Diktator på Eniro

nästan rätt, hitta tycker ju att det duger iaf :tungan

IronMike skrev:
Hitler beundrar jag, fram till att han starta krig å elände, han var sjukt skicklig på allt. Fram till att han flippa eller hur man ska säga... Han fick landet på fötter igen. Otroligt duktig talare. Starta från grunden, och styrde upp allt.

Det som hände sen var bara tråkigt. Men han var duktig till en början.

Herregud.

IronMike skrev:
2048301 Kanske, kanske inte .. jag anser iaf att han var en duktig talare. Tog makten genom taktiska drag osv. Vem som helst kan inte klättra upp på det sättet.

Fan ni låter som ett gäng afa-anhängare/kommunister hela gänget, kom igen nu. Man kan väl snacka utan pajkastning..

Jag är inte nazist för att jag tycker att han hade somliga egenskaper...

Klart som fasen att en man som tar sig i princip från rännstenen i Österrike till den totala makten i Tyskland på bara ett 15-tal år inte är något annat än en exceptionell individ. Vad gäller de exceptionella egenskaper som förde Hitler dit han hamnade så är de dock ingenting att beundra för en sund och sansad människa.

Kleiv skrev:
2048304
Vi kan kalla det för "ickeangreppspakt" om du vill, du fattar vad jag menar.

Men påpekandet var inte ute i det blå eftersom allians och icke-angreppspakt är två helt olika saker. Dessutom varade denna pakt i 1 år och 10 månader, vilket är betydligt mindre än halva kriget, den andra halvan skulle i såfall vara ungefär 4 år...

F.ö. skulle jag vilja säga att det är ytterst osmakligt av er som har politiska ledare och liknande som avatarer. :dummer

Som vanligt; folk är inte kloka.

Zee skrev:
2048665 F.ö. skulle jag vilja säga att det är ytterst osmakligt av er som har politiska ledare och liknande som avatarer. :dummer

Som vanligt; folk är inte kloka.

Japp man tycker de kunde hålla sig till pansargeneraler och sånt.

McB skrev:
2048262 Jodå, jag förstod. Jag ser bara ingen skillnad i att påstå sig beundra Hitler före allt gick åt helvete och att enbart beundra honom. En människa som Hitler är genuint ond och sjuk på alla sätt och vis, och det finns inget att beundra hos honom, oavsett hur bra talare han än var.

Hitler var inte genuint ond. Han beskrevs av sina närmaste som en omtänksam och snäll människa. Han var dessutom djurvän. Att kalla honom genuint ond är inte riktigt rätt. Han hade helt klart inte alla hemma och led förmodlig av en kraftig personlighetsstörning. Men genuint ond - nej.

För att beundra Hitler krävs nog att man är riktigt korkad, dåligt påläst eller har grym otur när man tänker.

henrikkrueger skrev:
2048678 Hitler var inte genuint ond. Han beskrevs av sina närmaste som en omtänksam och snäll människa. Han var dessutom djurvän. Att kalla honom genuint ond är inte riktigt rätt. Han hade helt klart inte alla hemma och led förmodlig av en kraftig personlighetsstörning. Men genuint ond - nej.

Det är väl alltid så när människor som Hitler ska beskrivas, de demoniseras och svartmålas på ett väldigt ensidigt sätt och de "mänskliga" sidorna tonas ner. För att vi lättare ska kunna fjärma oss från det avskyvärda förmodligen, "han var ju i alla fall ond". Sanningen är ju att Hitler var en människa som alla andra, med sina bra och dåliga sidor, han kunde som du säger vara mycket omtänksam och kärleksfull när han var på det humöret. Heder åt filmen "Der Untergang" som försökt skildra Hitler på ett verklighetstroget sätt.

Givetvis förtjänar inte Hitler annat än förakt, jag menar inget annat, men detta demoniserande hjälper oss knappast att förstå honom.

Chris Ash skrev:
2048641Men påpekandet var inte ute i det blå eftersom allians och icke-angreppspakt är två helt olika saker. Dessutom varade denna pakt i 1 år och 10 månader, vilket är betydligt mindre än halva kriget, den andra halvan skulle i såfall vara ungefär 4 år...

Okej för att du inte ska sova dåligt så lägger jag till att kriget började 1 semptember 1939 och och Hitler gick till angrepp mot Sovjet den 22 juni 1941. Hitler tog sitt liv den 30 april 1945 och en vecka senare så kapitulerade Tyskland.

Kleiv skrev:
2048728 Okej för att du inte ska sova dåligt så lägger jag till att kriget började 1 semptember 1939 och och Hitler gick till angrepp mot Sovjet den 22 juni 1941. Hitler tog sitt liv den 30 april 1945 och en vecka senare så kapitulerade Tyskland.

Vad är det konstiga i att påpeka sakfel? Du påstod att Tyskland var allierat med Sovjetunionen halva kriget när de i själva verket inte var allierade överhuvudtaget. Historierevisionism deluxe.

Chris Ash skrev:
2048733 Vad är det konstiga i att påpeka sakfel? Du påstod att Tyskland var allierat med Sovjetunionen halva kriget när de i själva verket inte var allierade överhuvudtaget. Historierevisionism deluxe.

Tur att vi nu har den rätta versionen :pannkyss

Chris Ash skrev:
2048717 Det är väl alltid så när människor som Hitler ska beskrivas, de demoniseras och svartmålas på ett väldigt ensidigt sätt och de "mänskliga" sidorna tonas ner. För att vi lättare ska kunna fjärma oss från det avskyvärda förmodligen, "han var ju i alla fall ond". Sanningen är ju att Hitler var en människa som alla andra, med sina bra och dåliga sidor, han kunde som du säger vara mycket omtänksam och kärleksfull när han var på det humöret. Heder åt filmen "Der Untergang" som försökt skildra Hitler på ett verklighetstroget sätt.

Givetvis förtjänar inte Hitler annat än förakt, jag menar inget annat, men detta demoniserande hjälper oss knappast att förstå honom.

Köpte faktiskt den filmen för ett tag sedan... Mycket bra film!

henrikkrueger skrev:
2048678 Hitler var inte genuint ond. Han beskrevs av sina närmaste som en omtänksam och snäll människa.

Jag beundrar Hagamannen... Han var en så bra familjefar och dessutom en god mekaniker. Ödmjuk, lyssnade när kvinnliga bekanta hade problem. Nogrann kassör i föreningen! Honom beundrar jag!
:tummenupp

:rolleyes:

korvgubbe skrev:
2048781 Jag beundrar Hagamannen... Han var en så bra familjefar och dessutom en god mekaniker. Ödmjuk, lyssnade när kvinnliga bekanta hade problem. Nogrann kassör i föreningen! Honom beundrar jag!
:tummenupp

Huvudet på spiken där :)

Det intressanta är att Stalin var orsak till att runt 20 miljoner människor dog.
Hitler 11 miljoner.

Ändå är Hitler = Satan och Stalin bara en Död diktator som flertalet inte ens vet vem det är längre.

jannewall skrev:
2050554 Det intressanta är att Stalin var orsak till att runt 20 miljoner människor dog.
Hitler 11 miljoner.

Ändå är Hitler = Satan och Stalin bara en Död diktator som flertalet inte ens vet vem det är längre.
:Bugar :Bugar

jannewall skrev:
2050554 Det intressanta är att Stalin var orsak till att runt 20 miljoner människor dog.
Hitler 11 miljoner.

Det var låga siffror, var kommer de ifrån ? I kriget mellan Tyskland och Sovjet dog 22 miljoner ryssar. Vem räknas som ansvarig för deras död, Hitler eller Stalin ?

7,5 miljoner Tyskar dog under kriget. Lägg till miljontals judar och alla dödade i de länder som Tyskland angrep och vi hamnar långt över 11 miljoner.

Å andra sidan kan man säkert räkna upp Stalins siffror på om man tar med alla utrensningar, arbetsläger osv. Siffran 50 miljoner har jag sett, men om den är sann vet jag inte.

RedBaron skrev:
2050620 Det var låga siffror, var kommer de ifrån ? I kriget mellan Tyskland och Sovjet dog 22 miljoner ryssar. Vem räknas som ansvarig för deras död, Hitler eller Stalin ?

7,5 miljoner Tyskar dog under kriget. Lägg till miljontals judar och alla dödade i de länder som Tyskland angrep och vi hamnar långt över 11 miljoner.

Å andra sidan kan man säkert räkna upp Stalins siffror på om man tar med alla utrensningar, arbetsläger osv. Siffran 50 miljoner har jag sett, men om den är sann vet jag inte.
"Många dog. Men judarna kontrollerar all media, och självklart målas nazisterna upp som de allra värsta..."

Skrivet med både ironi och en gnutta sanning.

Har ni hört talas om David Erwing ?? :7peta -mkt intressant och objektiv bedömning. Han tar upp en del tabu..."som man inte får prata om", självklart skall någon stackars jude ta illa upp och anmäla honom för hets mot folkgrupp, trots att han är opolitisk proffessor. Han gjorde vissa upptäkter i just "antalet döda" i koncentrationsläger. Visst, miljoner människor omkom. Han förnekar inte förintelsen, men han presenterade siffror som var lägre än vad media påstår....

Tillbaks till ruta 1. Vilka äger media ?

:4skrika

IronMike skrev:
2050669 "Många dog. Men judarna kontrollerar all media, och självklart målas nazisterna upp som de allra värsta..."

Skrivet med både ironi och en gnutta sanning.

Har ni hört talas om David Erwing ?? :7peta -mkt intressant och objektiv bedömning. Han tar upp en del tabu..."som man inte får prata om", självklart skall någon stackars jude ta illa upp och anmäla honom för hets mot folkgrupp, trots att han är opolitisk proffessor. Han gjorde vissa upptäkter i just "antalet döda" i koncentrationsläger. Visst, miljoner människor omkom. Han förnekar inte förintelsen, men han presenterade siffror som var lägre än vad media påstår....

Tillbaks till ruta 1. Vilka äger media ?

:4skrika

Min mamma? :)

Kleiv skrev:
2050676 Min mamma? :)
Okej =) ..bonnier? wallenberg? .. whatever. Jag bryr mig inte vilka som äger vad egentligen. Men de som kontrollerar media, t ex tv4, högsta hönsen - kan påverka vad som visas. Varje år tjatas det om adolf hitler /nazism, tv4 "nollrasism" osv osv osv. Det är inget konstigt alls. Det hände fruktansvärda saker. All fokus på nazismen. Men andra diktaturer då? kommunism? minst lika hemsk ju... Flertalet mediajättar i sverige ägs/kontrolleras av judar. Jag hatar inte dom för det, creds att dom är duktiga. Men jag tycker inte det är spec objektivt att tjata om nazism, utan att ens ta upp andra former av diktatur..

Har man invändning. Eller påpekar motsatsen till vad som är "korrekt", oavsett om det är i skolan, arbetslivet etc, då är det hets mot folkgrupp.

Förstår inte varför man kan prata öppet om allt, utan att framstå som antisemit..

Har några vänner med judisk bakgrund som är mycket för makt/finans samt påverka samhället till deras privata fördelar.. Jag gillar inte taktiken, men dom är trevliga som personer =)

Svenskar är jävligt naiva. Förstår inte riktigt dagens situation, vilka som sitter på kapital och kontrollerar det vi läser/ser på tv och påverkas av. Majoriteten är påverkade utan att vara medvetande om det.

Dekadens...

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back