Dilemma

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date

Solid snake

Guest
Nu har jag beslutsångest, IGEN! :huvet

Försäkringsbolaget sa att dom vill antingen ge mig min mc o 3000 o fixa den för, ja det räcker ju typ till en fotpinne nån blinkers o backspegel. :rolleyes:

Så jag skiter i TZR:en nu, total reparationskostnad skulle bli runt 15000, jippii.

Så nu vill jag ha en ny som jag kan köra säsongen ut (ja det är fortfarande säsong i skåne :D )

Det står mellan ett antal modeller nu.

1. Honda nsr, inte äldre än 91
2. Nya Yamaha tzr.
3. Suzuki rg 125f.
4. Aprilia Af1 futura.

Ös på med vad ni tycker om dessa modellerna, för o nackdelar.

Jag tänker inte kolla i tråden fakta om de flesta 125orna, för faktan där stämmer tydligen inte så bra. :3freak

Jag ger max 20000 för en ny mc, som jag ändå säljer till våren, jag MÅSTE bara ha en ny hoj, jag vägrar cykla! :4skrika

Honda nsr:
Går relativt bra, lätt att få tag på delar, håller bra om man sköter dom(men det gör väl det mesta) jag körde 2000 mil utan problem med min -90:a. Relativt snygg och lätt att sälja när det är dags. Och naturligtvis den gedigna hondakvalitén!
Nackdelen med denna hoj tycker jag är att allt är gjort av plast. Valet är ditt med detta är min åsikt.
Skulle aldrig köpa en så pass gammal aprilia som af1, verkar osäkert. Tzr är säkert toppen, har ingen erfarenhet. RG tycker jag ligger på tok för högt i pris med tanke på åsrmodell.

Du är ju 18 år enligt din profil? Varför då köpa en 125:a?

Du ska köpa dig en crm så förlänger du säsongen ytterliggare!! och du ska dessutom köpa min!! :tummenupp

Du lille pöjk! Det står en fin CRM här i tomelilla för 11500...du kan säkert pruta lite med ditt ultrasöta ansikte :D

Nämen den ser bra ut..en 90:a. Kolla på www.berrinoma.com (står att den kostar 14500 där men dom har antagligen sänkt priset.

Pusspuss

Therudeboy skrev:
Du är ju 18 år enligt din profil? Varför då köpa en 125:a?

Han undar inte om han ska köpa 125:a eller inte, Det verkar han vara helt på det klara med..

Om du är så nyfiken så du måste veta varför han ska köpa en 125:a får du skicak ett Pm till honnom och fråga.

Det här är andra gången jag ser att du av någon anledning postar inlägg i 125-delen som är helt OT, så vill vi inte ha det här.

Solida ormen, Jag tycker du ska köpa nya tzr´r! Ruggigt fina! ;)

Ifs så är ju inte en futura helt fel heller. Ta den du hittar som är bäst i pris/skick

Hälsningar, Stefan

Säg mig exakt hur i helvete min fråga kan bli ot? Ordet 125 finns ju med, är det inte vad ni diskuterar här?

Therudeboy skrev:
Säg mig exakt hur i helvete min fråga kan bli ot? Ordet 125 finns ju med, är det inte vad ni diskuterar här?

alltså Steffo, tror du skulle tänkt lite längre.

Therudeboy, tror det är så att han precis fyllt 18 och inte hinner ta kortet innan sesången är slut eller så räcker inte ekonomin osv...

Snake, Fan köp en av (cross eller motard) stuk så kan du ha roligt även under vintern också...

Tycker lätt du ska köpa en offroadare, kan du ju sprätta lite på vintern också.. fast det har du ju min gammelskorv till :D

cRoC skrev:
Tycker lätt du ska köpa en offroadare, kan du ju sprätta lite på vintern också.. fast det har du ju min gammelskorv till :D

Mm, där är ju lite mer POWER i din gamle! :D

Offroad kommer inte på tal för då blir man misstagen för moped hela tiden = inte kul. :4skrika

Therudeboy skrev:
Ta inte så alvarligt på det, vissa verkar väldigt lättretade här.

Solid snake skrev:
Mm, där är ju lite mer POWER i din gamle! :D

Offroad kommer inte på tal för då blir man misstagen för moped hela tiden = inte kul. :4skrika
Huvudsaken är väll ändå att DU har kul?

Min röst ligger på offroad när det gäller hojköp vid den här årstiden...

EDIT: Eftersom du har en Jävla röra i din profil så glömde jag bort att det va du som hade en CR med :fatta!

Last edited:
Futura helt klart!!!
Mkt grym hoj,med bra fart i.
går inte att jämnföra med nsr o t*r!!! en viss tangent funkar inte :)

Well, uhm du kanske borde ha sh iaf.. Gullwis RGF då? Tror du kan köpa den om du kommer med pengarna i näven faktiskt..

Jag har alltid! sagt till dig att det är bara NSF som gäller! :fatta!

Men om du nu ska vara så envis så tycker jag en NSR skulle vara
det bästa alternativet :D

:kiss :krama :kär

cRoC skrev:
Well, uhm du kanske borde ha sh iaf.. Gullwis RGF då? Tror du kan köpa den om du kommer med pengarna i näven faktiskt..

Hur mycke vill han ha då? :va

Jag kan ju bara ge dig till honom istället, han är ju kär i dig. :kär :lol

Då släpper han nog RGF:en direkt. :banana

nomolas skrev:
Jag har alltid! sagt till dig att det är bara NSF som gäller! :fatta!

Men om du nu ska vara så envis så tycker jag en NSR skulle vara
det bästa alternativet :D

:kiss :krama :kär

Bara för att det är en honda va? :va

:pannkyss :kiss :krama

haha.. Han köpte den för 16, så har han bytt drivpaket och bakdäck om jag inte minns fel.. kom med 18 i näven så?

Solid snake skrev:
Hur mycke vill han ha då? :va

Jag kan ju bara ge dig till honom istället, han är ju kär i dig. :kär :lol

Då släpper han nog RGF:en direkt. :banana

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti