Digtital kamera hjälp!

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Tja min fujifinepix 4700 e trasig o funderar på o köpa nån ny!
2 veckor efter garanti tiden löpt ut.... :mad:

Kikat på Olympus MJU410 o HP707 som jag tycker verka vara vettiga!
Några som har tipps?
Vill kunna knäppa schyst macro.

Sedan funderar jag på den andra kameran som bara lade av!
Några tipps vad man kan använda den till typ jävligt schyst webbcam elle så?
Måste ju kunna använda optiken iaf?

Som i inget lyser överhuvudtaget?
Eller som i vägrar ta bilder?

Anledningen till att jag frågar är att min dog, eller dog och dog, den slutade fungera, vissa saker lyste dock.
Det visade sig att jag bara behövde formattera minneskortet...
Men om den är helt utan liv är det lite svårare att säga...

jesseboy skrev:
Som i inget lyser överhuvudtaget?
Eller som i vägrar ta bilder?

Anledningen till att jag frågar är att min dog, eller dog och dog, den slutade fungera, vissa saker lyste dock.
Det visade sig att jag bara behövde formattera minneskortet...
Men om den är helt utan liv är det lite svårare att säga...

Tvär jävla död!
Vad haru du för kamera nu?
Pris o funktion?

Jag har lämnat tillbaka en Olumpus C310 och en HP R607 innan jag behöll HP R707'an.
Olympusen drog batterier som en Scania startmotor. R607'ans videoljud var obefintligt. Helnöjd med R707'an, plus att du får ett extrabatteri från HP när du skickar in en kopia på fakturan. 512 Mb SD-minne från TriCom kostade mig 399 spänn idag.

<edit> R607'ans macro på 2 cm närgräns är iofs bättre än 707'ans 14 cm, men det gör mig inte så mycket. </edit>

andersbrink skrev:
Jag har lämnat tillbaka en Olumpus C310 och en HP R607 innan jag behöll HP R707'an.
Olympusen drog batterier som en Scania startmotor. R607'ans videoljud var obefintligt. Helnöjd med R707'an, plus att du får ett extrabatteri från HP när du skickar in en kopia på fakturan. 512 Mb SD-minne från TriCom kostade mig 399 spänn idag.

<edit> R607'ans macro på 2 cm närgräns är iofs bättre än 707'ans 14 cm, men det gör mig inte så mycket. </edit>

Ok!
Då fåre bli en sådan i julklapp åt mig själv då =)
Kostade ju inget typ 2700.
Billigt andra kameran kostade 8000 när jag köpte den, men VOINE vilka kort man tog med den! Surt =(

andersbrink skrev:

Jäklar... Nu blev man köpsugen...
Har själv en Olympus Camedia C40-zoom, helt ok gammal kamera, en drös med funktioner, men min råkar vara på japanska och jag kan i stort sett bara utnyttja det som är mest basic. En skitgrej med Olympus (i övrigt gillar jag dem) är att filmerna är i QT-format... så ruggigt uselt!
Sen är inte Smart Media-minnena helt gratis heller...

Just skaffat en Olympus C-70 Zoom...Jäklar va grejer!

7 Mpix med skaplig CCD, 5x optisk zoom och 2 cm närgräns. Skalet i metall och den är ett bra köp enligt www.cyberphoto.se.

Jag är nöjd och har inget emot att rekommendera den. :tomten

Jåke skrev:
Just skaffat en Olympus C-70 Zoom...Jäklar va grejer!

7 Mpix med skaplig CCD, 5x optisk zoom och 2 cm närgräns. Skalet i metall och den är ett bra köp enligt www.cyberphoto.se.

Jag är nöjd och har inget emot att rekommendera den. :tomten

Har C 70:n också QT-filmer??
jag menar, på så hög upplösning borde man kunna få ganska skaplig film, min är på 4 Megapix.... filmerna suger tvärfett...
Det som är bra med Olympus, det säger alla också, är ju optiken, den kan man verkligen inte klaga på...

jesseboy skrev:
Har C 70:n också QT-filmer??
Japp, det blir QT. Du kan filma så länge det finns plats på kortet i 640x480 eller 320x240. Testade när jag precis fått den, och det blev ju inte DV-kvalité men det var inget större fel heller....det där är ju lite beroende på komprimeringen åxå iofs.

Edit: Lite bilder tagna med C-70 finns förresten här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1081136&postcount=408

Last edited:
Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...