Diagnoskoder Yamaha R1 2008

robbanr1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
r1
hej grabbar och tjejer, har en ren teknikfråga

Jag har köpt en ny (nåja, 60 mil har den gått) Yamaha R1 2008 från USA som jag ska ha som ren banåkarcykel. I instrumentklustret kan man få fram diagnoskoder genom vissa knapptryckningar, och detta vet jag då jag gjort det, det jag behöver hjälp med är att ställa om fahrenheit till celsius och ja, jag vet att 212 grader F är 100 grader C, men jag vill ha det i celsius i displayen och detta ska gå att fixa, men jag vet inte hur exakt, eller mera specifikt vilken kod i diagnosverktyget jag ska kolla efter.

Är det nån av er här som VET hur jag ska göra för att ändra detta? Och vilken kod det är.

Stort tack på förhand.

/Robban

Det var som f-n, har du kollat i servicemanualen om det står något där?
tror inte att Yamaha tillverkar flera varianter av instrumenten, så det måste gå att ändra på något sätt

Det var som f-n, har du kollat i servicemanualen om det står något där?
tror inte att Yamaha tillverkar flera varianter av instrumenten, så det måste gå att ändra på något sätt

Ja, jag är övertygad att de tillverkar en enda typ av instrumentkluster, finns ju liksom ingen anledning till annat då det är digitalt ändå. Och jag vet hur man får fram koderna ändå, vet bara inte vilken som styr det jag vill ändra.

Kom ni till klarhet ang. hur man ändrar från Celsius till Farenheit?

Det verkar vara många importhojar med F istället för C, vilket är oroväckande då det kanske inte går att ändra?

//K

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard