Dikesåkning..

Ligger på plus 1, en granne la sig i diket. Hämtade jeepen och drog upp. 4wd med låst mellandiff och riktiga dubbdäck gör bogseringen till ett sådant nöje att det är betalning nog när det drar bilen bakom som en obromsad liten kärra en sommardag.

Jag sluter ögonen varje natt innan jag ska sova och drömmer om den dagen man kopplat långforden till en dikesliggare och får frågan om hur man tycker att de ska göra, om de ska vara med och gasa, bromsa eller kanske backa medan man drar.

"Det spelar ingen roll vad du gör" säger man bara, stoppar in en Göteborgs rapé och lägger i driven.

Jag ska fan spendera 2 veckor av julen i min gamla hemby med far och mor. Far äger en handfull traktorer, varav en är en stor jävla lamborgini med stora jävla schaktblad.

Ska passa på o ta o sladda blankis i alla korsningar i byn som man gjorde när man var fjortis, så att alla utan kedjor hamnar i diket, sen jävlar ska jag bogsera bilar. ;)

Är det inga andra här som har stora bilar med stora hjul så vi kan dra ihop en snöexpedition om det brakar till med lika mycket snö som förra året? Jag väntar på nya puckar till långforden samt ett avgassystem så att turbon hörs mer.:banana

[YOUTUBE-ID]-xJWBzSNdOo&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Är det inga andra här som har stora bilar med stora hjul så vi kan dra ihop en snöexpedition om det brakar till med lika mycket snö som förra året? Jag väntar på nya puckar till långforden samt ett avgassystem så att turbon hörs mer.:banana

Förlåt en norrlänning, men "snöexpidition" :D

Ja, det nådde ju nästan upp till navcentrum där det hade drevat ihop, samma sak med vattenpölen.

Cool som fan. sex passagerare, 46 hk, 1350kg:yoparty

Yes! Luftkylda VW-boxrar om jag inte minns fel. Effekten räckte nog till med dåtidens krav. Ungefär samma effekt och fart som en dåtida jordbrukstraktor. Minns att de gick fint i snön iaf, sjönk inte ner mycket mer än en snöskoter.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt