Detta ser inte bra ut.

philsson skrev:
dom är grymt respektinjagande. :cdevil
Har själv kört om en rad på 5 HA. fick nästan hjärtatack när jag nästan var färdig med omkörningen och såg att det var HA killar. man har inte så mycket puder att fly med på en 125a. :hihi
Vad skulle dom göra då? Skjuta dig bara för att dom blev omkörda?

hållundan skrev:
Vad skulle dom göra då? Skjuta dig bara för att dom blev omkörda?
jepp, nakcskåt DIREKCT!

nej, men eftersom dom inte är kända för att vara världens trevligaste personer, så blir man ju lite rädd...

För ett antal år sedan, kom jag körande med min bil mitt inne i Lerums centrum (strax utanför Göteborg).
Då ställer sig en snubbe mitt i gatan och stoppar mig. Han frågar om jag kan köra honom och tre till ut till Olofstorp (ca 2 mil) för 200 kr. Javisst sa jag och tänkte, lättförtjänta pengar.
På deras skinnvästar stod de "Gamlestans mc". Hö hö töntigt, tänkte jag.
Medans jag kör ut till Olofstorp kom jag att tänka på att där ute finns de ju en klubbstuga för någon värsting-mcklubb, och allt eftersom dom pratade om den ena kriminella handlingen efter den andra, som dom och deras gelikar varit med om, så började de klarna för mig. De var dit vi var på väg.
Shit!!! Jag åker dit, släpper av dom, sen drar jag all världens väg där ifrån, tänkte jag.
Dom skojade och höll på där. Var rätt roliga faktiskt, men jag ville ändå bara bli av med dom. Till slut kom vi fram, då hoppar dom tre där bak ut, och han där fram säger
-Ja ja, 100 spänn sa vi va?
-He he, javisst de blir la bra, sa jag.
-Nä, he he jag skoja bara med dig, här har du 200, ha en bra kväll.
Så stängde han dörren, och jag hade så jävla bråttom där ifrån, så jag trodde jag skulle bajsa ner mig.

Edit 1: "Gamlestans MC" blev ca ett år senare "H-A GBG".
Edit 2: Dom va hela tiden trevliga, och skämtade och så.
Edit 3: Har senare sett dom vid flera tillfällen runt Olofstorp och Gbg.

En annan gång, var när jag var liten, och vi bilade ner till italien. Så stannade vi och åt på en vägkrog utmed autobahn.
När vi va på väg ut till bilen efter vi hade ätit, möter vi ett gäng på 5-6st
H-A-killar.
Varav en, har en typ pilothjälm med spegelvisir på sig.
Då ska min pappa skoja till de lite (han e sån) och börjar spegla sig i killen visir, och rättar till frisyren och så.
Jag tänker att nu dödar dom min pappa.
Men istället börjar killen med pilothjälmen asgarva, och tyckte att pappa var en jävla kul filur.

ec2bme skrev:
En annan gång, var när jag var liten, och vi bilade ner till italien. Så stannade vi och åt på en vägkrog utmed autobahn.
När vi va på väg ut till bilen efter vi hade ätit, möter vi ett gäng på 5-6st
H-A-killar.
Varav en, har en typ pilothjälm med spegelvisir på sig.
Då ska min pappa skoja till de lite (han e sån) och börjar spegla sig i killen visir, och rättar till frisyren och så.
Jag tänker att nu dödar dom min pappa.
Men istället börjar killen med pilothjälmen asgarva, och tyckte att pappa var en jävla kul filur.
Haha!.. du verkar ha haft rätt roliga upplevelser.. :tummenupp men man är allt rätt spänd när det är nåt sånt.

En jag känner någorlunda berättade för mig att han hade köpt en Van från några HA killar. han hade nämt att han inte hade pengar just för tillfället och att dom kunde vänta lite med affären.
Dom sa de till han att han kunde ta bilen sålänge och betala senare. Han frågade om dom inte ville ha någon säkerhet på pengarna.. då sa dom att det är lungt.. vi får våra pengar.
Då får man sig en tankeställare.

philsson skrev:
En jag känner någorlunda berättade för mig att han hade köpt en Van från några HA killar. han hade nämt att han inte hade pengar just för tillfället och att dom kunde vänta lite med affären.
Dom sa de till han att han kunde ta bilen sålänge och betala senare. Han frågade om dom inte ville ha någon säkerhet på pengarna.. då sa dom att det är lungt.. vi får våra pengar.
He he he. :lol
Så sant som de sagt.
Försöker man blåsa dom killarna så e de nåt fel som inte e riktigt rätt. :kocko

I somras kommer jag mellan filerna o ställer mig först vid rödljuset med XTn, där står även en HA-moppe lite till höger om mig.
Jag kör upp brevid o hetsgasar lite för att varna att snart gäller det.
När det blir grönt tar jag starten men runt 80 nånstans kommer Ha-snubben med ett bröl, sen ger han mig tummen upp o ett leende snuddar det hårda ansiktet.

philsson skrev:
Är jag den enda som inte har fattat vad som har hänt. :3freak

Föresten, vi åkte i bilen med familjen så kom vi in på vägen så vi delade klungan mitt i tu. då körde de upp en kille gämsides och titta lite skumt på pappa. körde vidare och la sig framför och gjorde en kraftig inbromsning. så att alla andra HDs kunde komma ifatt. vi vågade inte göra nåt. :rolleyes:

Man bryter inte en korteg(stavning) :kocko

Detta är ju rent ut sagt löjligt. Vad tror folk egentligen?
Skulle HA eller för den delen Bandidos göra någon illa eller så bara pga att man råkat tränga sig in i deras kortege?

Inget utav de där gängen tror jag är ute efter att jävlas med någon, MEN jävlas du med dom eller deras anhöriga eller någon som betalar dom bra så jävlas dom tillbaka. Garanterat. :näsblod

Men för den delen ska man inte gå o va rädd för dom.

De flesta av dessa knuttar är "bara" vanligt folk som råkar tycka om den sortens motorcyklar.

NO_FEAR skrev:
Skulle HA eller för den delen Bandidos göra någon illa eller så bara pga att man råkat tränga sig in i deras kortege?

Inget utav de där gängen tror jag är ute efter att jävlas med någon, MEN jävlas du med dom eller deras anhöriga eller någon som betalar dom bra så jävlas dom tillbaka. Garanterat. :näsblod

De flesta av dessa knuttar är "bara" vanligt folk som råkar tycka om den sortens motorcyklar.

Du har säkert rätt i det du säger men med tanke på allt negativt man hört och läst om dessa MC-gäng är det inte konstigt om man är rädd/har respekt för dom.

ehh billsten såg ju bara en god möjlighet att klämma några ligister...
Helt oskyldigt.. :)

pidda skrev:
Du har säkert rätt i det du säger men med tanke på allt negativt man hört och läst om dessa MC-gäng är det inte konstigt om man är rädd/har respekt för dom.

Mycket av det man hört har förmodligen spätts på utav gängen själva för att vinna "respekt" hos folk.
Jag menar vem vill ge sig på ett mc-gäng som "krigar" mot ett annat mc-gäng och använder i detta krig granatgevär eller bazooka eller vad man nu kallar det.

Men å andra sidan. Vad säger att mc-gäng #1 inte ringde in till mc-gäng #2 och samtalet löd något i stil med:

- Tja xxxxx här. Vi tänkte att vi skulle dra media till oss lite så det vora kanske bäst om ni gick ut en kvart eller så medans vi larmar iväg en raket bortåt erat klubbställe. Hör av mig igen när vi e klara. Ok?

- Javisst, bara vi får skjuta tillbaka med något kul sen. Vi vill ju också ha respekt. =)

NO_FEAR skrev:

Jag håller med dig till viss del. Stör du inte dom, så störinte dom dig. De e helt riktigt.

Man behöver inte vara rädd för dom , men man gör nog bäst i att hålla sig lite på avstånd från dom. (skulle man råka träffa på en av dom som är idioter, så kan man hamna riktigt risigt till).

"Bara vanligt folk" vet jag inte riktigt. Hade de bara varit hojarna som var intressanta, så finns de andra klubbar, som inte sysslar med kriminalitet, som dom kunde söka sig till.

ec2bme skrev:
Jag håller med dig till viss del. Stör du inte dom, så störinte dom dig. De e helt riktigt.

Man behöver inte vara rädd för dom , men man gör nog bäst i att hålla sig lite på avstånd från dom. (skulle man råka träffa på en av dom som är idioter, så kan man hamna riktigt risigt till).

"Bara vanligt folk" vet jag inte riktigt. Hade de bara varit hojarna som var intressanta, så finns de andra klubbar, som inte sysslar med kriminalitet, som dom kunde söka sig till.

Om det bara är kriminalitet det här handlar om så undrar jag hur många som är medlemmar på sporthoj som skulle räknas in bland "de kriminella". Jag tror att det är fler än du tror. Inte för att jag själv är sån. Men kriminaliteten finns överallt i större eller mindre skala. Att sen de killarna kanske inte döljer det lika väl är kanske en annan femma.

MEN jag kan också ha hemskt mycket fel.

Känner för övrigt folk som bott grannar med ett av de ovan nämnda gängen och det kvarterat var det väldigt lugnt i. Förstår inte varför folk inte ville åka dit och göra inbrott eller sno bilstereor. Mycket konstigt.

Det var en kille för inte alls längesen som gick ur HA. Som följd så togg dom bort hans tatuering med en vinkelslip. Jag vill inte föreställa mig hur det känns eller ser ut efteråt. Gör man sånt är man inte bara kriminell utan också känslokall.

Vad jag hört så försörjer sig många HA:are på att köpa upp andras lån. Det ska tydligen vara deras största inkomstkälla. (hört av en halvt insider).

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back