Din första hoj?

Först av raden av hojjar var en Suzuki RM 125 -78-79....
Det var 1980...Så den var ny å fin!

Sen så blev det körkort å reggad hoj...
Sparade ock gnetade så blev det en HVA WR 125 ny 81a uttagen 82...
Jävlar va det gick..Lärde mig åka bakhjul med den..
Den skar 3 gånger på ett år!

Därefter så......( ingen orkade lyssna) :D
 
PMR skrev:
YAMAHA RD125LC -82 :banana

JA MÄ!!! Vit, alla möjliga små moddar... hadde kvar den till jag var 22 (användes inte då). Sen böt jag packboxar i framgaffeln, alla lager och pakningar i motorn. Lackade upp ljuddämparen och sålde pärlan till morsans jobbarkompis. Hon hadde fått för sig att hon skulle börja åka hoj vid 40! :D
Och en 125a skulle väll passa bra... Den var väldans stark tyckte hon. :hihi Jag påpekade dock lite försiktigt att den går bäst om hon varvar ÖVER 6000rpm. :banana Vad jag vet åker hon fortfarande runt på sin RD och luktar på tvåtakts oljan och är så så lycklig! :tummenupp
 
DT125Lc -83:a :yoparty
Det var den som lärde mig älska grus och för det är jag evigt tacksam :Bugar
 
Börja med 80cc sedan 125cc (cross båda 2) sedan en GPZ500s -95:a (perfekt nybörjarhoj måste jag säga) sedan nuvarande Gixxer 750!

Lagom steg i uppgraderingar anser jag! =)
 
1979(?) Honda Z-50 monkeybike. Naturligtvis reggad som mc.
80cc cylinder men ingen styrdämpare
 
RD125LC-83, Artonårshojen en Suzuki GSX1100E-82
 
[KoRn] skrev:
Honda RC17.... gissa modellen... en röd fin

CBX750F, en kompis hade som drog olja något kopiöst, den helrenoverades men blev aldrig helt ok.
Verkade sjysst annars, det lustiga var ju att de gick bättre än VF750 som var Hondas toppmodell då, de var ju bara allmänt trassliga.
 
Som 16-18-åring hade man ju en "kevari" (finska för lättviktare)

Cagiva Freccia C12R -89 :tummenupp

Gick som fan... när den gick då asså... :rolleyes:
 
Last edited:
OLJEKYLD GSXR skrev:
Hånda Cb125T-77, första årsmodellen av T-varianten. BRG-metallic, STP- klistermärken på sidokåporna, 6 volts elsystem som inte orkade blinka blinkerslamporna när man stod på tomgång, 17 ystra hastkräftor och 110 km/h i toppfart vid 11000 varv :tummenupp Jävlar vad det gick :hihi

Min med. Fast Röd. Effekten kom vid ca 10.000rpm för att tvärt ta slut vid 11.500. Gjorde 130 i mätarfart. För att hålla jämt med tvåtaktarna låg man raklång på hojen. Kisade mellan varv och hastighetsmätaren för att se något, vänsterhanden höll man på vänster gaffelben när man inte använde den för att slita i växlarna. det var riktiga "krossväxlingar" för släppte man gasen det minsta så var man frånkörd.
 
Jag började på en Puch (Magnum tror jag den hette ? ) 50cc cross.

Som på bilden fast med blå sadel/stänkskärm.
79279_obl_s.jpg

När vi hade praktik på skolan for jag på en verkstad där vi sågade bort avgasröret (sugrörs-storlek :va ) och svetsade dig ett lagom grovt järnrör. :banana :banana :banana
Resten av veckan gjorde jag inget annat än att ragga runt på området :yoparty
Vad skulle man inte göra för att få vara 6 år igen :banana :banana
 
*1: Husqvarna silverpil 175cc (Gjorde succé på högstadiet)
*2: Yamaha XT125 (11 vilda hästar)
*3: Yamaha RD125DX
*4: Kawasaki Trepip 350CC (Växlarna åt fel håll, fick runt varvräknaren ett helt varv...)
*5: Yamaha XS500
*6: Yamaha DT125LC
*7: Honda CB125TD
*8: Kawasaki AR125
*9: Yamaha RD350YPVS Borrad till 400cc (J---ar vad den gick mellan 8-10000)
*10: Honda VF1000F (Nuvarande)
*11: ???
 
Back
Top