Detta ser inte bra ut.

philsson skrev:
Det var en kille för inte alls längesen som gick ur HA. Som följd så togg dom bort hans tatuering med en vinkelslip. Jag vill inte föreställa mig hur det känns eller ser ut efteråt. Gör man sånt är man inte bara kriminell utan också känslokall.

Vad jag hört så försörjer sig många HA:are på att köpa upp andras lån. Det ska tydligen vara deras största inkomstkälla. (hört av en halvt insider).

Hehe.
Det där med vinkelslipen har man ju hört att "nyss inträffat" ända sen man var i 10-årsåldern. Vet inte om man ska tro på allt man hör.

Var det inte ett program om det på TV? - De tog bort tatueringen med vinkelslip och sen dödade dom honom.

Vet inte om jag blandat i hop det med ett annat fall - Tror det var så att polisen hade avlyssning och dold videokamera i lokalen.
Killen blev aldrig funnen.

ok då. :rolleyes: får väl inte tro på allt jag hör men det man hört från bekanta tror man på i alla fall. Det dom varit med om.

"känner" en MC åkare som har rört sig en del i dom kriminella kretsarna, just dessa då men inte varit medlem i HA däremot.

En lustig grej jag hört angående deras service med att hjälpa till med att driva in skulder är att de inte ger sig på zigenare (eller "romer" som det politiskt korrekta namnet lyder)...

Nån som vet vad inträdeskravet är för att en mc-klubb ska få bli fullvärdig HA-klubb? - de är ju prospekts ett tag vet jag...

UltraMarine skrev:
En lustig grej jag hört angående deras service med att hjälpa till med att driva in skulder är att de inte ger sig på zigenare (eller "romer" som det politiskt korrekta namnet lyder)...

Nån som vet vad inträdeskravet är för att en mc-klubb ska få bli fullvärdig HA-klubb? - de är ju prospekts ett tag vet jag...
Förstår att dom inte ger sig på zigenare. Min lärare berättade om en kille som blåst en ziggis vid ett bilköp. Det var det sista han gjorde.

KalleNorton skrev:
Förstår att dom inte ger sig på zigenare. Min lärare berättade om en kille som blåst en ziggis vid ett bilköp. Det var det sista han gjorde.

Jag måste ju helt klart vara tuffast i gänget här, jag körde in min åttitals Suzuki på en HD träff i sommras, sen gick jag omkring och glänste i mitt goretex ställ där inne (goretex verkar hatat av alla mc åkare utom touring-gubbar och crossfolk) tills jag hade hittat dom jag sökte...

Polarna som också körde japanhoj stannade utanför???

Det var ju fan ett trevligt gäng.

NO_FEAR skrev:
Hehe.
Det där med vinkelslipen har man ju hört att "nyss inträffat" ända sen man var i 10-årsåldern. Vet inte om man ska tro på allt man hör.

Det var en färgbild på det i Aftonbladet...inte så klyftigt. Det var några somrar sen förvisso. 2001 kanske? Kommer ihåg när jag läste artikeln för jag är lite fjollig när det gäller blod och skit och jag blev bra illamående av den bilden...

Det sista MC-gäng som Bandidos och HA vill ha är uppmärksamhet från media.
Att de är ett gäng goa grabbar som gillar att köra och mecka hoj är precis vad de vill att folk ska tro.

De personer jag känner till sedan tidigare och som har blivit medlemmar i HA eller Bandidos här i Stockholmstrakten är inte guds bästa barn precis :rolleyes:

det är en del hojar i mitt garage, så en gång i somras när jag skulle ut och åka var det en av de andra som skulle ut oxå. Han är riktigt trevlig och frågade om jag ville med på en liten runda/träff han skulle på... visst hängde jag på! (skulle anat oråd när han har en moddad-chopper..)
Så helt plötsligt var jag ute och körde kortege med HD snubbarna...i mitt neonfärgade Spidi raceställ med puckel o filade puckar...var lite svårt att dra sig ur när man väl var där... Men det var lite kyligt bemötande, ingen annan pratade med mig förutom han jag kände :hihi

Men annars är det rätt trevliga grabbar! Det finns mycket kriminalitet överallt i samhället, men till skillnad mot andra så har HA&Co sk "hederskodex" som de följer. Jag är mycket mer rädd för alla de som bara är ute och spöar/vandaliserar för att ha något att göra...

NO_FEAR skrev:
De flesta av dessa knuttar är "bara" vanligt folk som råkar tycka om den sortens motorcyklar.

När ett mc-gäng i trakten där jag tidigare bodde skulle anslutas till HA så gjorde lokaltidningen en koll på medlemmarna. En stor majoritet var dömda brottslingar som saknade både mc och körkort.

sandstream skrev:
Det sista MC-gäng som Bandidos och HA vill ha är uppmärksamhet från media.
Att de är ett gäng goa grabbar som gillar att köra och mecka hoj är precis vad de vill att folk ska tro.

De personer jag känner till sedan tidigare och som har blivit medlemmar i HA eller Bandidos här i Stockholmstrakten är inte guds bästa barn precis :rolleyes:

Oftast är det inte HA eller bandidos som gör allt olaglit sanarare tvärt om. Finns massa gäng som jobbar under dom. Jag känner till ett till bandidos och ett till ha. Och dom som är med bandidos är indrivare till bandidos. Så jag tror det är rätt lungt folk till det stora hela i dom gäng som syns ute.

Hehe en tjejkompis som är lite het i trafiken (skriker och tutar mycket) pekade finger åt en kille på hoj som bar sig illa åt. Han vände då, körde ikapp och om, visade sin ryggtavla (H-A) och la sig bakom henne.
Han följde efter henne hela vägen hem, dåligt skraj hon va efter det.

Jag hade varit kolugn... :rolleyes:

Bara jag som funderade på vart fan vägen är påväg??? kolla på trafiken från andra sidan korsningen... ??

Har blivit presenterad och skakat hand med HAs överhuvud (president??), nån som vill ta på mig nu?? :D

tjockisbulle skrev:
Hehe en tjejkompis som är lite het i trafiken (skriker och tutar mycket) pekade finger åt en kille på hoj som bar sig illa åt. Han vände då, körde ikapp och om, visade sin ryggtavla (H-A) och la sig bakom henne.

Inte så smart att köra hem då, jag hade kört till en polisstation. :)

tjockisbulle skrev:

hehe - det blev väl hennes kille som fick ta hand om problemet...

Känner flera tjejjer som kör så det första man gör, när man sätter sig som passagerare, är att spänna fast sig... kan tänka mig att det är samma känsla som att landa med ett flygplan på ett hangarfartyg: Skräck - däcksskrik - sen hänger man i bältet...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back