devil halvsystem låter knappt nått!!

Stefan.L

Snabb rakt fram
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
Empty
tjena alla mekar kungar!

Köpte ett Devil highpipe system till min 954:a men blev lite besviken då de knappt låter nåt alls :mad:

finns de nått enkelt knep man kan göra för att få de att låta lite mer?

nu e de bara märkbar skillnad när man gasar ordenkligt!! vid tomgång samt normalt körande så e de typ som orginalet!!

//S

Ibland sitter det en insats i som man får skruva ut. Så var det på mina LeoVince :)

hmm jag hade Devil highpipe kolfiber till min R1:an och det lät dovt och mysigt. det måste vara nån slags insats sitter ivägen som Pizzabagarn skrev.

det tar några 100 mil innan det kommer igång, mitt Akra evo II låter hur lite som helst nu när det är nytt, men vet av erfarenhet att det brukar inte vara tyst så länge :D

Ibland sitter det en insats i som man får skruva ut. Så var det på mina LeoVince :)

de sitter ingen insats i om man inte måste borra bort popnitarna för att se den... för så långt jag ser så e de bara ett ja hur ska man förklara "rör med massa hål" :) ni förstår nog :)

Kan du se igenom hela ljuddämparen?

EDIT: Dum fråga egentligen... :gnissla Du har antagligen köpt en EC-godkänd ljuddämpare...

Last edited:
hehe nej jag kan inte se igenom hela men lyser jag ner ser jag typ 20 cm och dit sitter de ingen insats

Last edited:
Jag håller med Nalken om att min förra R1 med Devil High pip lät underbart.
Ge den en liten tid så kommer den igång bättre. Annars får du banta bort lite inuti.

plockade bort de nu och de sitter ingen insats i !!!

hur bantar man de lite då?

e de bara borra bort popnitarna och så sitter dämpningen innanför där eller?

hade en kompis som hade sånt här på sin R1:a och de lät helt guddomligt jämfört med min symaskin:tungan

Kanske bara låter bra på en R1 ?
Om jag vore dig skulle jag låte köra in systemet en stund.
Har du kört med rörer länge, för du hade köpte nyss, eller?

de sitter ingen insats i om man inte måste borra bort popnitarna för att se den... för så långt jag ser så e de bara ett ja hur ska man förklara "rör med massa hål" :) ni förstår nog :)

De insatser jag pratar om kan man inte missa så därför har du antagligen inga

Läs vad Bollox skrivit! Troligtvis har du köpt en EC-godkänd ljuddämpare, annars borde du sett igenom ljuddämparen.
Hoppas du blir nöjd i slutändan.

Skulle vara glad om jag var du. Blev tvungen att köpa DB-killer för 500kr till mitt devil helsystem för att våga ha det på bana.

men går de att plocka bort en del av dämpningen i och i så fall e de bara att borra bort popnitarna eller måste man göra mer saker?

Skulle jag råka ut för liknande problem, skulle jag försöka byta bort burken med någon som tröttnat på sin som väsnas, istället för att slakta en annars felfri ljuddämpare.

Mina Akrapovic var också godkända.. tills jag hittade skruvarna till db-dödarna.. Jag sket nästa på mig och är nu hatad av mina grannar!

Vad jag menar är, kolla noga i båda ändar osv.. Tog en stund innan jag klurade ut att det verkligen satt "glädjedödare" i mina slipon..
Och börja för tusan inte såga i prylarna, sälj och köp nytt om du inte är nöjd..

Lycka till.. :tummenupp

Mina Akrapovic var också godkända.. tills jag hittade skruvarna till db-dödarna.. Jag sket nästa på mig och är nu hatad av mina grannar!

Vad jag menar är, kolla noga i båda ändar osv.. Tog en stund innan jag klurade ut att det verkligen satt "glädjedödare" i mina slipon..
Och börja för tusan inte såga i prylarna, sälj och köp nytt om du inte är nöjd..

Lycka till.. :tummenupp

Jag tycker att du ska kapa... det är något fel om ljudämparen är längre än 25cm... då är det bara storföretagen som har byggt dem större för att kunna ta mer betalt för dom!!
Våga kapa!:yoparty

(Läses med ironi, dock snyggt med kort dämpare! Check the garage :D )

men man måste alltså kapa för att få lite skönare ljud de går inte som på mina gamla crossar att plocka ur lite som då va typ "dämpull" ur den?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg