Digitalt ljud ut.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jag har ett KuDoz 7x/400 med inbyggt ljud. Jag har även inbyggt SPDIF på kortet och en utgång för det.

Dock, efter at ha kört en film i powerDVD så får jag inget ljud. Jag har valt SPDIF-utgången i powerDVD, men det finns fortfarande inget i högtalarna. Måste jag starta spdifutgången på något sätt?

Har du laddat på drivrutinerna för ljudkortet.
Mitt funka också fint (ej samma moderk.) på vanlig högtalare men spdif funka inte tills jag installera drivrutin.

Va en glappande kabel..... Förbannelse över allt gammalt mög man har liggande. Aja, nu funkar datorn som spelare, digital bild och ljud=finfin hemmabio.

t-rex skrev:
Nu är det färdigkopplat. Filmtittning och SHsurfning på 3m bred bild.

Coolt!

Vad är det för fel på en hederlig gammal 17":s CRT-skärm då, VA?!? :huvet

/I. nte alls avundsjuk

abstruse skrev:
Vad är det för fel på en hederlig gammal 17":s CRT-skärm då, VA?!? :huvet

/I. nte alls avundsjuk

Har ingen uppfattning om det, bortsett från att det verkar ynkligt. Vill jag se på en skärm använder jag min 19" tft. 17" känns lite 1900-tal tycker jag.

Samma utgång kan ha en eller ett par till funktioner, så det kan hända att man måste switcha över till rätt. Hos mig är coaxialdigitalen samkörd med analogcenter ut, eller nåt liknande.

t-rex skrev:
Har ingen uppfattning om det, bortsett från att det verkar ynkligt. Vill jag se på en skärm använder jag min 19" tft. 17" känns lite 1900-tal tycker jag.

Jaja, rub it in,give it to me baby... :arsele

Se även till att slava/mastra rätt. D v s den ena är master den andra är slav till strömen. Vissa billiga grejer kan bara vara master. Kolla i manualen hur man switchar.

t-rex skrev:

Tror inte alls att du hade problem med din digitalutgång, du ville bara skryta om alla dina balla prylar :tungan :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back