Lycka till i livet. Han tar väl ut/av ringen när han ska börja cutta? Eller du saknar förtroende för en läkare som har ring på fingret vid första mötet utanför OP?
Helt ärligt tror jag inte på dig när du påstår att ditt förtroende för en kirurg med rosa tuppkam skulle vara lika stort som för en välvårdad kirurg, utan jag tror att du säger det för att du känner att du måste för att bevisa din ståndpunkt.
Klart han/hon kan ha på det utanför OP. Gäller båda två.

Och vad gäller det andra. Har lärt mig i livet, att utseende inte överhuvudtaget visar någonting om en människa är duktig på arbetet som ska utföras, eller ej. Den som alltid tror att en välklädd man/kvinna utför arbetet bättre än en som har tuppkam är ganska blåögd och naiv. Kanske till och med lättlurad?
Som en liten parentes har jag inte läst om någon gothare som förskingrat miljontals kronor. Däremot har jag läst om flera välklädda människor, i kostym och dräkt, som gjort det.

Som en parentes till parentesen så kanske det kan bero på att folk är fördomsfulla nog att inte ge en gothare ett sådant förtroendefullt uppdrag, att hantera miljontals kronor, och därmed kan gotharen aldrig hamna i en sådan position att han skulle kunna göra det.