Detta kunde ha slutat illa!!

Otäckt vanligt.

För några veckor sedan var det en gubbe i sjuttioårsåldern som svängde vänster in vid Maxi stormarknad utan att blinka. Eftersom jag också skulle dit, så körde jag upp bakom honom när han parkerat och klev av. Bilen var en sprillans ny Volvo med X i början av regnumret, så jag frågade bara försynt hur det kunde komma sig att Volvo ännu inte börjat utrusta sina bilar med blinkers, när alla andra fabrikat haft blinkers i femtio år och körriktningspil innan dess.....

Av någon anledning blev gubben arg och svor åt mig. :confused: :D

Klockrent. :tummenupp

vad säger ALLA Moralkäringar då!!!! rätt eller fel:va

Det spelar ingen roll vem som har rätt eller fel. Bilar är hårda, människor är mjuka. Det är nästan alltid motorcyklisten som får böra de fysiska följderna av en kollision, oavsett vem fel det var. Kör defensivt!

Med vänlig hälsning
Teddy

Medlem i:
- Förbundet Förståndiga Farbröder
- Intresseföreningen Människor Med Självbevarelsedrift
- Sektionen Homosapiens Fortlevand
- Samfundet Lär Klokt Och Lev Som Du Lär
- Lobbyn Tänk Längre Än Näsan
- Klubben Gilla Ansvar

När det händer så händer det så fort.. HUR MÅNGA AV ER VAR INTE TVUGNA ATT SE FILMEN TVÅ GÅNGER? första gången jag såg den hann JAG inte se vad som hände.. Visst var det en klantig grej men det skulle lika gärna kunna varit jag som gjorde det. BTW så är det ett mc gäng han försöker "impa"på:yoparty

Det var nästan exakt sådär jag smällde i somras.
Dock vart detta Mitt på torget o bilen gjorde en u-sväng, utan att blinka från trotoarkanten.

Istället för att missa bilen så klippte jag motorhuven o bröt lårbenet på 3 ställen.
Dock gick det bara i ca 40-50.

Undra vad som hade hänt om du träffat bilen där :|
Inte kul iaf.

Blinkers eller ej, det är väl helt omöjligt att missa att den bilen tänker svänga eller åtminstone stanna, vilket borde göra att man saktar ner?

Aldrig att man kör om en bil som har ens har möjligheten att svänga vänster på vänster sida..

Tur att du inte krockade ordentligt i allafall! :tummenupp

Blinkers eller ej, det är väl helt omöjligt att missa att den bilen tänker svänga eller åtminstone stanna, vilket borde göra att man saktar ner?

Aldrig att man kör om en bil som har ens har möjligheten att svänga vänster på vänster sida..

Tur att du inte krockade ordentligt i allafall! :tummenupp

Klart han inte missade det, det vet ju alla att coola killar har full kontroll på läget. Det är ju bilens fel som bromsar, filbyter och svänger för att imponera på gruppen till höger :tummenupp

:va :va :va

Klart han inte missade det, det vet ju alla att coola killar har full kontroll på läget. Det är ju bilens fel som bromsar, filbyter och svänger för att imponera på gruppen till höger :tummenupp

Klart det är bilens fel!!! Har du sett en hojåkare som gjort fel någon gång.
Inte jag i alle fall.:arsele:tummenupp

Last edited:
Fyfan va nära

Tack och godnatt om du träffat bilen i den där farten antaligen ...

:va :va :va

Klart det är bilens fel!!! Har du sett en hojåkare som gjort fel någon gång.
Inte jag i alle fall.:arsele:tummenupp

Hur blåst får man vara? Jag förmodar att det var du som körde? Istället för att ta lärdom och inse hur verkligheten ser ut så sitter du å hävdar din rätt som en 5 åring..

\Masonit

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...