Din sämsta/bästa hoj/bil?

Det finns väl måndagsex inom alla märken. Hans var kanske ett sådant. Men det är likförbannat väldigt dåligt.

Faktum är att jag kan hålla med dig om att de där automatlådorna inte är de vassaste. Saab har ju skruvat ner vridmomentet på automatbilar jämfört med manuell. De håller inte för särskilt mycket, vare sig effekt eller vridmoment om jag förstått saken rätt. GM-skit. Säger väl allt.:)
 
En kompis har en sån. Det första jag la märke till när jag satte mig bakom ratten i den var det enorma avståndet fram till vindrutan. Den har en underlig form, helt enkelt.... :rolleyes:

Det finns väl måndagsex inom alla märken. Hans var kanske ett sådant. Men det är likförbannat väldigt dåligt.

Menar du att det skulle finnas någon bra Skoda? :va
Något som jag irriterade mig på när jag körde en Beetle var mittkonsollen med stereon och det. Att den stack ut så mycket. Jag slog fingrarna i den varenda gång jag skulle växla. :mad:

Jag förstår inte hur någon kan köpa en modern svensk bil. Och då menar jag alltså en SAAB eller Volvo tillverkad någon gång de senaste 20 åren. Vad skulle vara positivt med det? Allmänt ospännande bilar av halvt tvivelaktig kvalitet och med ganska hög soppaförbrukning.

Brorsans Skoda Octavia hade gått nästan 12000 hyfsat felfria mil (enda förutom service och slitdelar som jag kan komma på var att bakrutan rasade in av sig själv en gång) när hans svärmor fick överta den. Hon kör den fortfarande utan att den bråkar något med henne. Dessutom känner jag till en annan Octavia som nog snart har gått 40000mil (den vet jag inte hur det är med felhistoriken på dock), men den bilen börjar nog sjunga på sista versen nu. Båda de bilarna har 1.6-bensinmotorn om jag inte minns fel.
 
Sämsta bil Voblo 245 från -86. Hade den som tur var bara i två dar,fy FAN vilket lik att köra. Bästa bil: Saab9000ajron jag kör idag, för den kostar nada att äga och är pigg så det räcker.

Sämsta hoj.. Hm. Måste varit min Suzuki RM80 från -78, ramen sprack 3 gånger och kopplingsaxeln flög ur vid varje hopp.


Bästa hoj: Tuonon :yoparty fast även jag började likt merovingian på en Puch Magnum X

Edit: http://www.blocket.se/stockholm/Puch_magnum_x_50_cc_24384890.htm?ca=11&w=3
Här är den! Just den! Jag kan knappt tro att det är sant! Min gamla!!!!!!111 :banana

Men köp då :yoparty
 
Last edited:
Själv har jag kört sträckan Mora - Stockholm med en Escort vars tuta började glappa en alldeles för kort bit in i sträckan. För mörkt för att hitta tutan eller säkringen.
Tänk 15-20 mil med en tuta som brölar i maniskt oregelbunden frekvens, ibland fast ton.
Jag behöver knappast vidare beskriva hur detta upplevdes.

Min Escort -91 fick något tjall på säkringsboxen så allting kortslöts. Detta samma dag som jag skulle flytta och det fanns inget annat val än att köra skiten.

När jag försökte slå på torkarna tutade jag, när jag bromsade spolades rutan osv osv. Jag fick till slut dra ur alla säkringar som inte var helt nödvändiga och ha en gummiskrapa i bilen för att hänga ut genom fönstret och torka av spolarvätskan med jämna mellanrum.

När jag sålde den gick den alltid upp på maxvarv när man startade den. Det hindrade inte köparen som glatt pyntade och gjorde klart affären INNAN han hade startat den. Behöver jag nämna att jag inte stannade på platsen längre än nödvändigt?
 

Klockrent jordfel.
Hade samma problem med en gammal SAAB. Speciellt om man hade släpkärra tillkopplad.
Bromsade man lyste alla vänsterblinkers upp som julgransbelysning.
Med andra ord fick man lite blandade reaktioner från folk till vänster om en. I synnerhet de som vid tillfällen var i pågående omkörning. :)

Mest spännande var dock polarens Audi 100 som fick för sig att fimpa allt som har med belysning att göra vid väl valda tillfällen. Blev tämligen intressant när man körde på oupplysta vägar under vinterkvällar. Man fick tvärnita och vänta in en bil som kunde leda en i mörkret. :rofl
 
Last edited:
Ahh, Beetle är lite av en katt bland hermelinerna i VAG-gruppen. En dyr skitbil helt enkelt :D
Har kört en sån 2ggr och det enda jag kunde få ur mig efteråt var: "Varför!?"

Var nu snäll mot lilla Bubblan, hon har ju dock varit mig trogen i 7000mil o sen gillar jag designen. Varför ha en bil som ser ut som alla andras:yoparty
 
Var nu snäll mot lilla Bubblan, hon har ju dock varit mig trogen i 7000mil o sen gillar jag designen. Varför ha en bil som ser ut som alla andras:yoparty

Det är sant, jag brukar aldrig bry mig om hur bilen ser ut. Men den ska ju vara bra samt ekonomisk om du frågar mig, åtminstone om det är en bruksbil. Din verkar inte stämma in på dessa påståenden :rolleyes:
 
Sämsta bil: Volvo 240GL -87 Visst den var gratis och i mintcondition (fick den av min Farfar) men vilket as att köra, ingen servo, 4vxl och choke! Saknar den INTE och kan inte fatta att folk betalat pengar för en sådan bil som volvo 240!:näsblod

Bästa bil: Hmm, Audi A4 1.8T(190hk) -04 S-line & STCC, Grymt skön bil att köra och maken till bättre ljud i stereon får man leta efter! Grymt bensinsnål, inga problem att köra under 0.7L/mil.

Var iofs väldigt nöjd med min första bil, en Peugeot 309 XRI -88. Smiskade den nått så fruktansvärt under dom åren jag hade den, enda jag behövde gör med den under mitt äganda av den bilen var byta bromsklossar fram och svetsa ihop avgassystemet efter liten luftfärd, första & enda gången jag lyckats hoppa med en bil! :D

Bästa hoj: Min nuvarande, Honda CBR1000RR -08 Sjukt nöjd!:tummenupp

Sämsta...tjaa...skulle vara min först hoj. en Honda CBR600 -93. Inga direkta problem men ja någon måste man välja! :)
 
Det är sant, jag brukar aldrig bry mig om hur bilen ser ut. Men den ska ju vara bra samt ekonomisk om du frågar mig, åtminstone om det är en bruksbil. Din verkar inte stämma in på dessa påståenden :rolleyes:

Ähh, jag är ju en tjej, finns det ngt vi gör el köper som är ekonomiskt;)?
 
Jag har haft många billiga skitbilar men dom har hållt skapligt och har dom inte gjort det så är det för att jag tagit död på dom. Men ska man välja så måste jag nog säga antingen min första BMW 528, E28 eller BMW 528:an jag har nu, en E39, det har vart en del trökiga småfel på den fast jag har iofs ägt den 3ggr längre än nån annan bil också. Fast det är bilarna jag gillat mest också.

Nissan Skylinen jag har nu har givit mig så mycket problem så det är helt otroligt, men det är nog inget man kan skylla på bilen i sig utan att den är söndertrimmad/skruvad av mig + andra.

Bästa bil: Audi 100, hade den inte speciellt länge men köpte den billigt och köpte dyrt.
Sämsta hoj: Helt klart min första, Kawasaki ZXR 750. Förmodligen tog jag död på den men den håller nog lite lägre klass än dom andra.

Bästa hoj: CBR 929, aldrig ett fel på den, fast det har det knappt vart på dom andra jag haft heller trots ganska hård körning, speciellt min ZX9 fick smaka en del, och det enda som hände va några spräckta lameller.

Edit: Nu kom jag ju på det värsta vraket till bil någonsin! En Isuzu Trooper jag köpte en fredagkväll när jag hade tråkigt och kom på att det skulle vara roligt att köra i lera. I första surhålet upptäcker jag att frihjulsnaven inte fungerar :död

Det stank bensin i den och den drog massvis med liter milen. Ratten gnisslade när man svängde för den tog i plasten kring rattstången. Jag tänkte tälja till det så det inte tog i. När jag skruvat av muttern och skulle rycka loss ratten röck jag ur rattstången ur knuten så det inte gick att styra. Bra!
 
Last edited:
Klockrent jordfel.
Hade samma problem med en gammal SAAB. Speciellt om man hade släpkärra tillkopplad.
Bromsade man lyste alla vänsterblinkers upp som julgransbelysning.
Med andra ord fick man lite blandade reaktioner från folk till vänster om en. I synnerhet de som vid tillfällen var i pågående omkörning. :)

Mest spännande var dock polarens Audi 100 som fick för sig att fimpa allt som har med belysning att göra vid väl valda tillfällen. Blev tämligen intressant när man körde på oupplysta vägar under vinterkvällar. Man fick tvärnita och vänta in en bil som kunde leda en i mörkret. :rofl
På min rekord 76a startade vindrutetorkarna i uppförsbackar.
Visade sig att det var ett standardfel på oplar.
Vid för stort gnistgap får man bakström i tändspolen som går genom jorden i vindrutetorkaren.
Jag förstår fortfarande inte hur det funkar.
 
På min rekord 76a startade vindrutetorkarna i uppförsbackar.
Visade sig att det var ett standardfel på oplar.
Vid för stort gnistgap får man bakström i tändspolen som går genom jorden i vindrutetorkaren.
Jag förstår fortfarande inte hur det funkar.

Helt underbart med sådana fel :hihi
Man undrar hur lång tid det tog att upptäcka vad som orsakade det första gången.
 
Sämsta bilen var min första bil. En ford escort ghia 83a. På somarn om man hamna i bilköer så fick jag dra på full värme i bilen och veva ner rutorna för att undvika att den koka. Bästa bilen va cadillac BLS -08.

Sämsta hoj har jag inte haft någon direkt. Skulle va 125an som man hade då. honda crm. Sämsta hoj jag kört där emot är harley davidson. snikmodellen, va den nu heter?

Bästa hoj får bli delad plats. Gixer 1000 -04 och den jag har nu. Bmw 1200 ADV
 
Sämsta hojen var väl min första; en FZ 750 -89. Jag hade inga problem med den just då men såhär i efterhand fattar man hur jävla tung och "slö" den var.
Brutalast var min gamla R1 -99 men bäst alla kategorier är 06:an.
 
sämsta bil:saab 93 2.0 -04 små fel hela tiden tills den nåde motorn livslängd=6000mil

skönaste bil:bmw 740 e38 helt klart skönaste men väldigt oekonomisk

bästa bil:Mitsubishi outlander 2.0 -04 har kört den 5000mil och bara servat den.har den än:)

sämsta hoj ktm660 -03 som jag köpte ny..bara problem allt gick sönder sålde den efter 6 mån

bästa hoj:1000rr -04 bara funkar härligt!!
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top