Diablo Strada, billigt var?

• Thread starter Thread starter Lucus
  • Start date Start date

Lucus

Guest
Har Pirelli Diablo Corsa på hojen och bakdäcket har gått åt onormalt fort, funderar på Diablo Strada istället.
Beställde Diablo Corsa via dackonline.se tidigare, men hittar inte Diablo Strada i deras sortiment. Undrar om det finns något annat ställe som har Diablo Strada till bra priser?

Vika andra däck finns det att välja mellan som är likvärdiga med Diablo Strada?

Last edited:
Lukas skrev:
2115472 Har Pirelli Diablo Corsa på hojen och bakdäcket har gått åt onormalt fort, funderar på Diablo Strada istället.
Beställde Diablo Corsa via dackonline.se tidigare, men hittar inte Diablo Strada i deras sortiment. Undrar om det finns något annat ställe som har Diablo Strada till bra priser?

Vika andra däck finns det att välja mellan som är likvärdiga med Diablo Strada?
Finns massor med trådar som talar om var folk köper däck, men nånting likvärdigt Diablo Strada bör vara Metzeler Z6 eller Michelin Pilot Road bl.a.

Vanliga Diablo funkar bra åxå, nästan samma livslängd som Strada (beroende på körstil).

Yepp, där finns dom.

Kör annars på vanliga Diablo däcket (dvs inte Strada och inte Corsa) mitt emellan, supernöjd med mina och du lär få duktig livslängd fast med bra grepp.
Är inne på min andra uppsättning nu.

Savage skrev:
2115571 Pirelli Diabo Strada finns på mcdackonline, jag beställde härom dagen.

Nu har jag letat och letat på mcdackonline och hittar fortfarande inga Pirelli Diablo Strada.

Söker på 190/50 ZR/17
Hastighetsindex...270km/h
och väljer erbjudandet visar...och där finns inga Strada
Har försökt söka på andra sätt och det fungerar heller inte, att ringa dem går ju inte heller.

Hur lyckades du beställa Strada från mcdackonline???

Lukas skrev:
2115650 Nu har jag letat och letat på mcdackonline och hittar fortfarande inga Pirelli Diablo Strada.
Inte alls säkert Strada finns i den dimensionen. Vanliga Diablo finns däremot liksom Metzeler Roadtec Z6 som är en personlig favorit när det gäller däck som håller lite längre.

190/50-17 sökte jag på...

Last edited:
Ok hittade Strada 180/55 på mcdackonline genom att söka på Honda cbr 1100 Blackbird, men vill inte ha så smalt bakdäck.

Lukas skrev:
2115650 Nu har jag letat och letat på mcdackonline och hittar fortfarande inga Pirelli Diablo Strada.

Söker på 190/50 ZR/17
Hastighetsindex...270km/h
och väljer erbjudandet visar...och där finns inga Strada
Har försökt söka på andra sätt och det fungerar heller inte, att ringa dem går ju inte heller.

Hur lyckades du beställa Strada från mcdackonline???

Jag beställde en annan dimension, visste inte att du skulle ha 190, så då kan det nog stämma.

Jippi !!! :hoppa Det finns strada i 190/50 ZR 17 TL 73W…..på mynetmoto.com för 1333 SEK.

Fast skulle hellre beställt från gamla utprövade mcdackonline.

Last edited:
HanneZ skrev:
2115814 På tal om inget, vad är det för skillnad på Macadam 100X och Pilot Road?

I stort är Road ersättare till Mac100 som i sin tur bara är en vidareutveckling av Mac90. 100 har inte tillverkats på 2 år. Förutom mönstret tror jag det är silica-inblandningen i Road, men 100 är bara en vidareutveckling av 90. Jag har kört på alla tre och skall väl snart lägga på Road nr 3 bak. Bäst grepp av dessa tre enligt min bedömning är Road.

Anders R skrev:
2116111 I stort är Road ersättare till Mac100 som i sin tur bara är en vidareutveckling av Mac90. 100 har inte tillverkats på 2 år. Förutom mönstret tror jag det är silica-inblandningen i Road, men 100 är bara en vidareutveckling av 90. Jag har kört på alla tre och skall väl snart lägga på Road nr 3 bak. Bäst grepp av dessa tre enligt min bedömning är Road.
Ok, så om man köper ett Macadam så får man ett 2 år gammalt däck asså?

HanneZ skrev:
2116270 Ok, så om man köper ett Macadam så får man ett 2 år gammalt däck asså?

Troligtsvis. Det skall stå tillverkningsår och vecka även på hojdäck enligt samma princip som på bildäck. 1 siffra för år och två för vecka dvs en treställig sifferkombination. I vilken ordning har jag glömt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg