Det var väl klart att allt inte skulle gå så bra...

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Jaha, då hade man lagt ner hela vintern på att renovera och bygga om hojen. Allt har gått relativt smärtfritt, och jag är mer än nöjd med resultatet. Då var tiden kommen att ta premiär turen ikväll. Efter att fått på kedjan och gjort de sista justeringarna och kollarna och dratt på sig stället och den nya klubbvästen skulle det bära av. Hojen starta fint och vi rulla! Vilken känsla, allting verka lira precis som det var tänkt. Svänger in på närmsta macken och fyller tanken full med ny soppa. Kör ut och förbereder mig på att gasa ur gumman för första gången... men vad händer. Den börja gå dåligt, och inte bara lite, en cyl lägger av, sedan en till och plötsligt låter radfyran som en paralell tvin med en trästock i slutpipan. Sedan dör den. VA FAN!!! Testar starta igen och efter en stund knackar den i gång på max två cyl... hmm får den ingen soppa eller tänker vi. Jodå soppa får den. Men den vill bara inte gå.

Nähä, hoppar av hojen och börjar leda skiten upp för den ny avverkade backen hemåt igen. FY FAN VA DRYGT DET ÄR ATT PUTTA EN SPORTHOJ I UPPFÖRSBACKA OCH MÖRKER! Väl tillbaka i garaget efter en hel del möda börjar vi leta. Öppnar tanken o luktar på bensinen... hmmm luktar konstigt. Jämför med kompisens soppa och upptäcker att fast det luktar soppa luktar min som om någon hade tagit minst hälften vatten i den. Tappar ur skiten igen, drennerar fuggarna och slänger i soppa ifrån dunk som står i garaget. Konstaterar att soppan som precis var köpt luktar aldeles för lite och smakar dålig hemkört. Testar starta hojjen med dunksoppan och efter en stund hoppar den igång igen! Och efter yterliggare lite gång går hon precis som hon ska :mad:

JÄVLA BENSIN STATION!!! :huvet '

Jag hade köpt soppa med en jävla massa vatten i, och den efterlängtade premiär turen var för alltid förstörd! Imorgon ska jag ringa och läxa upp de jävlarna som har hand om stationen.

PS. tanka inte på Q-star i Sågmyra!!!!!!! DS.

Jobbigt läge :(

Läste i tidningen för ett tag sen om att det hade hänt några bilägare med.
En tvärny bil hade rasat eller nåt på grund av vatten i bensinen.
Han skulle iallafall bli ersatt av macken. :)

Dessvärre är detta relativt vanligt på mindre, framför allt obemande stationer.

Vafan, hoppas verkligen du ringer upp dom eller går dit imorgon och läxar upp dom, ring Aftonbladet för fan och säg att hojen gick sönder pga av vattenblandad bensin. Du kanske t.o.m får ett par kronor för det.

Vafan du kan ju inte starta en sån här tråd utan att visa bilder på ditt bygge! ;)

metkallica skrev:
2111956

PS. tanka inte på Q-star i Sågmyra!!!!!!! DS.

Spelar ingen roll på villken Q-star mack man än handlar soppar på så är den skit. Har råkat ut för det alldeles för många gånger nu.

en liten bild på bygget med då, som saknar lite klistermärken på den här bilden.

Bifogat

• slutmont 040 (Small).jpg
    slutmont 040 (Small).jpg
    76.8 KB · Visningar: 130
Min premiär på denna säsong har sett ut som följer:

1. Skulle premiärköra med lirare som jag kortet med (vi hade inte kört tillsammans med kort och hoj båda två). Hans hoj la av efter 400m, troligen dåligt batteri, för den gick igång dan efter, då legat på laddning över natten. Men skumt att den bara dog, eftersom den var igång.

2. Fixade lite med kamkedjesträckaren en kväll, för den lät lite illa. Skall testköra på kvällen för att slippa vara stående när man skall till jobbet. Drar iväg och när jag kört en stund skall jag testa på lite högre varv... bröööh.. bröööhhh.. och den dör. Fan! Rullar bort den till trotoaren och börjar kolla lite.. Just fan, kan vara bra att sätta på soppakranen. Sagt och gjort, men den drar fortfarande inte igång som det skall och nu luktar det mycket soppa också..... kollar ner och ser typ 5l soppa på backan. Fan!! När jag skulle dra på kranan så råkade jag pilla ur slangen. Toppen! Utan verktyg och i bäcksvart mörker tar det lite tid att få tillbaka slangen igen (sitter sjukt illa på cbr 600f -99). Segt värre...

3. Polaren vars hoj dog efter 400m kommer in till stan och vi skall finglida lite efter jobbet. Skoj som fan, i typ 300m.. sedan början min hoj rassla som aldrig för. Kan köra på 2000 varv men över så låter det som om den skall explodera. Lyckas ta mig till MC-Varuhuset där jag spenderar typ 1,5h med att plocka ur kamkedjesträckaren, plocka isär den och smörja(smeka) den lite. Sedan går det igång och låter ok.(Bytte den till en ny dan efter).

Så, så kul kan man ha!!!

Reb0

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form