detdära med julgranar

Mattias skrev:
Du vet att tomten inte finns på riktigt, va?

Inte Tomten, men däremot en jävla massa tomtar... träffar på sådana nästan varje dag (kusiner till miffon och puckon). Om de kommer ner genom någon skorsten vet jag däremot inte - jag har bara köksfläkt hemma med kolfilter och den håller nog tätt.

anja skrev:
jag har några frågor

* är mina föräldrar kloka?
* vilka dimensioner brukar julgranar ha
* är denhär störst och
* vad vinner jag? (förutom barr och grenar i magen när jag går upp och ner för trappan)

Grymt! Har ni tvåvåningshus ska ni banne mig ha gran på båda våningarna! Nu verkar ju dina föräldrar vara ekonomiska nog att se till att de bara behöver köpa en för att ni ska kunna avnjuta gran både uppe och nere!

TomK skrev:
Det var väl lagom storlek tycker jag - mindre och det blir bara fjantigt :) ...och att det är en gran, kan man se på strukturen på toppen. Tallar ser inte ut så (även om barrlängden är densamma).

En gran har korta stickiga barr, en tall har långa inte lika stickiga barr, så det så. :blah
Sen börjar tallens grenar högre upp på stammen än granens som börjar långt ner.

Anja! Ni har väl gett granen en sockerbit eller två?!.. :7peta

/Anneli, uppvuxen i skogen bland tomtar o troll...

Vi har två granar i vårt hus.... en på övervåningen å en på nedervåningen...

å en ute...

det är überseriöst, jag vet.... inte mitt fel...

:hej

Bikerbitch skrev:
Granen ska inte in såhär långt innan julafton ju.
Den kläs kvällen innan så att när man vaknar är den jättefin och har paket under sig. Som tomten naturligtvis har kommit med, genom att antingen komma ner i skorstenen elelr nyckelhålet ;)

Så har jag alltid önskat att min jul ska vara. Men farsan brukar supa upp julklappspengarna o morsan brukar trösta sig med en flaska vin medans hon hänger upp glitter i takfläkten.

Men jättefin gran Anja.

Last edited:
till intresseklubben som antecknar febrilt kan jag meddela att bilfan på bilden numera är paj. det sa ingenting men kändes splärp och sen fanns inte ettan och tvåan mer.

nån som vill köpa?

Asså, han kommer ju bara en gång om året, och då i skorstenen. Det är därför han inte har några barn...

GårillaRaggare skrev:
vad då julklappar på morgonen??? tomten kommer ju på kvällen!!!!! e ni helt efter eller!!! :kocko

Å när jag ändå är igång vill jag passa på att berätta att tomten inte har några som helst könssjukdommar. För han har sin ren(h/g)jord.

pvcraketen skrev:
Å när jag ändå är igång vill jag passa på att berätta att tomten inte har några som helst könssjukdommar. För han har sin ren(h/g)jord.

Ja jääävlar. :rofl

korvgubbe skrev:
Grymt! Har ni tvåvåningshus ska ni banne mig ha gran på båda våningarna! Nu verkar ju dina föräldrar vara ekonomiska nog att se till att de bara behöver köpa en för att ni ska kunna avnjuta gran både uppe och nere!

Vi har tre våningar...
"Måste" vi ha en gran på varje våning eller räknas tallana utanför? :confused: :va

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden