Diesel pick-up

Bladerunner

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
2-cylindrig
Funderar på att skaffa en pickis, diesel förstås, närmast till hands ligger väl skoda (vw) caddy, men har även tittat lite på Renault kangoo som verkar ligga bättre till i pris.
Nån som har erfarenhet av någon av dessa bilar eller tips på någon annan linknande som är prisvärd.
Det är alltså begagnade bilar jag pratar om, slutet 90-tal.
 
Ja köp inte bensin som jag har... för jag e ute o leker ofta med det (spinner runt i snön) och den drar lätt 2.5 liter milen då :D

vore najs me en VW skoda.
 
Swedie skrev:
Ja köp inte bensin som jag har... för jag e ute o leker ofta med det (spinner runt i snön) och den drar lätt 2.5 liter milen då :D

vore najs me en VW skoda.

Spinner runt i snön + Skoda (framhjuldrivet) = :kocko

Skaffa en bakhjuls eller fyrhjulsdriven istället. VW Taro, Toyota Hilux eller Nissan King Cab. Skippa gjutjärnet. Amerikanska bilar är snygga, men de drar på tok för mycket..

En kille på jobbet skall sälja sin Taro.. Iochförsig så har topplocket gett upp, men ändå :D
 
Amullo! a justja.. det stämmer ju!

Jag har en King Cab o ääälskar min bakhjulsdrift.. det borde NoicE kunna intyga. hahaha
 
Jag har kört men inte haft någon själv men däremot har en bekant haft en och dom var billiga att köpa nya därav priset och nåt fel på dom har jag inte hört. Personligen hade jag köpt den första ducaton om jag hade behövt bil själv för det är en bil som är väldigt skön att köra och för bra lastförmåga.
 
caddy

billig skatt och försäkring + att den e körkortsvänlig i fartresurserna....
dock ej populärt av alla med solfilm tom på vindrutan....
Kan iaf rekomendera en sån bil,har även haft ett par skoda pickuper men ta en caddy istället.... samma kaross men stor skillnad på detaljerna
så här trevlig vart den efter ett tag i verkstaden....
 

Bifogat

  • Caddyn.jpg
    Caddyn.jpg
    8.5 KB · Visningar: 2,274
Last edited:
Truck!

Out_Spinner skrev:
Ska det vara pickup ska det vara en Dodge eller en Cheva :kär

http://www2.blocket.se/view/2061198.htm?l=0&c=1&city=0
..om du känner att du klär i nagellack och mascara ja,, för er andra är det FORD som gäller Jag har just (tyvärr) gjort mig av med min förstabil efter nästan 7 år i trogen tjänst. En HELT otrolig pjäs ska ni veta.

4x4, 7.3 liters diesel V8 med V R I D M O M E N T från International. bit i det ni!
 

Bifogat

  • forden.jpg
    forden.jpg
    59.8 KB · Visningar: 168
Tack för svaren!
Skåp eller flak har mindre betydelse, driftsäkerheten och priset är viktigast, den ska agera andrabil och därför är en pickis aktuell. Det går inte ha en billigare bil. Låg skatt och låg förbrukning.
Men det ska oxå funka att åka 50mil om det skulle behövas, skodan är ganska trång i kupén tycker jag, därför kanske en combo eller kangoo vore ett bättre val, men jag tror skodan funkar bättre/längre. Men det kanske är mina förutfattade meningar som tror....
 
Teo skrev:
..om du känner att du klär i nagellack och mascara ja,, för er andra är det FORD som gäller Jag har just (tyvärr) gjort mig av med min förstabil efter nästan 7 år i trogen tjänst. En HELT otrolig pjäs ska ni veta.

4x4, 7.3 liters diesel V8 med V R I D M O M E N T från International. bit i det ni!
Inget fel på den heller måste jag säga :tummenupp
 
Bimotakungen skrev:
billig skatt och försäkring + att den e körkortsvänlig i fartresurserna....
dock ej populärt av alla med solfilm tom på vindrutan....
Kan iaf rekomendera en sån bil,har även haft ett par skoda pickuper men ta en caddy istället.... samma kaross men stor skillnad på detaljerna
så här trevlig vart den efter ett tag i verkstaden....

Intressant, jag trodde att det bara var emblemen och ratten som skiljde dom åt, kan du specicera lite mer vad som skiljer? Det är väl samma snurra ändå?
 
Varför inte en sån här=Blazer 99:a 80k



Åk ner till tyskland och hämta. Sen om nått år när du tröttnat på bilen säljer du den för 140000:-. Då får du igen pengarna du lagt på bensin och släpvagn :tomten .
 
Teo skrev:
..om du känner att du klär i nagellack och mascara ja,, för er andra är det FORD som gäller Jag har just (tyvärr) gjort mig av med min förstabil efter nästan 7 år i trogen tjänst. En HELT otrolig pjäs ska ni veta.

4x4, 7.3 liters diesel V8 med V R I D M O M E N T från International. bit i det ni!

Trodde det satt en Cummins-diesel i dem :va

Köp ingen Skoda-diesel, dieslar utan turbo blir outhärdliga att köra, det finns inget slöare. Vågar inte tänka på vad som händer med lite last :brinnerup
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Trodde det satt en Cummins-diesel i dem :va

Köp ingen Skoda-diesel, dieslar utan turbo blir outhärdliga att köra, det finns inget slöare. Vågar inte tänka på vad som händer med lite last :brinnerup
hehe.. Rätt.. Diesel utan turbo är rätt tåkiga. har kört både motarden och R-hojen på en sådan... toppar väll en 140 med lite medvind och hem längtan..

Finns rätt många fiat skåpbilar med 2,8tdi motorn till bra pris nu.
 
Klart som fan du ska ha en Master! :tummenupp
master.jpg
 
jag har en hilux, skön att åka långt i, men lite hög att lasta på.
Ska sälja den och köpa en Cheva van tror jag.
 

Bifogat

  • 140_4023.jpg
    140_4023.jpg
    77.4 KB · Visningar: 184
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top