Dilemma...

Vet att du inte ville italienskt men...
... med dom kraven/önskemålen du har så kan jag inte se något annat.
En finare hoj än denna får du inte för dom pengarna (finare än ny) :fakta
Tro mej jag har själv stått och klämt på henne, känner ägaren.
http://www.blocket.se/stockholm/Aprilia_Tuono_1000_51727601.htm?ca=5&w=3

Vill du ha en slant över så köp min
http://www.blocket.se/alvsborg/Aprilia_Tuono_fin_med_mkt_tillbehor_52318852.htm?ca=16&w=3
Detta citatet var ett fult grepp av mig kanske :)

Har inte kört många mil med 2 på hojen kan jag säga men har en polare som rattar en SM -08 och har dragit med sin fruga ett knippe gånger runt på landets vägar och han har inte gnällt nått vad jag vet. Hur mycket är passageraren tänkt att vara med? Min SMR är totalt galen hur man än vänder och vrider på det. Duken har jag tyvärr ingen koll på men du är välkommen ner i träsket..för tro mig, man blir kvar! :gnissla

Toppen ligger nog vid 60 papp som det ser ut just nu.
Sen gör det ju absolut ingenting om hojen skulle vara billigare än så :-)

Som det ser ut just nu så ligger siktet allt mer på en Superduke - är dock orolig för skjutsegenskaperna, men ska försöka få tag i någon ägare av denna läckra hoj :-)

Orkar du vänta ett par månader så kan jag berätta hur det är att skjutsa på min. Har bara kört själv änsålänge.

Fz1-N
Gott om pulver.
Bra försäkring.
Går att åka två på.
Rolig som fan.

Last edited:
Superduken skulle jag säga inte är ett alternativ om din fru inte är av 45 kg modellen och skjutsningen är en viktig del av det hela. Är inte sinnessjukt mycket plats där bak, mer som en nödlösning. Tror faktiskt man sitter bättre på dom flesta sporthojar.

Jag tycker fortfarande att det låter som att du ska sikta på SMT som du gjorde tidigare! Borde vara betydligt bättre än superduke om det är viktigt att frugan trivs! Men oavsett vilken av 990 modellerna du isåfall väljer så kommer du älska LC8:an!! :yoparty

Slår ett slag för speed triple 05 och nyare! Nu har jag inte kört så jätte många nakenhojar men den är mer underhållande än z1000 enligt mig. Bättre bromsar,fjädring osv och det härliga vridet!

Superduken är nog ännu mer underhållande men kanske lite fööör mycket bus. Har aldrig kört en själv men noterat körstilen hos superkukägare :)

Finns just nu inte någon på blocket men en Aprilia RST1000 futura :rolleyes:

annars är det alltid roligt att helt bya motorkonfigration. Tex BMW har några trevliga boxers vid de pengarna

Det är huliganen i mig som sneglar på Superduke istället för SMT..
Kanske borde jag sansa mig och helt enkelt landa med en SMT, för det ser verkligen ut att vara en kompetent och trevlig cykel!

Det är huliganen i mig som sneglar på Superduke istället för SMT..
Kanske borde jag sansa mig och helt enkelt landa med en SMT, för det ser verkligen ut att vara en kompetent och trevlig cykel!

Nu vet jag inte vilken årsmodell av 750n du har, men mycket bekvämare än så blir det inte enligt mig. Varken street hojar eller triplar har slagit komforten och mjukheten i mellangixxern. Detta håller även min andra hälft med om. Dock är jag i samma sits som dig, sugen på att gå tillbaka till streetbus istället för sport. V-twin blir det, frågan är bara vilken. Vibrationer och mer kopplingsjobb i stadskörning och liknande kommer på köpet, men detta brukar damerna gilla :)

Superduken är riktigt bra att skutsa på!!
Platt crossadel utan nivåskillnad mellan förare och passagerare.
Typ fyra ggr bredare än skutssadeln på en R1a....osv.
Har skutsat mycket med sporthojar under åren både gata och bana men Superduken är en av de bästa!
När det börjar gå fort eller om passageraren är av den större sorten ställ upp fjädringen bak då den är lite mjuk orginal.

Nu vet jag inte vilken årsmodell av 750n du har, men mycket bekvämare än så blir det inte enligt mig. Varken street hojar eller triplar har slagit komforten och mjukheten i mellangixxern. Detta håller även min andra hälft med om. Dock är jag i samma sits som dig, sugen på att gå tillbaka till streetbus istället för sport. V-twin blir det, frågan är bara vilken. Vibrationer och mer kopplingsjobb i stadskörning och liknande kommer på köpet, men detta brukar damerna gilla :)

Nej då, den är helt okej att skjutsa på och det är inte därav bytet är aktuellt. Utan det är pga att jag saknar det där streetbuset och enkelheten i att sticka ut och gasa. 750'n vill gärna ha 150+ på mätaren och det är inte alltid man själv är sugen på det.

Att få sticka ut och ha buskul under hundra knyck är underskattat! :yoparty

Superduken är riktigt bra att skutsa på!!
Platt crossadel utan nivåskillnad mellan förare och passagerare.
Typ fyra ggr bredare än skutssadeln på en R1a....osv.
Har skutsat mycket med sporthojar under åren både gata och bana men Superduken är en av de bästa!
När det börjar gå fort eller om passageraren är av den större sorten ställ upp fjädringen bak då den är lite mjuk orginal.

Grymt att höra, då kanske min inre huligan får sin Superduke ändå :tummenupp

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...