Detta är mc-relaterat tror jag...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nu har man köpt sig en Motard-buss!
Polaren hade den förut till sin KTM så det är fel färger just nu dessvärre, men om jag får tid över så åker den in på lackverkstaden för nya färger inom kort.
Ska besiktiga den imorrn, därefter ska jag montera i två OMP-rallystolar samt 4-punktsbälten (man välter lätt...) och ljudisolera väggar mm. Klädde taket i dag med nytt tyg, ska troligtvis lacka den invändigt också.

Så om någon känner sig manad får de jättegärna photoshoppa bilen med Husa-färgerna i nåt snyggt mönster (husa kanske har nåt mönster, vad vet jag) så jag får lite motivation med att lacka den. Det gör jag nog på en helg om jag bara får tag på en ny högerdörr då den troligtvis är för bulig för att riktas av mig.
Hojen får plats precis, man kör in den baklänges diagonalt och vickar styret litegrann, sen står den perfekt! Detta är med offroad-hjulen, ännu lättare med motardhjulen antar jag. Ska bygga en uppkörningsramp också så jag slipper köra upp den på en planka...
Har även en liten kärra för hoj som borde passa perfekt efter denna :)

Glömde nämna att det sitter en 45hk urstark 3-cylindrig motor i besten, så man får vara försiktig med gasen. Daihatsu charades turbomotor sägs passa rakt i....
Det går även att göra stoppies med den, bildbevis kommer när jag vågat mig på det!

Dåliga bilder dock, kommer nya imorrn!

Bifogat

• buss1.jpg
    buss1.jpg
    87.8 KB · Visningar: 103
  • buss2.jpg
    buss2.jpg
    82.1 KB · Visningar: 168
  • buss3.jpg
    buss3.jpg
    80.2 KB · Visningar: 156
Last edited:
Cool buss! krocksäker som en cola burk ungefär! men riktigt ball var den!
på med ett par balla fälgar och en lack sen är den snabb satan!

//Mcbudet

Alex.J skrev:
Vill du sälja fälgarna....

Njae, jag är på jakt efter fetare fälgar så vill du ha dem (antar att du var ironisk) så kan du få dem billigt när jag hittat nya :)

MCbudet, jepp krocksäker som en Lada! Börjar det hagla så ör det bara att parkera annars blir man torperderad genom frontplåten....

Kowal, det är alltid en början :D Bara det att du tog dig tid är värt mycket i sig, dock är jag på jakt efter liiite skarpare kanter samt lite annan skärning på fältena :) Den ska inte vara fullt så blå, sen funderar jag på nåt som detta:
Fast lite snyggare då :)

Bifogat

• buss3omgjord.jpg
    buss3omgjord.jpg
    49.2 KB · Visningar: 401
Dee_cati skrev:
Njae, jag är på jakt efter fetare fälgar så vill du ha dem (antar att du var ironisk) så kan du få dem billigt när jag hittat nya :)

MCbudet, jepp krocksäker som en Lada! Börjar det hagla så ör det bara att parkera annars blir man torperderad genom frontplåten....

Kowal, det är alltid en början :D Bara det att du tog dig tid är värt mycket i sig, dock är jag på jakt efter liiite skarpare kanter samt lite annan skärning på fältena :) Den ska inte vara fullt så blå, sen funderar jag på nåt som detta:
Fast lite snyggare då :)

Är det rätt bult-mönster, så är jag intresserad.

Alex.J skrev:
Är det rätt bult-mönster, så är jag intresserad.

Tror de är från en Ford mk2. Samma mönster som saab 9000 iaf, möjligtvis vissa audi också. Är på jakt efter ett par snygga 14" eller 15" men de får inte bredda för mycket utåt för då går det inte att svänga fullt. Inte för mycket inåt heller för den delen.....

Edit/ dessa bilar verkar ha samma som min, 4/100.
VW Golf1-3,Polo,Passat-96 4/100
Opel 4.bult
Skoda 4.bult
Seat 4.bult
Honda 4.bult
Kia 4.bult
Daewoo 4.bult
Daihatsu 4.bult
4 Bultade släpkärror & husvagnar.

Last edited:
köp en ktm istället :hihi

Edit : Har för mig att jag såg ett avsnitt av Pimp my ride med en sån här bil :tomten

Last edited:
Dee_cati skrev:
Kowal, det är alltid en början :D Bara det att du tog dig tid är värt mycket i sig,

Javisst, det tog ju mycket tid :) Nä men din idé var ganska cool. Kan ju inte vara så dyrt och fixa om man nu inte vill representera ett konkurrerande märke. Men tonade rutor och mina V70 baklampor är ett måste iaf :) Neonljuset undertill är perfekt

kowal skrev:
Javisst, det tog ju mycket tid :) Nä men din idé var ganska cool. Kan ju inte vara så dyrt och fixa om man nu inte vill representera ett konkurrerande märke. Men tonade rutor och mina V70 baklampor är ett måste iaf :) Neonljuset undertill är perfekt

Hehe, gillar neonet starkt, undrade vad det var först :hihi Det är nästan gratis för mig att lacka den iaf då jag gör det själv och betalar bara för materialet= 2kilo spackel samt 2liter färg. Det är värt besväret iaf.

Noyah, det stämmer! Där fick de på 17"-are, tror jag nöjer mig med 15" dock...
Jag skulle dessutom köpa KTM från början, var iväg och kollade på en men där fick jag syn på en husa och fastnade för den fel-knullade varianten av hoj istället...

Kajkyl, jag kommer inte ha hojen ståendes i den när det inte ska köras och jag vill ha det lite ljusare i bilen så toning går bort. Sen är det ju hela ideen med bilen att det ska synas vad den är till för :)

Lam-Kaka skrev:
Fattas bara sängen i den där sen står :tuttar på kö :hihi

Ähhh, jag har baksäte till den också så det behövs ingen säng! Dock så är jag sugen på att ha ytterligare två rallystolar baktill, då blir det lite knivigare för :tuttar -arna

Dee_cati skrev:
Ähhh, jag har baksäte till den också så det behövs ingen säng! Dock så är jag sugen på att ha ytterligare två rallystolar baktill, då blir det lite knivigare för :tuttar -arna

Vänd baksätet så det står med "ryggen" mot framstolarna... :tummenupp
Tror "hållundan" gjorde så på sin fukk-trukk

Esquire skrev:
http://www.mtv.com/onair/dyn/pimp_my_ride/series.jhtml ?
:hihi

Det finns en kille som fått sin Daihatsu Hi-Jet pimpad. Kanske vore något för dig?

Såg det avsnittet men den förstörde de med massa ljudbygge och sånt skit. Jag nöjer mig med feta fälgar, lack och schysst inredning. Och möjligtvis i med en turbomotor.
Sitter och letar delar till den just nu men det verkar vara omöjligt att få tag på tex komplett lås/tändning till den. Hittar ingen låskod heller så jag kan itne beställa nytt :(

Jag körde en sådan en sommar och lite till för tio år sedan. Motorn är samma som används till AC-aggr till Greyhoundbussar :hihi :lol

Men den GÅR fan inte att välta trots att den ser ut som den gör, låg tyngdpunkt eller nått. Jag lovar jag försökte, däremot var det kul på mässparkeringen när vintern kom, feta fyrhjulsställ.

Vi åkte sex pers till Trysil oxå, jag gillade den skarpt!

martan skrev:
OT:

Då var det du som var på Statoil i Arboga i Lördags?
Den där bussen syns bra :D

Näe, det var polaren som hade den då, vi hade precis varit i örebro och kollat på motard-träning. Var det ni som hade beundrat hans "stora buss"? :D

Ny bild som går att photoshoppa lite bättre och sen en på de nymonterade stolarna. Bälten åker i efter besiktning om det funkar ihop med hojen.

Bifogat

• buss4.jpg
    buss4.jpg
    110.3 KB · Visningar: 72
  • buss5.jpg
    buss5.jpg
    76.3 KB · Visningar: 84
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back