mig.

Jag har extrem otur med allt (enligt mig själv) så det mesta fuckar sig på något sätt...

*/ ?>
Back