Dial-a-jet optimal bestyckning jämt?

Jorå visst funkar det bra och jag rekomenderar varmt detta till alla masiner det funkar lika bra som beskrivet. M.E.N jag kör hellre med vanligt Powerjet som ärtotalt ställbart med nål! Blander visserligen inte in luft men jag märker då inte någon skillnad mellen dualjet och powerjet förutom att power jet kostar endast 29 doll på ebay och är lättare att stäölla in. sedan jag började åka med powerjet så finns inget annat:tummenupp
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Yama...m14QQhashZitem160294647137QQitemZ160294647137

Last edited:
Ja det verkar ju vara samma sak. Men varför verkar detta vara så vanligt inom ATV, men inte motorcyklar?

Spontant så är väl sånna där grejer inte optimal nånstans?

Det låter ju bra, men frågan är ju om det funkar ordentligt.

Funkar stenbra!! ex Normalt kör jag 160" i högfartmunstycke. Med powerjet sätter jag i 140" och lägger sedan på lämpligt genom att snabbt och enkelt skruva på P-J .På så sätt är det enkelt att ställa om effektbehovet beroende på bana,,bara att lägga på lite fetare för trånga banor där man vill ha bättre lågvarvsregister. man får helt klart mer pullver också dubbla sprutbilder är bättre,, man får något bättre svar på gasen dessutom hellst på gasare utan axpump som jag kör med,,Powerjetten börjar märkas av redan innan halv gas. Kör man turbo är det ju helt perfekt bara att skruva på lite mer soppa och höja trycket. varför det förekommer mer på atw?? mycket märkligt??? men i usa är detta allment mer vanligt,, Sitter orginal på lectrons gasare uppimot 3st powerjetts körs ibland på en gasare,, då placerad på olika höjder.

Bifogat

• xr 650 turbo bollsta 189.jpg
    xr 650 turbo bollsta 189.jpg
    117.6 KB · Visningar: 116
Last edited:

Anledningen till att det är mer utbrett inom ATV är att de är kåta på metanolkonvertering och då klarar befintliga nålar oftast inte av att leverera sås i tillräckliga mängder.

I en vanlig standardförgasare på en lagom modifierad cykel hade jag satsat på att trimma in bestyckningen med befintliga medel istället....

Det var som fan, har "Dala-jätten" kommit tillbaka. Det var typ 80-talets dyno-jet trimning för dom som inte hade råd med Mikuni VM29-33 smoothbore alt Keihen CR serie. Men eftersom det inte fanns tillgång till rullande landsvägsbänkar förr så var det en jävla tyckande och påståenden som inte gick att verifiera hur bra dom egentligen var. Satserna rekomenderades ofta till dom som köpte 4-1 system å skruvade på och för att slippa bestycka om i föggarna.
Jag har ett sprillans nytt ligger till Honda-sexan som kuriosa :-)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D