Detta kan väl inte stämma

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Enligt http://www.einszweidrei.de/ så har Yamaha R6-02 bättre prestanda på 0-100 än vad årsmodell 03-07 har:va är det olika personer som har gjort testerna eller är det så??

0-100km/h
R6 02 :2,9sek
R6 03-05:3,1sek
R6 06:3,3sek

detta kan väl inte stämma

om de stämmer så säger jag YES FUGGE ÄGER!! :hihi

kan ju vara olika drevat mellan fugge å insprut

Kan väl ha massor med utväxling etc att göra.

T.ex. spöar väl en gammal rf900 dom flesta moderna tusenkubikare på 0-100, det är väl inte direkt det som tillverkarna prioriterar...

Nån tiondel hit eller dit på ett papper är väl sak samma? :va Man får stryk av en Puch Dakota med ett proffs på iaf :hihi Jag skulle inte ge mig på ett rödljusrace mot en Rocket III tex :skrämd

Nån tiondel hit eller dit på ett papper är väl sak samma? :va Man får stryk av en Puch Dakota med ett proffs på iaf :hihi Jag skulle inte ge mig på ett rödljusrace mot en Rocket III tex :skrämd

Faktum är att Performace Bikes testade en Raket-trea mot en Fireblade-05 och bladen spöade såklart raketen från stillastående och uppe i hastighet, det som var det intressanta var att den även gav raketen smisk i segdragning på högsta växel och liknande. Japan regerar:tuttar

Hur som helst. Tiondelar hit eller dit kan betyda en mängd saker, som tex annan förare som inte grillar kopplingen lika länge, annan utväxling, max effekt och vrid vid annat varvtal, annorlunda chassie, andra däck, tyngre/lättare fälgar, annan mätutrustning och en del annat. Det känns alltså som att man inte orkar bry sig.

Faktum är att Performace Bikes testade en Raket-trea mot en Fireblade-05 och bladen spöade såklart raketen från stillastående och uppe i hastighet, det som var det intressanta var att den även gav raketen smisk i segdragning på högsta växel och liknande. Japan regerar:tuttar

Hur som helst. Tiondelar hit eller dit kan betyda en mängd saker, som tex annan förare som inte grillar kopplingen lika länge, annan utväxling, max effekt och vrid vid annat varvtal, annorlunda chassie, andra däck, tyngre/lättare fälgar, annan mätutrustning och en del annat. Det känns alltså som att man inte orkar bry sig.

det ligger lite i de du säger, men man tycker ju ändå att tillvärkarnas målsättning (en utav dom iallafall) ska va att uppföljaren ska spöa den tidigare modellen...

sidan samlar tester från olika tidningar (står vilken tidning testet kommer ifrån) så det är olika förare med mera. men känns lite fånigt o stirra sig blind på 0.3sek kanske?

Min hoj gör 100-200 lika snabbt som en R6 -06 gör 0-100 då :tungan.

Det kan inte vara så att det har kommit nya avgaskrav som sänker effekten, pga mer trögblåst katalysator mm? Så för håller det sig iallafall på Yamaha XT660, där var -04:an den med flest hk, sedan har det bara gått utför vilket i det fallet beror på ökade avgaskrav.

det ligger lite i de du säger, men man tycker ju ändå att tillvärkarnas målsättning (en utav dom iallafall) ska va att uppföljaren ska spöa den tidigare modellen...

Faktum är att jag tror Yamaha tyckte det var viktigare att den nya var snabbare runt banan än den gamla och inte prioriterade 0-100. Du kan säkert hitta andra tester där förhållandet är omvänt och lika många tester där de är lika snabba, känns väl som en bagatell i sammanhanget?

Byte av däck, testtemperatur i luft/väg, asfaltstyp samt teknik har stor betydelse för resultat här. Förutsättningar är nästan omöjligt att få exakt lika vid olika tillfällen. Tiderna säger inte mycket om inte de är mätta vid samma tillfälle med samma däck och person(er).

Det är väl lite därför man kör dragracing med gamla långa/framtunga reliker som oljekylda suzukis (och även förlänger dom), dom är startsnabba för att dom inte klättrar upp på bakan så lätt...

Däremot får man bara på ett ungefär välja spår in i böjen, ut väljer dom själva...

*/ ?>
Back