Diesel jävla fläck!!!

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
J*vla vad nära jag var att vurpa i dag. :(

Efter en underbar 20mila tur med Helsingborg grabbarna skulle jag och Otee bara avsluta med att köra hem via stan.
Vi glider lungt och stilla (ca 40km/h) svänger in på Landskornavägen vid HD, och VUPPS så försvinner baken på min hoj!!! :eek:
Och jag körde med bara en hand för det kliade så otroligt på näsan att jag var tvungen att klia.
(Brände snoken rätt ordentligt på Knutstorp... :) )

HUR j*vla spännande var nu det att få motardsladd med en hand??? :skrämd :eek:
Nu har jag ju skrapmärken på FELSIDA på stöveln oxå(insidan)... :mad:

Får väll betrakta mig som lyckosam som inte trillade på dieselfläcken. :)
Tur att tillbud inte alltid kostar en massa pengar. :tummenupp

Kan tillägga att jag hämtade ut Bullen 4 timmar tidigare efter en månad på verkstad... :rolleyes:

:hej

PS: det kan ha varit olja oxå, jag kunde inte stanna för att titta pga all trafik... DS.

Varför skulle du stannat o glott på det?

Köra hoj e farligt.

750RR

maverick_750rr skrev:
Varför skulle du stannat o glott på det?

Köra hoj e farligt.

750RR

Man vill ju veta VARFÖR hojen beter sig helt annorlunda än vad den brukar. :fakta

Att leva är farligt. Man kan ju dö... ;)

Tjohoo! Jag höll också på att flyga åt helvette idag! :D Kom på en motorvägspåfart på 4:an på mellanvarv, gasade fullt och bakhjulet flyyyger ut och jag gör en lång fin BRED oförberedd sladd! Trodde ja skulle vurpa men jag grejade det! :) Testade gasa på rakt fram när jag rätat upp igen och det spinner på fint igen på 4:an med bara gas på helt torr asfalt, det är väldans ovanligt med en 125:a! :D :p Tror den spottade ut lite kylvatten på bakhjulet...Glykol är väl halt eller?

du hittade dom gömda hk i kylaren alltid bra o ha....nu kan du styla ännu mer....spinna i fart på 4:an.....hehe :fakta

Cyanid skrev:
du hittade dom gömda hk i kylaren alltid bra o ha....nu kan du styla ännu mer....spinna i fart på 4:an.....hehe :fakta
Haha ja! :D De va faktiskt KUL! Ska nog fixa en liten glykolbehållare över bakhjulet så man kan skvätta lite ibland :D :p

annars armefett på bakhjulet lite bara litet lager så kan du göra allt din kompisar har drömmt om....allt som glider é bra...stå o börnar på lågvarv på 2-3:an en gudaktigt :bow

komm ihåg när man hade moppen o det var såna kalla vårdagar så syntes inte det frusna vattnet som var så tunnt över allt.....många fina men ack så oförberedda ställ man fick....drog omkull ett antal gånger också.....' :notme

//Dziobek

Körde förbi stället i går och kollade.

Det var troligen glykol/vatten-pöl precis där jag svängde.
Två bilar hde krockat där tidigare.
(ingen oljefläck så det borde varigt kylarvatten)

Fan, borde de inte fixa sådant när de bogserar bort bilarna. Hade jag håll lagliga 70 där hade jag vurpat. Nu gled och väntade på Otee så jag höll bara 40. Och j*vla tur det...

Mysteriet (för mig) är löst ialla fall. :)

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back