sgtpepper
Delivering excellence since 1974
Jag käkade lunch med en polare som jobbar på FMV i fredags och när vi kom in på ämnet motorcyklar så berättade han att försvaret gärna vill ha diesel som enhetsbränsle, det vill säga att alla fordon går på diesel, även hojar och snöskotrar. Han visade mig en specifikation på en dieselmotorcykel för militärt bruk som utvecklas i England i samarbete med US Marines och som jag var tvungen att surfa fram mer info om vilket jag hittade här.
Det vore rätt kul att se en diesel-offroad i verkligheten, den verkar ju ha ett schysst vridmoment på låga varv i vart fall (45 Nm vid 2500 varv, nästan tomgång
). Det verkar ju finnas en del fördelar vid terrängkörning om man läser under Achievement.
Vad tror ni, kommer vi få se dieseldrivna supersporthojar på MotoGP-banorna snart?
Det vore rätt kul att se en diesel-offroad i verkligheten, den verkar ju ha ett schysst vridmoment på låga varv i vart fall (45 Nm vid 2500 varv, nästan tomgång

Vad tror ni, kommer vi få se dieseldrivna supersporthojar på MotoGP-banorna snart?