Detta tugg om fjädring/effekt

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Visst är det kul när man med en FZ-6S med lätthet kan köra om och förbi en del självutnämnda racingförare. Det ska vara top-of- the line på motor med bänkning och AFR, alt Power Commander, samt på fjädringsskomponenter.
Snubbarna kör inte ens på klubbnivå men lägger ner jobb på att tuna sina cyklar och att kättra runt som apor på dem när man själv kan sitta upprätt och inte ens behöver flytta skjärten.

Vad jag vill säga är att, ibland blir man förvånad. Visst gör TV intryck på människor.

Det finns ju folk som håller på med tex modelljärnvägar. Där är det också viktigt att allt ser rätt ut. Endel folk kammar sig tom innan dom går till jobbet. Det är ju inte heller nödvändigt. Det är bara vanlig fåfänga.

somliga kanske siktar längre och vill ha en bra teknik från grunden...

en mkt bra liknelse med golfen om jag får säga det själv. håller på att öva in ny sving. finlir som förhoppningsvis gör skillnad i framtiden. men inte fan slår jag längre NU för det. men jäklar va roligt det är när det börjar sitta. det känns i hela kroppen både självförtroendemässigt och fysiskt. det känns avslappnat och harmoniskt på nåt sätt.

men självklart finns det nog många som åker runt och tänker att fan va ball jag är när jag ser ut som rossi och hänger ut röven flera meter:banana

Varför ens bry sig om vad andra gör med sina pengar?

Svenska avundsjukan som tittar fram?

Nja, jag tror snarare att syftet med tråden är att framhäva vilken utomjordiskt talangfull förare trådskaparen är.

Förmodligen har han lyckats köra om någon på en sporthoj.
Frågan är om den omkörde visste om att det var tävling?

Citat:
Inskickat av Coppertail Läs Inlägg
Nja, jag tror snarare att syftet med tråden är att framhäva vilken utomjordiskt talangfull förare trådskaparen är.

Förmodligen har han lyckats köra om någon på en sporthoj.
Frågan är om den omkörde visste om att det var tävling?

_______
haha...men visst kan det finnas en poäng i det han säger
och dom kanske får fler cheyer:tuttar med sånna move's.

Last edited:
Whatever floats your boat! Alla tillfredställer vi våra behov på olika sätt, och så länge det inte skadar nån annan så vad spelar det för roll? Den personen kanske lägger mer värde på tekniksidan och får sina största kickar därifrån. Angående körteknik, alla kör ju inte som gudar, men vi försöker väl alla göra rätt i alla fall, bäst vi kan efter förmåga. Mer ärligt vore väl att tala om för personen att han kanske skall ta en kurs eller nåt och lära sig köra rätt, i stället för att gaffla om det här där det inte gör nån mer nytta för något mer än trådskaparens ego.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back