DigitalBoxer. Ångrar mig kanske?...

Thomb

Hellre amortera än reparera o renovera!
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
SV650S for sail...
Investerade i en Boxer ida. Så j-vla trött på SVT samt TV4. Framförallt investeringen för o slippa springa runt o spela in MotoGP iår igen... Dock: Köpte på Expert för 99:- och band mig 159:-/12mån. Läste innan jag drog hemmifrån nått på OnOff om två Boxrar för 1:- bunden i 24mån.

Så gjorde ja bort mig? :rolleyes: Vill ha så få bundna avgifter som möjligt, räcker me TV-Licens/Tele/Bredband/Mobil/Bilar/MC/Båt/Hus/El/soppa/Ongar... / Thomb

PS Frågade angående öppetköp lr ångerrätt. Abonnemangsköp är man visst körd. DS

Det blir nog bra, klart enklaste sättet att få fler kanaler än 1+2+4.

Däremot är bilden riktigt rutten. Vill man få bra bild idag är det en 70cm-tallrik som gäller och canaldigital.

EDIT: Det tillkommer lite kringutgifter också, men det läste du kanske. Kortavgifter osv

Last edited:
Boxern jag har hemma är skitdålig. Sagem modell nånting. Har man en adapter i som delar bilden till flera appareter tycks bilden på något vis studsa tillbaka i kabeln och göra att bilden hackar ohjälpligt. Tar man ur adaptern funkar det bättre, men det finns aldrig någon garanti om man kan få se hela avsnittet av big brother eller om den ska börja jävlas mitt i:mad:

EDIT: Det var TV-antennen det var fel på :rolleyes:

Last edited:
En sak till... när boxen hänger sig, vilket lär hända både en och två gånger, dra ut strömmen en stund för att "resetta" den.

morlock skrev:

Däremot är bilden riktigt rutten. Vill man få bra bild idag är det en 70cm-tallrik som gäller och canaldigital.

EDIT: Det tillkommer lite kringutgifter också, men det läste du kanske. Kortavgifter osv

Rutten bild? jag har klockren bild, surroundljud också :tummenupp

Jag betalade hela summan på en gång för ett helt år.

Rigge skrev:
Rutten bild? jag har klockren bild, surroundljud också :tummenupp

Jag betalade hela summan på en gång för ett helt år.
Ja, beror på vad man har för förutsättningar. På en glasrörstv av äldre modell tycker man kanske det är kanonbild. Men har man jämfört med canaldigital på en modern TV är det som natt och dag. Boxer komprimerar helt enkelt bilden för mycket vilket drar ner den till samma låga nivå som analog-dito. imo.

EDIT: Ska väl tilläggas att jag är väldigt kräsen när det gäller bildkvalitet.:3freak

Jag har gammal TV och projektor, ingen värsting men jag är nöjd med bilden.

Muskedunder skrev:
Boxern jag har hemma är skitdålig. Sagem modell nånting. Har man en adapter i som delar bilden till flera appareter tycks bilden på något vis studsa tillbaka i kabeln och göra att bilden hackar ohjälpligt. Tar man ur adaptern funkar det bättre, men det finns aldrig någon garanti om man kan få se hela avsnittet av big brother eller om den ska börja jävlas mitt i:mad:
Samsung ble d här, DTB-9401V, hoppas på den funkar bättre! Köpte den påväg till jobbet där ja nu e... :trött

morlock skrev:

395:-inträde samt 248/halvår... Hoppas ja inte missa nått... Hoppas också att d fanns massa finstilt på erbjudandet me 2boxrar...
dra ut strömmen en stund för att "resetta" den. :tummenupp

Last edited:
morlock skrev:
Ja, beror på vad man har för förutsättningar. På en glasrörstv av äldre modell tycker man kanske det är kanonbild. Men har man jämfört med canaldigital på en modern TV är det som natt och dag. Boxer komprimerar helt enkelt bilden för mycket vilket drar ner den till samma låga nivå som analog-dito. imo.

EDIT: Ska väl tilläggas att jag är väldigt kräsen när det gäller bildkvalitet.:3freak

Jag är mycket kräsen när det gäller bilden och ljudet men min 212t är hur klockren som helst. Har två andra boxar också men de är ljusår ifrån att ha så grym bild som 212:an. Det är nog mestadels boxarna du hittar komprimeringen hos skulle jag tippa på.

Boxen som Isse har, Dilog 355, måste jag säga att det är den sämsta av de boxar jag har testat.

Dee_cati skrev:
Jag är mycket kräsen när det gäller bilden och ljudet men min 212t är hur klockren som helst. Har två andra boxar också men de är ljusår ifrån att ha så grym bild som 212:an. Det är nog mestadels boxarna du hittar komprimeringen hos skulle jag tippa på.
Boxen som Isse har, Dilog 355, måste jag säga att det är den sämsta av de boxar jag har testat.
Boxer komprimerar bilden extra mycket för att spara bandbredd i näten, mycket mer än CanalDigital. Men det är väl klart, boxarna är olika bra på att koda av signalen och dölja artefakterna som uppstår p.g.a komprimeringen.

Last edited:
Det syns mycket mer om du har större bild oxo, på en 32" TV kanske man inte märker nåt.

Men med projje/plasma blir det ganska uppenbart.

/N

Fick mycke bra bild o gött smidigt vart d också! :tummenupp Text-TV:n e hyffsat snabb men framförallt kanalväxlingarna.

Va aningen oroli då ja har antennen under taket, på vindet typ. Gött o slippa att vinden/stormar tar den.

Den där Nokia, 2boxrar, verkar bara ha en scart samt klumpig transformator som ger liten kontakt in i boxen som i sin tur kan resultera i glapp kanske? :confused:
Försöker intala mig att d erbjudandet va B!
10/4 kl 13.30 e ja BÄNKAD! :yoparty

morlock skrev:
En sak till... när boxen hänger sig, vilket lär hända både en och två gånger, dra ut strömmen en stund för att "resetta" den.

Klipp av strömkabeln och montera en strömbrytare. Mycket lättare att "resetta" då :tummenupp

morlock skrev:
Boxer komprimerar bilden extra mycket för att spara bandbredd i näten, mycket mer än CanalDigital. Men det är väl klart, boxarna är olika bra på att koda av signalen och dölja artefakterna som uppstår p.g.a komprimeringen.

Ok, jag trodde det var likvärdig komprimering dem emellan. Sen förstår jag inte riktigt varför canaldigital hoppar på boxer för att ej sända något digitalt ljud, det kan väl knappast stämma?
När jag kör med bra kabel från boxern till projektorn så är jag mycket nöjd med resultatet, men då har jag iofs inte prövat samma inställningar med canaldigital.

Dee_cati skrev:
Ok, jag trodde det var likvärdig komprimering dem emellan. Sen förstår jag inte riktigt varför canaldigital hoppar på boxer för att ej sända något digitalt ljud, det kan väl knappast stämma?
När jag kör med bra kabel från boxern till projektorn så är jag mycket nöjd med resultatet, men då har jag iofs inte prövat samma inställningar med canaldigital.
Nu jämför jag iofs CanalDigital via satellit och boxer via bordsantenn. CanalDigitals kanaler (Canal+osv) via boxer lär väl vara ungefär lika kasst som det övriga utbudet hos boxer.

morlock skrev:
Nu jämför jag iofs CanalDigital via satellit och boxer via bordsantenn. CanalDigitals kanaler (Canal+osv) via boxer lär väl vara ungefär lika kasst som det övriga utbudet hos boxer.

Nu har du tappat bort mig, finns canaldigital via antenn också? Inte bara via en ful tallrik? Nåja, jag är nöjd med boxer så länge man kör det via en bra box. De man kan köpa för 1:- mm är bara skitboxar tycker jag.

mudder skrev:
Från och med år 2 gäller:
(12 x 159:-) + (2 x 248:-) / 12 = 200,33 kronor /månad.
Fan vad trött jag blir på smygavgifter :huvet
Egentligen blir det.
Första året:
( (12 x 159) + 395 + 248) / 12 + 15 = 227,58:-/mån[/b]
Fr.o.m år 2:
( (12 x 159) + (2 x 248) ) / 12 + 15 = 215,33:-/mån[/b]

Om man köra autogiro slipper man dock faktureringsavgiften. :näsblod

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...