Din första hoj?

En 97:ans Yamaha yzf 600r Thundercat. Kanonbra första hoj. :tummenupp
 

Bifogat

  • min kisse_1.jpg
    min kisse_1.jpg
    62 KB · Visningar: 158
Last edited:
CB 125 k 1970 års modell. Har faktiskt kvar den än och håller på att renovera den......fast det har tagit 12 år att fixa nya kolvar...hoppas det inte tar lika lång tid att borra upp cylindern :tungan
 
Kawasaki KMX 125 -89. Plågades ca:3000 mil av mig. :p Fortfarande i min ägo. :)
 
Yamaha XJ 600 Diversion -92, ska eventuellt donera den till lillebror om han tar kort någon dag.
 
Första hojen, köpt sommaren -81, en blänkande Yamaha RS125 -80 el -81 som gått 120 mil. En snikhoj, 1-cyl 2-takt med 12 hk, dräparn RD125 hade väl 14 hk, och superdräparen Zundapp uppåt 16-18 hk, men jag var rätt nöjd ändå, toppade 130-140 hk i nedförsbacke och solen i ryggen... :tummenupp

/B
 

Bifogat

  • rs125.jpg
    rs125.jpg
    49.5 KB · Visningar: 67
benkar skrev:
Första hojen, köpt sommaren -81, en blänkande Yamaha RS125 -80 el -81 som gått 120 mil. En snikhoj, 1-cyl 2-takt med 12 hk, dräparn RD125 hade väl 14 hk, och superdräparen Zundapp uppåt 16-18 hk, men jag var rätt nöjd ändå, toppade 130-140 hk i nedförsbacke och solen i ryggen... :tummenupp

/B
140 hahahahah, var det trimmad mätare på den?:-))

Det är som med mopederna tammefan, de går värre ju mer man snackar om dem.
 
Yamahaha RD 350 Årsmodel 1974.
Köpte den 1976 f. 6.000 d kr.

rd350-73-5.jpg


Min var Grön och jag kittede den med andra dysor, Rask fotpinnar och Kickass-säte. Jösses var det va tuff.. Bra på stoppies..

185 km/t när man la fötterna på blinkers bak och det var slipstream från en Honda CB 750/4.

Det var mit livs sista 2-takts adventure. Skar motorn 2x.

Sen blen det en monster stor Honda CB500 med 4 cyllor :tummenupp
 
Första hoj överhuvudtaget. Yamaha YZ125 -91. Köptes -96.

Första sporthoj är min nuvarande R6 -00 som jag köpte -03 och körde hela den gångna säsongen. Ser fram emot kommande :banana .
 
Galne Dansken skrev:
Sen blen det en monster stor Honda CB500 med 4 cyllor :tummenupp

500f-340.jpg


Hehe, sånt så min Honda CB500 Four ut :D :D

Kick-ass säte, sen var det igen Rask fotpinnar langt tillbax, Laverda styre -lagt nerr som på bilden. Dom svarta gummi mufflers på gaffelbenen skar jag bort..

Jösses va det var lux med en Four takt :tummenupp

Fast den ultimativa dröm var såklart den största - stärkasta - vildasta - monster - super bike som någonsind konstruerets:

Kawasaki Z1000-A1 från 1977

- en sån vista jag att jag aldrig i mit hela liv sku få, -kostade tio förmögenheter :3freak Lux varianten sku byggas om med: Oljekyler, störtbågar, Rask fotpinnar, 4 i 1, fyrkantsprofil sväng, gas stötdämpare, TT-styre, stöbte alyfälger, krom på speedometer...

Jag har en sån :kär :kär :kär - tyvärr fucked jag maskinen - och en annan gammal jeg har slängt i måste justeras i kamkedja, karburators, tänding - och jag är inte kompetent att få det att funka ordentligt - men, sen när det är fixat ska jag finåka igen - eller sälja bytta till en racehoj...
 

Bifogat

  • Image56.jpg
    Image56.jpg
    72.6 KB · Visningar: 73
Silwer skrev:
140 hahahahah, var det trimmad mätare på den?:-))

Det är som med mopederna tammefan, de går värre ju mer man snackar om dem.

Tror nog det var en viss "glädjevisning" på mätaren, och nedförsbacken var låååååång, och kan säga att det inte kändes speciellt stabilt/kontrollerat, väghållningen var inte sådär superbra... :eek:

/B
 
Var en hmmmm :va (stolt) ägare av en Honda CB Twinn av årsmodell...tror det var en -78 eller någonstans däromkring.
Lyckades pressa upp den i 130 en gång och var ganska nöjd med det :huvet
 
benkar skrev:
Första hojen, köpt sommaren -81, en blänkande Yamaha RS125 -80 el -81 som gått 120 mil. En snikhoj, 1-cyl 2-takt med 12 hk, dräparn RD125 hade väl 14 hk, och superdräparen Zundapp uppåt 16-18 hk, men jag var rätt nöjd ändå, toppade 130-140 hk i nedförsbacke och solen i ryggen... :tummenupp

/B

Uppgivna effekter på 77-78 års modeller
Suzuki GT125 = 16
Yamaha RD125 = 16,8
Sündapp KS125 = 17,6
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top