Det var nära.........

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Hej alla. Jag var jäkligt nära att klota stort idag :skrämd
Hade varit ute och kört en rejäl runda på ca 50 mil.
Höll ett måttligt tempo hela vägen (varken snabbt eller långsammt).
Och hade ett sådant där riktigt gött flyt i körningen.
Kommer från GBG men efter diversa småvägar och några timmar senare så hamnar jag i Halmstad, ser att klockan börjar bli mycket (skall hem till middagen för min underbara tjej hade sagt att maten skulle vara klar till ca kl 20.00) så jag bestämmer mig för att ta motorvägen hem. Allt går som på rälls även här och jag ser att jag har kört in lite tid, svänger därför av vid Kungsbacka för att få lite roligare körning hem till Majorna via 158:an och diversa småvägar vid Särö och Kullavik. Svänger alltså av på motorvägs avfarten vid Kungsbacka, känner redan nu att jag har blivit ruskigt fart blind. Sänker farten till (som jag ser på mätaren) 150 km/h och får nära nog knäskrap. Men det går bra, efter avfarten svänger jag höger in på 158:an mot Särö. Drar på lite gött på den lilla sträckan som går på bron över motorvägen kommer framm till rondellen som är på andra sidan och åter igen märker jag att jag har för hög fart. Bromsar mig in i rondellen och lägger ner hojjen lite halv mycket och då händer det!! Frammhjulet tappar fästet, hör tom hur det skriker i det :skrämd
På något oförklarligt sätt lyckas jag släppa bromsen i tid så ingenting mer händer. Jag håller mig på hjulen och kör vidare som om ingenting hade hänt. Åker hem och parkerar hojen, tänker inte mer på det förrän jag läser om MrCrome här på forumet. :(
Man blir lite miljöskadad av att köra hoj, det bara är så.
Funderar lite om vad som hände och vad som hade hänt om det inte ordnade upp sig. Med största sannolikhet hade jag åkt rakt in i sidan på bilen som precis skulle in i rondellen, det hade inneburit att jag hade fått en klockren smäll i från ca 80-90 km/h till stopp. Och vem vet hur man hade sett ut då, om man ens hade överlevt :fakta Nej, allt detta gjorde att jag gav min tjej en extra go kram och berättade för henne hur mycket jag älskade henne inna hon gick och lade sig ikväll. Berättade dock inte för henne hur nära det var att jag klotade men vissa saker kanske man skall hålla för sig själv :rolleyes:
Kör nu jäkligt försiktigt alla!! Och en sak till, berätta för era nära och kära hur mycket ni tycker om dom. Men vet inte när olyckan är framme och man ses för sista gången :fakta

Jo det kan ju gå lite fort ibland. Att bromsa i nedlägg fungerar ju inte så bra alltid. Fartblindhet är lite lurigt. Använder du öronproppar?. Jag blir extra fartblind då men det kanske bara är jag. Sätter bara in dom när jag ska köra fort och långt. Inte vid rolig körning. njuter för mycket av motorljudet.

/Sam

Skönt att det gick bra iaf.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back