Digitalmottagare samt datorskärm

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Går det att kolla på tv via sin plattskärm till datorn om man skaffar en digitalmottagare men seriellport på?

Alltså ingen dator utan bara skärmen samt en mottagare?

Gixxer Rolle skrev:
2608204 Går det att kolla på tv via sin plattskärm till datorn om man skaffar en digitalmottagare men seriellport på?

Alltså ingen dator utan bara skärmen samt en mottagare?

Knappast med seriellport, hittar du dock en mottagare som har VGA-dsub alternativt DVI ut så ska det funka (förutsatt att din skärm har DVI ingång dvs)

Beror väl på vad det finns för ingång/utgång på din skärm/digitalbox.

Jag förmodar att anslutning via DVI mellan skärm-box är att föredra.

Japp det funkar, många stora skärmar har scart in eller andra användbara portar.
(Farsans 32" skärm har scart in, men ingen inbyggd tuner)

Och japp, man slipper betala TV-licens för ett sådant arrangemang, jag har frågat.

Problemet kommer om du då har en video/inspelningsbar dvd med inbyggd tuner, då måste du ändå betala mottagar-avgift.

Men den kommer att försvinna inom några år IAF, så jag anstränger mig inte för att slippa.

GuW skrev:
2608887 Japp det funkar, många stora skärmar har scart in eller andra användbara portar.
(Farsans 32" skärm har scart in, men ingen inbyggd tuner)

Och japp, man slipper betala TV-licens för ett sådant arrangemang, jag har frågat.

Problemet kommer om du då har en video/inspelningsbar dvd med inbyggd tuner, då måste du ändå betala mottagar-avgift.

Men den kommer att försvinna inom några år IAF, så jag anstränger mig inte för att slippa.

Det är inte pga av Tv-avgiften utan för att jag inte vill köpa en Tv till husvagnen. Tanken jag har är att ta med mig datorskärmen när jag är på semester och ha den som Tv.

Gixxer Rolle skrev:
2610342 Det är inte pga av Tv-avgiften utan för att jag inte vill köpa en Tv till husvagnen. Tanken jag har är att ta med mig datorskärmen när jag är på semester och ha den som Tv.

Ahh, jag tänkte automatiskt parabol när jag läste digitalmottagare, menade du digitalmottagare för marksänd digitaltv så måste man betala avgiften ändå.

I övrigt funkar det precis likadant.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...