Detta byggde jag idag-tråden

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Finns ju massa "gjorde jag idag trådar" men ingen tråd där vi skryter med vad vi konstruerat.

Lasthållare i rostfritt till sommarens safari! :)

Bifogat

• Foto0088.jpg
    Foto0088.jpg
    105 KB · Visningar: 348
Hur mycket har du tänkt lasta? De främre fästena ser ut som konstruktionens svaga punkt, men blir det inte någon större vikt/påfrestning så bör det funka.

Var på loppis igår och hittade 20 st 50 cm långa alurör. Kommer bli en fin kåpställning till Martinen.
Kommer idag tillverkas ett gäng fetare brickor till soffbordet för att få det aningen mer stabilt.

Var på loppis igår och hittade 20 st 50 cm långa alurör. Kommer bli en fin kåpställning till Martinen.
Kommer idag tillverkas ett gäng fetare brickor till soffbordet för att få det aningen mer stabilt.

Det är sånt jag letar efter när jag samlar grejor till att bygga antenner.

Helt plötsligt kom en massa rullbara reklamvepor till jobbet och i dom satt det två halvmeterslånga alurör i ändarna.
Jag beställde fler reklamvepor, dom var ju ändå gratis :D

(jag hängde faktiskt upp dom också, men med träkäppar där rören hade suttit)

Inte idag, men jag har gjort den. :)

[YOUTUBE-ID]62YyCsF267I[/YOUTUBE-ID]

Eftersom jag inte äger någon hoj just nu så får man pilla med annat.

Flyttade in i en ny lägenhet och den är utrustad med en "fransk balkong", dvs 2 dörrar man kan öppna och sen är det ett räcke precis utanför dörrarna.

Snickrade ihop ett bar-bord till mig själv, tillverkades av ett par rostfria stålrör och en ek-skiva. Monteras och tas lätt bort på några sekunder.

2hdo9vk.jpg

Flyttade in i en ny lägenhet och den är utrustad med en "fransk balkong", dvs 2 dörrar man kan öppna och sen är det ett räcke precis utanför dörrarna.

Snickrade ihop ett bar-bord till mig själv, tillverkades av ett par rostfria stålrör och en ek-skiva. Monteras och tas lätt bort på några sekunder.

2hdo9vk.jpg

Ser najs ut

2hdo9vk.jpg

Snyggt !! :tummenupp:tummenupp

Byggde trall och trappa till balkongen åt farsan häromdagen.

Igår gjorde jag processen kort med en av gubbens rabatter också. 20kvm vildvuxna blommor är nu reducerade till lite kompostmaterial och en nysådd gräsplätt. Men det går ju inte direkt att räkna som bygga.

Blev jävligt less på att luta mig över datorn för att komma åt ölen som stod på vardagsrumsbordet så jag konstruerade denna ölhållare. Funkar kalas.
:yoparty

Bifogat

• 0501.jpg
    0501.jpg
    128.9 KB · Visningar: 347
En medeltida kastmaskin, även känd som trebuchet:gnissla

Bifogat

• 100_1229.JPG
    100_1229.JPG
    67.2 KB · Visningar: 194
  • 100_1233.JPG
    100_1233.JPG
    49.5 KB · Visningar: 150
Jag byggde egen mat. Det blev toast kräftskagen med citronmeliss och ett stänk cognac. Och vitt vin. Givetvis.

Har du provat den?
Funkar den bra eller kasst?
Undrar inte grannarna vem det var?

Har bara testat lite än så länge, men den funkar ganmska bra ändå. Hivar iväg småsten en ganska bra bit. Ska experimentera lite med olika motvikter, kastarmslängder, vinklar på pinnen som håller "släden" (eller vad man nu ska kalla påsen man lägger stenen i) samt längden på repen till "släden" imorgon, finns nog en del att hämta där. Men för ett första experimentförsök är det helt ok:)

Ingen som frågat ännu:(

[YOUTUBE-ID]-wVADKznOhY[/YOUTUBE-ID]

Den här kanske?

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back