Din bästa MC-väg i Skåne!

Svane

Nu med cykel...
Gick med
12 May 2003
Hoj
På landvägen Columbus Capo, i skogen Scott Scale
Vilken är din favorit MC-väg i Skaune? Vägarna ut till Sjöborakan som körs på onsdagarna är fina men det måste finnas fler... :va

Finns det något här nere som motsvarar tex slingerbulten?

Eller någon väg som är sparsamt trafikerad, få eller inga korsningar och där kurvorna avlöser varandra och som dessutom tar > 4-5 min o köra för en 0,95:a??

Kom med tips, ladda upp kartor med beskrivning mm mm... :yoparty

Röstånga - Perstorp
N Vram - Kvidinge
N Vram - Ljungbyhed
Eket - Våxtorp

Är några rikta pärlor när vägverket inte har lagt ut grus.

Huaröd- Bus- Tollarp och småvägarna upp mot Sösdala

Väg 1608 , 1605 Hörröd - Christinehof
Inga bilar , inget grus men skog och risk för vilt...

Bambi tour

BMWMicke skrev:
Väg 1608 , 1605 Hörröd - Christinehof
Inga bilar , inget grus men skog och risk för vilt...

hmm, Äspingen, Kyllingaröd! Underbara vägar och underbara namn på bonnbyar. Visst, gott om Bambi...

/snafets

Bifogat

• test2.jpg
    test2.jpg
    80.5 KB · Visningar: 841
snafets skrev:
hmm, Äspingen, Kyllingaröd! Underbara vägar och underbara namn på bonnbyar. Visst, gott om Bambi...

/snafets
Mmmmmmm den vägen är mumma

Mr K skrev:
Motorvägen till helsingborg från malmö och tillbaka .....

Hmmmmm... tror inte det va... :rofl

Tackar för tipsen, ska testa alla inkommna innan sommaren e över (bortsett från det senaste från vår eminente Mr K!!! :lol :) ) , snart e det semester :hoppa :hoppskrat

Denna runda är phet, osså rössjörundan då

Bifogat

• Touringnorr.JPG
    Touringnorr.JPG
    118.4 KB · Visningar: 693
  • rössjöholm.jpg
    rössjöholm.jpg
    86.3 KB · Visningar: 751
GSXR1100R skrev:

Kan bara hålla med.
Du har prickat in min favoritsträcka Klippan-Våxtorp.
Från sjöarna upp på åsen är toppen :tummenupp

GSXR1100R skrev:

Obs!! Kör inte Klippan rössjörundan den närmaste veckan för VV har lagt ut grus över hela vägen. De kommer att börja sopa vecka 28 eller 29.

Vägen mellan Klippan & Eket provade jag för ett månader sedan och då var den i usel kondition.

Får jag föreslå denna istället. När ni kommer till Munka Ljungby så ta av mot Kålerbäckstorp :tummenupp

Bifogat

• kolerbackstorp.JPG
    kolerbackstorp.JPG
    53.7 KB · Visningar: 336
GSXR1100R skrev:

Måste hålla med dig GSX1100R ... Vägen mellan Klippan och Våxtorp är en riktigt "mysig" tur över åsen ...

GSXR1100R skrev:

Hur fasiken lyckas ni hitta rätt mellan Rössjöholm å Eket?? Åker en del i de trakterna och kommer ALLTID fel just här. Snudd på omöjligt för en utböling med taskigt lokalsinne att komma rätt. Fan vet om ens GPS skulle hjälpa... :3freak

Ankan skrev:
Hur fasiken lyckas ni hitta rätt mellan Rössjöholm å Eket?? Åker en del i de trakterna och kommer ALLTID fel just här. Snudd på omöjligt för en utböling med taskigt lokalsinne att komma rätt. Fan vet om ens GPS skulle hjälpa... :3freak
En kartjävel är bra att ha

Ankan skrev:
Det hjälper fan inte på de skitvägarna. Trots allt skall det bli en hel del skåneturer i sommar e de tänkt.
Välkommen att hälsa på, jag guidar gärna i sommar, dock tidigast i Aug pga hysterisk RR träning som förmodligen är bortkastad tid...

GSXR1100R skrev:
Välkommen att hälsa på, jag guidar gärna i sommar, dock tidigast i Aug pga hysterisk RR träning som förmodligen är bortkastad tid...

Låter kul, har inte åkt så mycket i Skåne sen man var Lundabo på 80-talet, så jag har glömt mycket av favoritvägarna.

Räknar med att vara i Skåne en del under semestern hos svärföräldrarna. första veckan i augusti skulle kanske kunna va nåt... sen kallar tyvärr plikten igen.

Ankan skrev:
Låter kul, har inte åkt så mycket i Skåne sen man var Lundabo på 80-talet, så jag har glömt mycket av favoritvägarna.

Räknar med att vara i Skåne en del under semestern hos svärföräldrarna. första veckan i augusti skulle kanske kunna va nåt... sen kallar tyvärr plikten igen.
Då är jag oxå ledig förutom att jag har ungarna hela den veckan, men jag ska iaf iväg till Knudan på RR träning den 3/8, en MC-helkväll utan några oljedrypande bilar.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra